MS Windows
briani 27239
Ændre størrelse på vinduer
Fra : SKA

Dato : 15-05-02 21:30

Jeg har stødt på et spørgsmål som jeg ikke kunne svare på.
Kan man ændre vindues-størrelse/placering (W98) uden brug af mus og i givet
fald hvordan ?

mvh
Søren

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 16-05-02 02:29

"SKA" <ska@xxxmail.tele.dk> wrote in message
> Jeg har stødt på et spørgsmål som jeg ikke kunne svare på.
> Kan man ændre vindues-størrelse/placering (W98) uden brug af
mus og i givet
> fald hvordan ?

Hvis du har et tastatur med 'højreklik-tast' (eller en eller
anden har en tastekombination for den?) kan du taste Ctrl+Esc og
få Start-menuen, tast Tab til du når til proceslinien, tast pil
frem til du kommer til pågældende vindues repræsentation på
proceslinien; her bruger du højrekliktasten (hvis du har den),
hvorved du får menuen for programmet og kan vælge Størrelse eller
Flyt med piletasterne, Enter for at aktivere og piletaster for at
justere, Enter for at vende tilbage eller Esc for at fortryde.

Niels

Fra : Richard Thune

Dato : 16-05-02 07:44

"Niels P Sønderskov" <npsonder@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Flyt med piletasterne, Enter for at aktivere og piletaster for at
> justere, Enter for at vende tilbage eller Esc for at fortryde.

Endnu nemmere, tryk på ALT MELLEMRUM så åbnes vinduesmenuen i venstre
hjørne.
Richard Thune

Fra : Richard Thune

Dato : 16-05-02 07:49

"Richard Thune" <rt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
klip
> Endnu nemmere, tryk på ALT MELLEMRUM så åbnes vinduesmenuen i venstre
> hjørne.
Glemte ALT - (minus/bindestreg) for undervinduer.
Richard Thune

Fra : SKA

Dato : 16-05-02 16:34

1000 tak til jer begge - det var lige det jeg havde brug for.
mvh
Søren

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 17-05-02 18:33

"Richard Thune" <rt@tdcadsl.dk> wrote in message

> Endnu nemmere, tryk på ALT MELLEMRUM så åbnes vinduesmenuen i
venstre
> hjørne.

Jeg /vidste/ der var en nemmere måde !:-]

Niels