MS Windows
briani 27239
Opstart i fejlsikker tilstand stopper?
Fra : Henning Lund

Dato : 16-05-02 11:17

Opstarten kommer til windows\system32\drivers\mup.sys og ikke længere, jeg
har prøvet at tage en mup.sys fra en anden af vore pcér og ligge den ind på
maskinen, men den vil stadig ikke starte op i fejlsikker tilstand.
Hvad er det der sker, siden opstarten bremsev ved den mup.sys fil, og
hvordan kommer jeg over det problem.

En anden lille ting, på en anden maskine ligger der en lydfil i en mappe som
min knægt har brugt til et eller andet, den kan jeg bare ikke slette, hvis
jeg vil smide den i skraldespanden får jeg at vide at mappen ikke er tom,
går jeg ind i mappen hvor lydfilen er, fylder den 0 byte, men jeg kan ikke
slette de, får bare at vide at den er skrivebeskyttet eller i brug hvad den
ikke er efter min mening, jeg kan heller ikke omdøbe filen, skal der en
formatering til for at dræbe svinet?

--
Mvh.
Henning Lund

Fra : Madsen

Dato : 16-05-02 17:18

Henning Lund skrev:

> [...]
> op i fejlsikker tilstand. Hvad er det der sker, siden opstarten
> bremsev ved den mup.sys fil, og hvordan kommer jeg over det

Hmm, den var svær.
Det eneste MS har at sige om den fil er at der kan være
sikkerhedsproblemer med den og at der er kommet en opdatering til den.
Har du prøvet at hente den opdatering?
<http://www.microsoft.com/Downloads/Release.asp?ReleaseID=37583>

> [...]
> den er skrivebeskyttet eller i brug hvad den ikke er efter min
> mening, jeg kan heller ikke omdøbe filen, skal der en formatering

He-he.
Jeg har for to timer siden siddet og kæmpet med et næsten identisk
problem.
I min temp-mappe på mit WinXP-drev var der blevet oprettet en mappe som
jeg ville slette, men fik følgende at vide: 'Cannot delete file: Cannot
read from the source file or disk'.
Det problem har jeg set før hvor det som regel hjælper at logge af og
på igen for at "frigive" filen eller mappen så den er til at slette,
men det virkede ikke denne gang.
Jeg prøvede så at genstarte og vælge 'Fejlsikret tilstand med kommando-
prompt' for her plejer jeg altid at kunne slette mapper eller filer der
ikke kan slettes mens Windows kører, men nej. Den nægtede og ikke
engang Temp-mappen kunne jeg få lov til at slette. Derefter startede
jeg Win2000 og regnede så med at jeg kunne få lov til at slette mappen
den vej, men det kunne jeg heller ikke. Samme meddelelse som i WinXP.
Gik så i 'Fejlsikret tilstand med kommando-prompt' igen, hvor jeg denne
gang prøvede at omdøbe mappen. Det fik jeg heller ikke lov til.

Fandt til sidst en gammel Win98SE bootdiskette inde i skabet og
startede på den og så kunne jeg få lov til at omdøbe mappen via DOS
hvorefter den kunne slettes da WinXP igen blev genstartet.

Det er sådanne oplevelser der gør, at jeg ikke har lyst til at
konvertere til NTFS for så kan jeg ikke se min harddisk via en Win98SE
bootdiskette f.eks. og hvad gør man så hvis noget lignende sker?

Madsen.

Fra : Henning Lund

Dato : 16-05-02 18:31

Jeg beklager den dobl. postning, min hamster har åbenbart fået hikke idag
hehe.

Madsen wrote:

> [...]
> Det eneste MS har at sige om den fil er at der kan være
> sikkerhedsproblemer med den og at der er kommet en opdatering til den.

Der skulle ikke grines.

> Det problem har jeg set før hvor det som regel hjælper at logge af og
> på igen for at "frigive" filen eller mappen så den er til at slette,
> men det virkede ikke denne gang.

Heller ikke her.

> Jeg prøvede så at genstarte og vælge 'Fejlsikret tilstand med
> kommando- prompt' for her plejer jeg altid at kunne slette mapper

Hehe det kan jeg ikke, da jeg ikke kan komme over den f...... mup.sys fætter
;o(

> Fandt til sidst en gammel Win98SE bootdiskette inde i skabet og
> startede på den og så kunne jeg få lov til at omdøbe mappen via DOS
> hvorefter den kunne slettes da WinXP igen blev genstartet.

Hm måske jeg skal den vej også, hvis jeg kan hit u a det..

> Det er sådanne oplevelser der gør, at jeg ikke har lyst til at
> konvertere til NTFS for så kan jeg ikke se min harddisk via en Win98SE
> bootdiskette f.eks. og hvad gør man så hvis noget lignende sker?

Jeg beholder FAT 32.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-05-02 17:57

Thu, 16 May 2002 12:17:17 +0200, skrev "Henning Lund"
<Fjerndettehla@tdcspace.dk>:

>En anden lille ting, på en anden maskine ligger der en lydfil i en mappe som
>min knægt har brugt til et eller andet, den kan jeg bare ikke slette,

Start op i en rigtig dosprompt og gå til den pågældende mappe og
skriv del filnavn
Så bør du kunne slette den.

Fra : Henning Lund

Dato : 16-05-02 18:33

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Start op i en rigtig dosprompt og gå til den pågældende mappe og
> skriv del filnavn
> Så bør du kunne slette den.

Hej Knud, ja det må være løsningen, da intet andet kan slå filen ihjel.Jeg
havde dog ikke skænket det en tanke, da selv de mest genstridige filer
plejer at kunne aflives inde i windows.