Star Wars ep 7-9?
Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 16-05-02 14:49

Jeg ved at vi har vendt spørgsmålet om de tre sidste afsnit også ville blive
filmatiseret og Lucas har også erklæret at han ikke ville lave flere. Men i
Film Guiden (den der kan hentes gratis i biffer etc), bliver en
LucasFilm-kilde citeret for at sige at de blev så glade for
produktionsformen under AOTC at Lucas ikke vil afvise at der kommer flere
film - ordende var "Lad os nu se...."

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-05-02 15:15

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> writes:

> [...]
> LucasFilm-kilde citeret for at sige at de blev så glade for
> produktionsformen under AOTC at Lucas ikke vil afvise at der kommer flere

Man kunne jo forestille sig en anden producer og en anden instruktør,
men med Lucas som konstant vagthund, der gør, når han har en ide.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Alle der rejser i rummet er kannibaler og æder
The RockBear. ((^)) deres egen afføring. [..] Deres børn bliver

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-05-02 15:34

Peter B. Juul wrote:

> Man kunne jo forestille sig en anden producer og en anden instruktør,
> men med Lucas som konstant vagthund, der gør, når han har en ide.

"Vov! Måske skulle vi lave det pod race endnu længere! Det virker ikke
godt når det kun er 35 minutter! Vov!"

Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-05-02 15:49

David Rasmussen wrote:

> "Vov! Måske skulle vi lave det pod race endnu længere! Det virker ikke
> godt når det kun er 35 minutter! Vov!"

"Vuf Vuf! Jar-Jar skal føre pod raceren! 'Meesa race pod' sikker
succes!"

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-05-02 16:01

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.spam.egg.sausage.and.spam.net> writes:

> "Vov! Måske skulle vi lave det pod race endnu længere! Det virker ikke
> godt når det kun er 35 minutter! Vov!"

Pod race-sekvensen i ep.1 var af passende længde. Lucas droppede
stakkevis af fjollede ideer for at holde den kort nok, så mon ikke han
ville undlade at gø der.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Har nogen lagt mærke til, hvordan de tre Back to the
The RockBear. ((^)) future-film hænger sammen? Det er helt vildt sejt, og

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-05-02 16:13

Peter B. Juul wrote:

> Pod race-sekvensen i ep.1 var af passende længde.

Siger hvem?

> Lucas droppede
> stakkevis af fjollede ideer for at holde den kort nok,

Skal vi ikke bare sige "kortere"?

> så mon ikke han
> ville undlade at gø der.

Vi kan håbe :)

/David

Fra : Stefan Holm

Dato : 16-05-02 16:32

Således skrev David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.spam.egg.sausage.and.spam.net>:

> Peter B. Juul wrote:
<snip>
> Siger hvem?

Peter B. Juul. Kan du ikke læse?

--
"There's never a flamethrower handy when you need it."

Fra : Tim Christensen

Dato : 16-05-02 18:16

"Stefan Holm" <stefan@aub.dk> wrote in message
> Således skrev David Rasmussen

> <snip>
>
> Peter B. Juul. Kan du ikke læse?

Du fremsiger det som det er et faktum at pod race-sekvensen passende længde,
uden at komme med noget argumenter hvorfor (nej, det er ikke et argument at
de havde ideer nok til lave den længere), Peter B. Juul's spørgsmål virker
efter min mening meget naturlig.

Mvh

Tim

Fra : Peter Juhl

Dato : 16-05-02 18:33

"Tim Christensen" wrote...

> [...]
> hvorfor (nej, det er ikke et argument at de havde ideer nok til lave
> den længere), Peter B. Juul's spørgsmål virker efter min mening

Noget af de ekstramateriale jeg har set om EP1 var bl.a. George
Lucas, der forklarede at Pod race-sekvensen var forkortet fordi
den ellers skabe ubalance i filmen. Jeg mener DVD versionen af
EP1 indeholder den uforkortede version af sekvensen (har ikke
DVD'en selv).

/Peter

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-05-02 02:07

Peter Juhl wrote:
> [...]
> den ellers skabe ubalance i filmen. Jeg mener DVD versionen af
> EP1 indeholder den uforkortede version af sekvensen (har ikke

Ja, det er korrekt. Og? Det er da stadig ikke et argument for at
pod-racet har en passende længde.

/David

Fra : Peter Juhl

Dato : 17-05-02 02:18

"David Rasmussen" wrote...

> Ja, det er korrekt. Og? Det er da stadig ikke et argument for at
> pod-racet har en passende længde.

Kan du så ikke lige sende George Lucas dit telefonnummer så
han lige kan spørge dig til råds når han skal indspille 3'eren ?

/Peter

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-05-02 02:43

Peter Juhl wrote:
> "David Rasmussen" wrote...

> Kan du så ikke lige sende George Lucas dit telefonnummer så
> han lige kan spørge dig til råds når han skal indspille 3'eren ?
>
> /Peter

Æh, jo. Har du hans nummer?

Hvad har det med sagen at gøre? Du havde ikke længere lyst til at snakke
om sagen eller hvad?

/David

Fra : Peter Juhl

Dato : 17-05-02 11:39

"David Rasmussen" wrote...

> Hvad har det med sagen at gøre? Du havde ikke længere lyst til at
> snakke om sagen eller hvad?

Hvilken "sag" vil du gerne snakke om ?

Sagen er at det er George Lucas film, hvis han synes at det Podrace
har en passende længde så er den ikke længere - hvis du er uenig
kan du enten ringe til ham og gøre rede for din uenighed eller indspille
din egen film, med et Podrace i en "passende" længde.

/Peter

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-05-02 13:17

Peter Juhl wrote:
> [...]
> kan du enten ringe til ham og gøre rede for din uenighed eller indspille
> din egen film, med et Podrace i en "passende" længde.

Nu er det jo (naturligvis) ikke det jeg udtaler mig om, åbenlyst. Jeg
udtaler mig om hvorvidt det er smart, hensigtsmæsigt, godt, god
filmkunst, godt fortalt, godt for historien, godt for oplevelsen etc. at
podrace't er så langt; om det filmisk set er en klog disposition. Som du
måske kan gætte mener jeg ikke at det er det. Det må jeg vel for det
første godt have lov at ytre. Desuden er der jo masser af mennesker der
er enig med mig, og så kan du forsvare Lucas nok så meget. Det ændrer
sådan set ikke noget. Når man ytrer et synspunkt i en nyhedsgruppe, så
er det jo ikke fordi man forventer at der bliver ringet til George
Lucas, og at han bliver informeret om at David Rasmussen i Danmark (samt
en hel masse andre) mener at der er dette eller hint galt med TPM. Det
er jo heller ikke derfor du ytrer dit synspunkt i gruppen.

/David

Fra : Fenris

Dato : 17-05-02 14:29

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.spam.egg.sausage.and.spam.net> skrev i news:3CE4F4AA.3050400@gmx.spam.egg.sausage.and.spam.net

> Nu er det jo (naturligvis) ikke det jeg udtaler mig om, åbenlyst. Jeg
> udtaler mig om hvorvidt det er
> smart,

subjektiv oplevelse.

> hensigtsmæsigt,

subjektiv oplevelse.

> godt,

subjektiv oplevelse.

> god filmkunst,

subjektiv oplevelse.

> godt fortalt,

subjektiv oplevelse.

> godt for historien,

subjektiv oplevelse.

> godt for oplevelsen

subjektiv oplevelse.

> [...]

> en hel masse andre) mener at der er dette eller hint galt med TPM. Det
> er jo heller ikke derfor du ytrer dit synspunkt i gruppen.

Kan vi blive enige om at de absolutte sandheder er døde?
Og at selv om også Lucas' idé med filmen er udtryk for en subjektiv holdning,
så er dét det nærmeste vi kommer en sandhed om filmen. Han har sin begrundelse
for at lave den som den er, vi har hver vores for at opfatte den som vi gør.

I lyset heraf, ser jeg ingen ide i hverken at angribe eller forsvare længden
af en sekvens, uden at tage skaberens grundholdning med ind i diskussionen.
"Oplevelser" er ikke interessante udgangspunkter for en diskussion IMO.

Dermed er jeg heller ikke imponeret af folk der påstår at film skal kunne
"stå i sig selv". - Says who? Kan vi få en kildehenvisning til en paragraf
i filmakademiets lovtekster eller lignende?

Lucas har haft en grund til at lave podracet af den længde det er blevet,
jeg kender ikke hans grund, og kan derfor ikke kommentere sekvensen.

Jeg ved imidlertid at Lucas med Star Wars filmene har ønsket at genskabe i
nogen grad, de (jeg kan ikke huske hvad de hedder) serie-film han selv så
i biografen som dreng, hvor historien fortsætter fra uge til uge, og absolut
IKKE står i sig selv. Det synes jeg godt om. Jeg kan godt lide ideen om et
univers der ikke med djævelens vold og magt (og filmselskabets) skal
åbnes og lukkes på 90 minutter. Og jeg synes fint, at store dele af
historien kan forløbe over flere film. Det er bare min smag. Og Lucas'
idé med Star Wars.

Jeg var i biffen og se LotR-fotr med nogle venner, der blev meget fortørnet
over at filmen sådan sluttede midt i det hele. Det morede jeg mig over på
flere planer :) - Sådan er jeg. ;)

--
Thomas Hejl Pilgaard | <mailto:Fenris@DeathsDoor.com>=-=<ICQ#: 23729247>
Kollegievej 7 - 35 | -------------------------------------------------

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-05-02 14:26

Fenris wrote:
> David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.spam.egg.sausage.and.spam.net> skrev i news:3CE4F4AA.3050400@gmx.spam.egg.sausage.and.spam.net

> subjektiv oplevelse.

> subjektiv oplevelse.

> subjektiv oplevelse.

> subjektiv oplevelse.

> subjektiv oplevelse.

> subjektiv oplevelse.

> subjektiv oplevelse.

> subjektiv oplevelse.

Wow, hvor indsigstfuldt. Det havde jeg slet ikke tænkt på. Nu vil jeg gå
hjem og overveje mit liv.

/David

Fra : Peter Juhl

Dato : 17-05-02 17:34

"David Rasmussen" wrote...

> [...]
> godt, god filmkunst, godt fortalt, godt for historien, godt for
> oplevelsen etc. at podrace't er så langt; om det filmisk set er

Så udtal dig om det istedet !

> Som du måske kan gætte mener jeg ikke at det er det. Det
> må jeg vel for det første godt have lov at ytre.

Ja, så fortæl hvorfor du synes at den sekvens er for lang.

> Desuden er der jo masser af mennesker der er enig med mig,

So what ... fordi der er mange, som synes "noget" betyder det ikke
at være sandt ... 1 mill. fluer kan ikke tage fejl ?

Det er da stadig ikke et argument for at pod-racet ikke har en
passende længde.

> og så kan du forsvare Lucas nok så meget. Det ændrer sådan
> set ikke noget.

Jo ... og der er en hel masse andre, som er enige med mig.

> Når man ytrer et synspunkt i en nyhedsgruppe, så er det jo ikke
> fordi man forventer at der bliver ringet til George Lucas, og at
> han bliver informeret om at David Rasmussen i Danmark

Vi kan da skrive en mail til filmselskabet for dig.

> (samt en hel masse andre)

Der er de igen !

> mener at der er dette eller hint galt med TPM. Det er jo heller ikke
> derfor du ytrer dit synspunkt i gruppen.

Nej - så siger jeg "jeg synes" istedet for at få mine subjektive
holdninger til at ligne "den ægte sandhed".

/Peter

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-05-02 20:47

Peter Juhl wrote:
> "David Rasmussen" wrote...

> Så udtal dig om det istedet !

Istedet for hvad? Det er det jeg udtaler mig om. Hvad tror du ellers?

> Ja, så fortæl hvorfor du synes at den sekvens er for lang.

Det har jeg gjort.

> So what ... fordi der er mange, som synes "noget" betyder det ikke
> at være sandt ... 1 mill. fluer kan ikke tage fejl ?

Hvem har sagt at det er "sandt"? Det er en holdning jeg giver udtryk for.

> Det er da stadig ikke et argument for at pod-racet ikke har en
> passende længde.

Det var ikke ment som et argument for det. Men nu hvor du nævner det så
synes jeg egentligt at det er et udmærket kriterie. Hvis en stor del af
en films publikum mener at dette eller hint ikke virker i en film, så er
det da et udmærket argument, fra et vist synspunkt, for at det ikke virker.

> Jo ... og der er en hel masse andre, som er enige med mig.

Sikkert nok. Jeg synes bare du prøvede at bagatellisere min holdning, og
så gjorde jeg dig opnmærksom på det ikke helt ligegyldige faktum (og
slet ikke for en man som Lucas og for sådan noget som en Star Wars
film), at der er mange der har samme kritikpunkt.

> Vi kan da skrive en mail til filmselskabet for dig.

Det må du da godt gøre hvis du ikke har andet at lave, og hvis du synes
at det er synd for mig, fordi du selv ville forvente at nogen gjorde
det. Personligt ville jeg bare ytre min holdning, som så mange andre før
mig.

> Nej - så siger jeg "jeg synes" istedet for at få mine subjektive
> holdninger til at ligne "den ægte sandhed".

OK. Så når du ikke skriver "jeg synes", så er det fordi du udtrykker
noget som du mener er "den ægte sandhed"? Det gør du så rimeligt mange
steder i denne gruppe. Hvis det er sådan du opfatter det kan jeg godt
forstå at du reagere. Især fordi du selv må have mange holdninger til
"den ægte sandhed", når man betænker hvor sjældent du skriver "jeg
synes". Men så kunne det måske hjælpe dig at jeg fortæller dig at når
jeg og andre mennesker som du måtte møde eller kommunikere med i dit liv
siger noget, og "glemmer" præfikset "jeg synes", så er det sjældent
fordi det er udtryk for en fundamentalistisk sandhedspåberåbelse, men
derimod langt oftere en holdningstilkendegivelse.

/David

Fra : Peter Juhl

Dato : 17-05-02 23:16

"David Rasmussen" wrote...

> Istedet for hvad? Det er det jeg udtaler mig om. Hvad tror du ellers?

Ikke en skid faktisk.

Jeg undrer mig stadig over at vi har denne diskussion, du brokker dig
over at Georde Lucas synes Podrace sekvensen har den rette længde.

"Det er ikke noget argument" sagde du, endda uden at komme med
dine egne argumenter for hvorfor den *er* for lang.

> Det har jeg gjort.

Nej, du har haft fandens travlt med at fortælle at dem der synes den
har den rette længde ikke har noget argument - og at der er mange,
der synes det samme som dig !

> Hvem har sagt at det er "sandt"? Det er en holdning jeg giver udtryk
> for.

Godt - og nogle er uenige ... skal vi lade det blive ved det ?

> [...]
> del af en films publikum mener at dette eller hint ikke virker i en film,
> så er det da et udmærket argument, fra et vist synspunkt, for at det

Hvortil jeg kan sige at der sandsynligvis er lige så mange, der mener
det modsatte og smag er noget forskelligt blah blah blah.

> [...]
> (og slet ikke for en man som Lucas og for sådan noget som en Star
> Wars film), at der er mange der har samme kritikpunkt.

Jeg prøver ikke at bagatellisere din holdning - men jeg prøver at sige at
"der er mange som er enige med mig" ikke i sig selv validerer påstande.

> [...]
> synes at det er synd for mig, fordi du selv ville forvente at nogen gjorde
> det. Personligt ville jeg bare ytre min holdning, som så mange andre

Du synes sekvensen er for lang - det var tydeligt allerede efter dit første
indlæg.

Suk.

/Peter

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-05-02 10:50

Peter Juhl wrote:
> [...]
>
> "Det er ikke noget argument" sagde du, endda uden at komme med
> dine egne argumenter for hvorfor den *er* for lang.

Hvis du læser hvad jeg har skrevet om det podrace i denne og andre
tråde, er der masser af argumenter for hvorfor _JEG_SYNES_ (tm) at det
ikke virker.

