MS Windows
briani 27239
dvd i mediaplayer
Fra : lhs

Dato : 16-05-02 15:39

hej

jeg har lige sat et dvd-drev i min puter med winxppro og tilhørende
medieplayer, jeg vil gerne se mine dvd film via mediaplayer, men når jeg
prøver at spille filmene med mediaplayer afspiller den kun lyden, mangler
jeg et codec eller sådan noget...

dertil skal siges at jeg har rigeligt med ram, en processor med 1200 mhz og
et winfast g3 ti200 kort.

lars hs

Fra : ASKF

Dato : 16-05-02 18:46

lhs ytrede sig i <6wPE8.158$807.194380976@news.orangenet.dk> med dette:

> [...]
>prøver at spille filmene med mediaplayer afspiller den kun lyden, mangler

Næ, du mangler en anden afspiller der er beregnet til dvd. Du kan finde
nogle anmeldelser her <http://www.inmatrix.com/> og hvis du kikker lidt
længere nede på siden vil du finde nogle tools og gratis afspillere, jeg
kan anbefale ZoomPlayer som et af de bedste gratis programmer
<http://www.inmatrix.com/files/zoomplayer_download.shtml>

Den mest udbredte afspiller er nok WinDVD, som lige er kommet i en v4.0
og du kan hente en demo eller købe den her
<http://www.intervideo.com/jsp/Home.jsp>

Hvis du vil have råd og vejledning er den bedste gruppe nok
news:dk.edb.hardware.drev.dvd som jeg har sat en x-fut til.
Bibliotekar D.B./Stud. Sci. Bibl.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen