3310 eller Ericsson T29??? Hvad skal jeg k~
Fra : Andrew

Dato : 16-05-02 14:09

Hej

Jeg står og skal have en ny mobil og er nået frem til enten en Nokia 3310
til 99 kroner med Telia Choice, eller en Ericsson T29 til 199 kr også med
Telia Choice.

Hvilken af de to skal jeg vælge.
Skal jeg købe Nokiaen eller Ericssonen?
Er der stor kvalitets forskel?

At den ene er 100 kroner dyrere er underordnet, jeg skal bare have den
bedste af de to. Umiddelbart hæller jeg til Nokiaen, pga. at jeg kender den
og den virker robust og stabil, og den har et stort display. Men jeg synes
også at T29'eren er lækker. Den vejer langt mindre og er også rent
dimensionelt mindre. Men displayet er meget lille.

Hvad ville i vælge?

Mvh Anders

--
"Vandet var 14, og pigen var Samer og Singapore Airlines er til salg..."

Fra : Hans Pedersen

Dato : 16-05-02 15:53

On Thu, 16 May 2002 15:09:18 +0200, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>også at T29'eren er lækker. Den vejer langt mindre og er også rent
>dimensionelt mindre. Men displayet er meget lille.

Jeg har selv købt en Ericsson T29s med Telia Choice (kortet har dog
aldrig været i, da jeg kører Telmore), og så sent som i går aftes sad
jeg med en T29s i den ene hånd og en kammerats 3310 i den anden.

Du har helt ret. T29s føles meget lettere og så kan jeg bedre li'
designet på den. Og klappen er altså ret praktisk i denne tid hvor
telefonen bare ligger i bukselommen.

Jeg har altså valgt Ericsson.

Men hvis du er en af dem der skal SMS'e meget, og som synes det er
vildt sjovt at lege med spil, billeder og andet (læs: teenage-leg) så
ville jeg tage Nokia 3310. Den har intelligent ordbog, som er rar at
have ved SMS, og et væld af andre, efter min mening, ligegyldige ting.

--
Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Fra : Andrew

Dato : 16-05-02 16:06

Men hvad skal man så være til hvis man køber T29'eren?

Er den mere proffesionel?

Jeg hører at menu'erne er "bagefter" når man trykker på knapperne. Dvs. der
er lidt forskudt tid fra man trykker til der sker noget, er det rigtigt og i
så fald: er det irriterende?

Jeg er lidt i tvivl om hvilken der er mest kvalitet i. Nokiaen virker robust
mens T29 virker vakkelvoren og plastik-agtig. Men måske er T29'eren bedre
hvis man har tænkt sig at beholde den alngt ud i fremtiden?

Der er rimelig mange der sælger defekte 3310'ere på
dk.marked.privat.teknik.mobil hvilket måske er en tendens der siger at
3310'erne ikke holder så længe?

Mvh Anders

Fra : Martin Mathiesen

Dato : 16-05-02 16:11

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
der
> er lidt forskudt tid fra man trykker til der sker noget, er det rigtigt og

Jeg har en T39 som jo er en model større, men jeg har da også prøvet T29.
jeg syntes ikke at menuerne var bagefter!

> [...]
> mens T29 virker vakkelvoren og plastik-agtig. Men måske er T29'eren bedre
> hvis man har tænkt sig at beholde den alngt ud i fremtiden?

HVAD? Der syntes jeg du tager helt fejl! T29 er efter min mening meget mere
robust end nokiaén.

Og igen henviser jeg til at både T28 og T39 har en metalplade på bagsiden.
Det virker meget solidt!

Men generelt set tror jeg også at langt flere nokiaér har tekniske defekter
end ericsson!

Fra : Hans Pedersen

Dato : 16-05-02 16:46

On Thu, 16 May 2002 17:06:17 +0200, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
wrote:

>Men hvad skal man så være til hvis man køber T29'eren?
>
>Er den mere proffesionel?

Det ved jeg egentlig ikke... Den er nok mest til dem, der brugerer
telefonen til at tale i og ikke lege med. Selv har jeg en PDA at
afreagere på. Se evt. http://h2ns.dk/gadgets.htm

>Jeg hører at menu'erne er "bagefter" når man trykker på knapperne. Dvs. der
>er lidt forskudt tid fra man trykker til der sker noget, er det rigtigt og i
>så fald: er det irriterende?

Det har jeg bestemt ikke bemærket.

>Jeg er lidt i tvivl om hvilken der er mest kvalitet i. Nokiaen virker robust
>mens T29 virker vakkelvoren og plastik-agtig. Men måske er T29'eren bedre
>hvis man har tænkt sig at beholde den alngt ud i fremtiden?