> Nej, du har haft fandens travlt med at fortælle at dem der synes den
> har den rette længde ikke har noget argument - og at der er mange,
> der synes det samme som dig !

Nej. Men du har åbenbart haft travlt med at opfatte det sådan.

> Godt - og nogle er uenige ... skal vi lade det blive ved det ?

Det kan vi godt. Det er dig selv der deltager i tråden, du kan bare lade
være. Når man er uenige kan man indse det, og lade det blive ved det,
eller man kan diskutere. Jeg er ligeglad hvad folk vælger, men du har
tydeligvis i denne tråd (kig på de sidste 10 beskeder fra dig og mig)
valgt at diskutere det istedet for at lade være, bortset fra at du på et
tidspunkt har flyttet dit fokus fra bolden til manden.

> Hvortil jeg kan sige at der sandsynligvis er lige så mange, der mener
> det modsatte og smag er noget forskelligt blah blah blah.

Det tror jeg nu ikke, men det er faktisk ikke vigtigt. Det vigtige var
at du måske ville lade være med at bagatellisere den holdning hvis du
indså at der var mange der havde det sådan.

> Jeg prøver ikke at bagatellisere din holdning - men jeg prøver at sige at
> "der er mange som er enige med mig" ikke i sig selv validerer påstande.

Det er ikke påstande. Det er holdninger. Og som sådan prøver jeg ikke at
validere noget som helst.

/David

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-05-02 10:33

"Peter Juhl" <dev-null@list.inet.tele.dk>

> Godt - og nogle er uenige ... skal vi lade det blive ved det ?

Ja tak. Jeg er sikker på, at vi er mange, der undrer os over,
hvorfor I ikke bare lod det blive ved det fra starten af.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-05-02 19:13

"Tim Christensen" <icecone@worldonline.dk> writes:

> [...]
> de havde ideer nok til lave den længere), Peter B. Juul's spørgsmål virker

Prøv lige at læse tråden igen, jeg tror du er forvirret.

Det er _mig_ der siger, at den har den rigtige længde. Min holdning er
- som altid - den eneste, der tæller. Det ved Stefan tydeligvis godt.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Baaad movie. Bad, bad movie. Skipped video and went
The RockBear. ((^)) straight to slides."

Fra : Anders Houmark

Dato : 16-05-02 19:43

"Tim Christensen" <icecone@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> de havde ideer nok til lave den længere), Peter B. Juul's spørgsmål virker

Det kunne være han forsøgte at bruge hans Jedi kræfter samtidig med han
sagde det!

--
Mvh Anders Houmark

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-05-02 02:09

Anders Houmark wrote:
> [...]
>
> længde,

> at

> Det kunne være han forsøgte at bruge hans Jedi kræfter samtidig med han

Jedi business, get back to your drinks...

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-05-02 02:06

Tim Christensen wrote:
> [...]
> de havde ideer nok til lave den længere), Peter B. Juul's spørgsmål virker

Jeg troede at det var mit spørgsmål.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-05-02 02:05

Stefan Holm wrote:

> <snip>

> Peter B. Juul. Kan du ikke læse?

Jo, men det var et ret kategorisk udsagn. Som om det var den accepterede
sandhed.

Og hvad skal din arrogance egentligt til for? Den hjælper ikke mig, og
den hjælper da slet ikke dig.

/David

Fra : Stefan Holm

Dato : 17-05-02 08:56

Således skrev David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.spam.egg.sausage.and.spam.net>:

> Og hvad skal din arrogance egentligt til for?

Det var et forsøg på humor. Beklager, at du opfattede det anerledes.

--
"Her sidder man ganske tilforladeligt og oversætter oldaramæisk ..."

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-05-02 13:18

Stefan Holm wrote:

> Det var et forsøg på humor. Beklager, at du opfattede det anerledes.

Det er fint nok. Det var bare svært at se om det var humoristisk eller
sarkastisk.

/David

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 17-05-02 13:33

David Rasmussen skrev:

> Det var bare svært at se om det var humoristisk eller
> sarkastisk.

Stefan mestrer kunsten at blande de to.

--
Mvh. Peter

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-05-02 14:17

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Stefan mestrer kunsten at blande de to.

Det er muligt, men hvis det var sarkastisk så står mit spørgsmål stadig
ved magt, hvis ikke (som Stefan antyder) så ...

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-05-02 14:46

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.spam.egg.sausage.and.spam.net> writes:

> Det er muligt, men hvis det var sarkastisk så står mit spørgsmål stadig
> ved magt, hvis ikke (som Stefan antyder) så ...

David, lad det dog ligge. Du lyder som en fornærmet kommunalarbejder.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Windom Earle

Dato : 16-05-02 15:27

Lucas har garanteret allerede filmet dem! Det gjorde han da bare den gang da "Return of the Jedi" var færdig. Så var han smart og
bruge de samme skuespillere fra den oprindelige trilogi. Nu sidder han bare på dem indtil der er blevet bragt "balance in the force"

Fra : Torben Larsen

Dato : 17-05-02 21:53

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> LucasFilm-kilde citeret for at sige at de blev så glade for
> produktionsformen under AOTC at Lucas ikke vil afvise at der kommer flere

For at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål, og ikke om
podrace-sekvensen i TPM var for lang, så er der i denne måneds Empire bl.a.
en artikel om tilblivelsen af The Empire Strikes Back, hvor Lucas giver
udtryk for at der ikke kommer flere Star Wars film efter 3'eren, og at ingen
andre får lov til at lave film i Starwars universet. Tværtimod vil han til
at realisere nogle af de ideer han har fået i pausen mellem den 1. og 2.
trilogi, dvs. noget helt helt andet.
--
Torben
http://www.petitiononline.com/warcrime/

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-05-02 10:33

"Torben Larsen" <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com>
> [...]
> at realisere nogle af de ideer han har fået i pausen mellem den 1. og 2.

Nye ideer? Forjættende!

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Tenzel Kim

Dato : 18-05-02 19:08

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Nye ideer? Forjættende!

Yup. Hvem skulle tro at Lucas var i stand til det

Tenz.

Fra : Torben Larsen

Dato : 18-05-02 20:13

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in message

> Yup. Hvem skulle tro at Lucas var i stand til det

Tjah, han har jo trods alt haft 15 års pause mellem ep. 6 og ep. 1, så lidt
må der åbenbart have foregået i hovedet på ham. Dog ifølge interviewet ikke
noget med ep. 7-9. Her gik jeg ellers og troede at det var meningen der
skulle være 9 episoder allerede da han begyndte på ep. 5, men han har det
åbenbart med at skifte mening den gode Lucas.
Og snakkede han forøvrigt ikke stadig om 9 dele, da de renoverede ep. 4-6
fik premiere ??

Fra : Fenris

Dato : 19-05-02 10:38

Torben Larsen <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com> er blandt andet berygtet for i
news:ac6912$27s0$1@news.cybercity.dk at have ytret:

> [...]
> skulle være 9 episoder allerede da han begyndte på ep. 5, men han har det
> åbenbart med at skifte mening den gode Lucas.

De ni (eller 12, afhængig af hvilket rygte man har hørt) episoder var hvad
Lucas har udtalt at have stof til. Stoffet blev dog kogt ned til 6 film
(episode 4-6 + forhistorien der filmatiseres i øjeblikket) undervejs.
Der har ikke været planlagt 9 film, der ha være _stof_ til 9 film. Så meget
siger de citater jeg har hørt. Resten er (ekstremt) standhaftige rygter.

> Og snakkede han forøvrigt ikke stadig om 9 dele, da de renoverede ep. 4-6
> fik premiere ??

Nope. Men det var der jf. rygterne mange andre der gjorde.

Fra : Rune Zedeler

Dato : 30-05-02 12:52

Der er jo velkendt, at der går 3 år imellem udgivelsen af star-wars
episoderne.
Da der fra episode 6 til episode 1 skulle springes 5 episoder baglæns,
gik der imellem episode 6 og episode 1 3*5=15 år. Da der er 4 episoder
fra episode 3 til episode 7 vil episode 7 altså udkomme 3*4=12 år efter
episode 3 - i 2017.

-Rune