MS Windows
briani 27239
commandoer i com.prompt
Fra : MD

Dato : 15-05-02 22:18

Hej NG.

Hvis jeg gerne vil vide hvilke commandoer jeg kan bruge i min prompt, så
findes der en commando jeg kan skrive - men hvad hedder den?!

Jeg kører Windows Xp Pro

MVH MD

Fra : Kenneth Plettner

Dato : 15-05-02 22:24

Du kan jo altid prøve med "help".

Fra : MD

Dato : 15-05-02 22:30

Når jeg skriver "help" i prompten, så popper den op, kører en masse linier
og er væk inden jeg kan nå at se noget som helst... Hvad gør jeg så??

Fra : FB

Dato : 15-05-02 22:37

> Når jeg skriver "help" i prompten, så popper den op, kører en masse linier
> og er væk inden jeg kan nå at se noget som helst... Hvad gør jeg så??

Det er fordi du skriver "help" i "Run"/"Kør". Der skal du skrive "cmd" og
derefter "help".
Hvilke kommandoer tænker du på?

FB

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-05-02 23:32

Skriv
help|more

så stopper den for hver side. Tryk på en tilfældig tast får den til at
fortsætte.
| kan du få ved at holde Altgr nede og taste på tasten lige til venstre for
backspace.

Kurt

Fra : FB

Dato : 16-05-02 10:44

"FB" <Stopspam@derforingenmail.dk> wrote in message

> Det er fordi du skriver "help" i "Run"/"Kør". Der skal du skrive "cmd" og
> derefter "help".
> Hvilke kommandoer tænker du på?
>
> FB

Forresten, jeg finder kommandoen; " X /?" for mere hjælp. Hvis du (eks) vil
vide mere om "dir" så kan du skriver; dir /?
og du for en lang liste med eksempler og meget hjælp!

FB

Fra : Kenneth Plettner

Dato : 16-05-02 22:36

Hvis du skriver "help > c:\helplist.txt", vil output blive gemt i filen
"helplist.txt" på dit c:\ drev. Så kan du i ro og mag åbne den i evt.
notepad og studere alle herlighederne.