Plasticen på Ericsson er mere glat end på 3310. Men som Martin rigtig
påpeger, så er "skelettet" i T28, 29 og 39 af aluminium som gør den
meget stabil.

>Der er rimelig mange der sælger defekte 3310'ere på
>dk.marked.privat.teknik.mobil hvilket måske er en tendens der siger at
>3310'erne ikke holder så længe?

Der er nok solgt mange flere Nokia'er i nyere tid en Ericsson.

--
Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Fra : Andrew

Dato : 16-05-02 17:04

Skal man vente til der kommer tilbud på Nokia 3330.
Der kommer jo priskrig nu her, og en Nokia 3330 kommer nok til at koste
99-199 kroner med abb.

Jeg er stadig vildt i tvivl. Jeg har læst nogle reviews og er nået frem til
at Nokia telefonerne ikke er så stillige og ej heller så robuste. Ericsson
er mere "kvalli" hvilket man skulle kunne mærke. Der er ikke nogen knagen
eller raslen og den er robust uden at være tung. Nokiaen har så alle de
lege-ting som man kan få tiden til at gå med (bedre SMS ting,
billedbeskeder, logo'er. DVS. alt det lir man kan købe sig fattig på). Det
store display som Nokiaen har er et plus. Ericssonen har et mindre display
dog med højere opløsning.

Det er svært. Indtil videre heller jeg til Ericssonen da den virker som
bedste kvalitet og da den er lille og ikke vejer så meget. Jeg tror godt jeg
kan leve med det lille display. Desuden skulle spillene på Ericssonen være
bedre end dem på nokiaen.

Jeg ville blive glad for et par kommentarer inden jeg køber -)

Tak

MVh Anders

Fra : Hans Pedersen

Dato : 16-05-02 17:31

On Thu, 16 May 2002 18:03:56 +0200, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
wrote:

>Skal man vente til der kommer tilbud på Nokia 3330.

Den eneste forskel, så vidt jeg kan se, er at der er WAP i 3330. Hvis
du ikke skal bruge det, så er merprisen spildt.

Legede i øvrigt med 33-seriens efterfølger i tirsdag, som hedder 3410.
Den endnu mere en "poptelefon".

--
Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Fra : Andrew

Dato : 16-05-02 18:26

Hej Hans

Jeg bliver mere og mere glad for at jeg har købt Ericssonen. Den udstråler
meget mere stil og virker langt bedre i kvalitet. Nokia'er er POP telefoner,
hvor Ericsson er mere "seriøse".

Uuuuh, jeg glæder mig til den kommer. Jeg kan stadig ikke komme mig over at
den kun kostede 199 kroner. Det er da helt vildt billigt!!!

Mvh Anders

Fra : Martin Mathiesen

Dato : 16-05-02 18:04

> Jeg ville blive glad for et par kommentarer inden jeg køber -)

Jeg har forresten lige glemt at nævne en "detalje"..

Jeg har tidligere ejet nokia 3210, 6150 og nokia 8210. nu ejer jeg en
ericsson T39 og har også prøvet en Ericsson T29.

Ericsson har det store plus at lyden er klart bedre end nokia. Det er jo
lige en detalje man skal huske at overveje da man vel primært skal bruge
telefonen til samtaler!

Der er færre GSM brummelyde og i den anden ende går man også mere klar
igennem. Sikkert pga. klappen!

MVH
Martin Mathiesen

Fra : Bo Larsen

Dato : 17-05-02 11:20

Jeg har efterhånden også haft en del telefoner, af forskellige fabrikater,
men er altid hoppet tilbage til Ericsson, og jeg vil gerne fortælle hvorfor:
- Ericsson telefoner er mere holdbare end Nokia.
- Lyden er markant bedre i Ericsson telefoner.
- Ericsson telefoner er ikke fyldt med "lir" ligesom Nokia telefoner er.

Sådan har jeg det. Og jeg har lige købt en ny Mob.fon. - Ericsson T29s, så
nu ryger Nokia 3310'eren ned i skuffen til de andre telefoner.

--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen
Flyvevåbnets Officersskole
E-mail: Larsen.bsc@flsp.dk

Fra : Andrew

Dato : 16-05-02 17:29

Screw it, jeg har købt den nu.

Det er da helt fantastisk at man kan få den for 199 kroner med et Telia
Choice abb. som ikke er så ringe endda. (40 kr/måned, 0,80/min 0,25/sms)

mvh Anders