MS Windows
briani 27239
xp og win98
Fra : Peder Hanghøj

Dato : 15-05-02 22:43

Jeg vil lave 3 drev på min maskine
Et lille c-drev til opstart og et d-drev til win98 og en e-drev til xp.
Hvad skal jeg installere først?

--
Venlig hilsen
Peder Hanghøj

Fra : MD

Dato : 15-05-02 22:48

"Peder Hanghøj" <peder@hanghoej.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil lave 3 drev på min maskine
> Et lille c-drev til opstart og et d-drev til win98 og en e-drev til xp.
> Hvad skal jeg installere først?

Jeg ved ikke hvad du mener med et C-drev til at starte op... Du skal vil
bruge et styresystem til at starte op - i dette tilfælde enten Win98 eller
XP.....

Nå, men du skal installere Win98 først, derefter skal du komme XP - disken
i, og installerer på den anden HD, så laver den selv en bootmenu, så du kan
vælge om du vil starte i Win98 eller XP - eller på C-drevet

MVH MD

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-05-02 23:20

Wed, 15 May 2002 23:47:33 +0200, skrev "MD" <dalmose@idraet.dk>:

>Jeg ved ikke hvad du mener med et C-drev til at starte op... Du skal vil
>bruge et styresystem til at starte op - i dette tilfælde enten Win98 eller
>XP.....

Det er en god ide, at have en lille systempartition, c:\, på 100
- 200 Mb, hvor bootfiler, så vil blive installeret.

Får man så brug for at formatere den partition, hvor win98 er, så
ødelægger man ikke bootmenuen og kan fortsætte ujindret efter en
ny installation af win 98 (under forudsætning af, at
styresystemerne stadig ligger på de samme partitioner).

Og Win 98 skal installeres først.