MS Windows
briani 27239
opgradering fra me
Fra : Jette

Dato : 16-05-02 14:52

Hej igen

Kan man opgradere fra me til xp eller 2000 uden at tømme harddisken
fuldstændig ?
Jeg er ikke vild med at genistallere, hvis det kan undgås. Men da jeg har
problemer med bl.a. spil og me, overvejer jeg et andet styresystem.

Jette

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 16-05-02 15:59

Ja fra fra Me mener jeg godt du kan. Jeg har selv opgraderet fra Me til XP
Pro.

Mvh. Lars.

Fra : Martin K

Dato : 16-05-02 16:03

Lars Willum Christiansen wrote:
> Ja fra fra Me mener jeg godt du kan. Jeg har selv opgraderet fra Me
> til XP Pro.

Men du kan som regel ikke opgradere dig ud af et sabilitetsproblem som ME
som oftes døjer med!

--
Martin K

Fra : Morten

Dato : 16-05-02 16:10

> Kan man opgradere fra me til xp eller 2000 uden at tømme harddisken
> fuldstændig ?

Det kan man godt, hvis det er samme sprogversion. Det kan dog ikke anbefales,
da en ren installation i høj grad minimerer risikoen for fejl i systemet.

> Jeg er ikke vild med at genistallere, hvis det kan undgås. Men da jeg har
> problemer med bl.a. spil og me, overvejer jeg et andet styresystem.

Er spil problemet, er det ikke sikkert, du ønsker at opgradere. Jeg vil snarere
foreslå en 'nedgradering' til win98, da ikke alle spil kan køre under fx XP, selv
om der prales med emulation af fx win98. Det er dog ikke sikkert det overhovedet
er nødvendigt, for ofte kan problemet løses med opdatering af drivere eller en patch
til selve spillet. De typiske problemer med ME er manglende driveropdatering. Prøv
med seneste driver til grafikkortet, nyeste DirectX ect.

Mvh.
Morten

Fra : Pico

Dato : 16-05-02 16:31

Jette wrote:
> [...]
> Jeg er ikke vild med at genistallere, hvis det kan undgås. Men da jeg
> har problemer med bl.a. spil og me, overvejer jeg et andet

Ja det kan du snildt, men de "dårligdomme" der er på ME kan i nogle
tilfælde blive ført med over. Det tilrådes at starte på en frisk installation.
Vær lige opmærksom på at Win 2000 ikke er så god til ældre spil.
Pico