A7V133 og blæser på chipset
Fra : Kas.

Dato : 16-05-02 08:41

Hejsa

Som hos mange andre, er støjniveauet fra blæseren på chipsettet på mit Asus
A7V133 ved at drive mig til vanvid.

Jeg kan se, at diskussionen har kørt i tidligere tråde, men jeg tillader at
spørge igen:

Kan jeg pille denne blæser af, uden at det skaber problemer?

Mvh. Kasper

Fra : [2730]Rasmus

Dato : 16-05-02 09:17

Jeg har lige købt en Zalman ZM-NB32J passiv køleprofil (100 kr) - den skulle
kunne klare det, men jeg har ikke monteret endnu.

Rasmus
dontspamme@FJERNoncable.dk

Husk at fjerne "FJERN" ved reply!

Fra : [2730]Rasmus

Dato : 19-05-02 06:28

Nu har jeg monteret min profil, og det er bare rart - ingen problemer.

Fra : Leony

Dato : 16-05-02 09:23

"Kas." <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan se, at diskussionen har kørt i tidligere tråde, men jeg tillader
at
> spørge igen:
> Kan jeg pille denne blæser af, uden at det skaber problemer?

Hvad var svarene i de andre tråde
Blæserne er ofte kun på for at give et potent look, ikke fordi der er brug
for køling.
Jeg tror ikke der sker noget ved at slukke den.
Du kunne evt lime et lille Zalman køleprofil på.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 16-05-02 09:27

> Du kunne evt lime et lille Zalman køleprofil på.

Glemte lige.
Eller købe en Papst blæser som passer på.
Begge dele kan købes hos:
www.studiedata.dk

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 16-05-02 12:40

Kas. wrote:
> Som hos mange andre, er støjniveauet fra blæseren på chipsettet på mit Asus
> A7V133 ved at drive mig til vanvid.
> Kan jeg pille denne blæser af, uden at det skaber problemer?

Giv den 7 Volt istedet, eller måske 5 Volt, hvis den stadig vil køre
rundt ved den spænding.
Evt. bare en formodstand på 50 ohm, eller et potmeter så du kan
indstille den efter behov.

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 16-05-02 13:02

Jeg har gjort det på mit a7v133 da jeg havde det og fik grafik problemer ud
af det.

Mvh
Thomas

Fra : Thomas Bowers

Dato : 16-05-02 15:58

> [...]
at
> spørge igen:
>
> Kan jeg pille denne blæser af, uden at det skaber problemer?

Jeg slukkede bare for blæseren og lod den sidde på => ingen problemer !
Husk at f.eks Solteks 75kav er baseret med på samme chipsæt (kt133a) og har
kun en lille passiv køleprofil.

Hilsen Thomas

Fra : Ove Kristensen

Dato : 16-05-02 21:11

"Kas." <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> Kan jeg pille denne blæser af, uden at det skaber problemer?

Jeg har pillet mit stik af til blæseren for et år siden, og det kører da
stadig perfekt

Mvh
OveK.

Fra : CopyCat

Dato : 18-05-02 23:33

> Kan jeg pille denne blæser af, uden at det skaber problemer?

Det siges at grunden til at blæseren sidder der på ikke er for at køle
chipsættet ., men nærmere til at køle spændingsregulatorerne som sidde netop
der hvor blæseren smider luften hen ..

Men jeg har afmonteret blæseren .. og har endnu ikke haft problemer .. måske
fordi at min Cpu køler er meget åben ud til siderne og derfor også køler
chipsættet / spændingsreulatorerne, men ellers som mange nævner så find en
større / mindre larmende blæser som du kan køle chipsættet med, evt. så stor
at du samtidigt kan køle spændingsregulatorene med den ..

~~> Frank .

Fra : weed

Dato : 19-05-02 12:38

Grunden til at det larmede hos mig var at blæseren sad for langt nede
så den skrabede i mod,
man kunne tydelig se skrabe mærker da jeg pillede blæseren af,
jeg fixede det med to små spændeskiver så blæseren blev løftet lidt.