Skærme
Fijala 3554
Råd ang. pris på 2 brugte skærme ?
Fra : Dr. Ralph

Dato : 16-05-02 02:20

Jeg vil lige høre jer, der har lidt med skærmpriser at gøre til
dagligt, hvad I tror jeg kan få for flg 2 CRT skærme på brugt
markedet:

1. En Eizo Trinitron 19' med 18' synligt areal. Modellen er fra 1997 -
og står perfekt i dag. Har været brugt moderat de sidste 2 år - ca. ½
time hver dag. Den kan klare 1600X1200 i 80 Hz, 1280X1024 i 85 Hz og
1024X768 i 92 Hz. Nypris dengang i 1997 var 9.000 kr

2. En liebhaver model fra Nec 22' FP1370 med fladt mitsubishi
diamondtron-billedrør. Visuelt billedareal er 20', den kan klare
2048X1568 i 80 Hz og 1600X1200 i 102 Hz.
Den er fra maj 2000 og købt med 3 års onsitegaranti - der er altså 1
års onsite garanti tilbage.
Nypris 13.500 kr

Jeg håber naivt, at jeg kan få 1000 kr for Eizoen, og 4000 kr for
Nec'en

Dette er IKKE en annonce - men jeg spørger blot til råds og håber på
en rettesnor. Kan jeg ikke få over 3.500 kr for NEC'en, så går den til
min kære far:)

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Dr. Ralph

Dato : 16-05-02 02:23

Ydermere opdager jeg sgu' at jeg stadig ikke kan anvende
dk.marked.privat.edb - via orange.
Den vil hente på alle andre end lige denne gruppe :(

Jeg ved, at det ikke er mig, der fejler noget - for flere orange
kunder har klaget over dette - men orange er kolde i røven.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Groggy

Dato : 16-05-02 09:48

"Dr. Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse
> Ydermere opdager jeg sgu' at jeg stadig ikke kan anvende
> dk.marked.privat.edb - via orange.
> Den vil hente på alle andre end lige denne gruppe :(

Du kan bruge serveren: sunsite.auc.dk

Den er gratis og har de fleste danske grupper. Dog ikke de binaere.

> Jeg ved, at det ikke er mig, der fejler noget - for flere orange
> kunder har klaget over dette - men orange er kolde i røven.

Ja, man undres en gang i mellem.

Med hensyn til priserne er jeg desværre ikke til meget hjælp. Jeg aner ikke
hvad man kan forlange af brugtpriser på sådanne.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 16-05-02 10:18

"Dr. Ralph" wrote:

> Jeg håber naivt, at jeg kan få 1000 kr for Eizoen, og 4000 kr for
> Nec'en

Jeg synes dine priser lyder overordentligt rimelige, det er endda lige før
jeg måske kender en mulig køber til den ene eller begge to.

Den anden dag så forhørte jeg mig i dk.edb.hardware om folks bud på hvad
man skulle tage for en flok 17" Sony skærmer der var 3 år + og vurderingen
lå fra 500.- til små 1000.- hvilket jeg selv havde regnet med, men jeg fik
flere mails fra folk som gerne ville købe til den pris så det var måske
endda lige lavt nok sat.

Egentlig vil jeg mene at NEC'en burde være en 8-10 tusinde værd da det
betyder en del om der stadig er garanti på når man køber brugt, men
omvendet så er markedet for dyre skærme ikke stort, især ikke blandt
private, og firmaer køber sjældent brugt

Giv mig et praj hvis jeg skal forhører mig hos min ven der måske vil være
interreseret.

Mvh

Bruno

Fra : Dr. Ralph

Dato : 16-05-02 13:03

>Jeg synes dine priser lyder overordentligt rimelige, det er endda lige før
>jeg måske kender en mulig køber til den ene eller begge to.

Rart at høre fra en F520 ejer - du burde om nogen vide, hvad en god
skærm er værd :)

>Giv mig et praj hvis jeg skal forhører mig hos min ven der måske vil være
>interreseret.

Det skal du være meget velkommen til.
Sagen er, at hvis den ene sælges skal den anden ikke.
Lyder det kryptisk - hér er grunden:

Lige nu står Eizoen hos min far, og Nec'en hos mig.
Kan jeg få en 1000 eller mere for Eizoen, så sælger jeg den for min
far - og han køber Nec'en billigt af mig for 3.500 kr.

Kan jeg ikke så solgt Eizoen for dette, så beholder min far Eizoen, og
jeg prøver at få det højeste bud for min NEC - helst 4.500 kr eller
derover.

Min far vil gerne have en 22' NEC, men han er meget godt tilfreds med
sin nuværende 19' Eizo- og han siger, at kan jeg sælge den til en god
pris, så bakker han ud.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 16-05-02 13:45

"Dr. Ralph" wrote:

> Det skal du være meget velkommen til.

OK, jeg giver det videre.

Mvh

Bruno

Fra : Dr. Ralph

Dato : 16-05-02 18:28

>OK, jeg giver det videre.
>
>Mvh
>
>Bruno

Seneste nyt:
Kun min NEC 22' er til salg.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Dr. Ralph

Dato : 16-05-02 18:29

>Seneste nyt:
>Kun min NEC 22' er til salg.

Medmindre Eizo 19' kan indbringe minimum 1200 kr :)

Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk