USB modem Tiscali
Fra : Karsten Olesen

Dato : 15-05-02 21:22

www.tiscali.dk

Citat:
"Modem er nemt og hurtigt at installere, men det er kun muligt at tilslutte
én computer til ADSL-forbindelsen.
Med modem skal der stadig ringes op for at komme på nettet. Et godt og
billigt valg for dig, der primært bruger
internettet til surf. Tiscali benytter sig af modemet 'Eicon Diva ADSL
Modem'."
Citat slut

Vil det sige, at med dette ellers herlige og pænt designede USB-modem skal
der stadig ringe op på gammeldags manêr ? vente vente vente...

Er fordelen så ikke pist væk, at man både kan surfe og tale i telefon på
samme tid ??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-05-02 21:34

Wed, 15 May 2002 22:21:44 +0200, skrev "Karsten Olesen"
<gakke@email.dk>:

>Vil det sige, at med dette ellers herlige og pænt designede USB-modem skal
>der stadig ringe op på gammeldags manêr ? vente vente vente...

Opkaldet foregår hurtigt og du kan jo bare lade være med at
afbryde forbindelsen, før du slukker for computeren.

>Er fordelen så ikke pist væk, at man både kan surfe og tale i telefon på
>samme tid ?

Du kan stadig surfe og tale i telefon samtidig.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 15-05-02 21:46

> Opkaldet foregår hurtigt og du kan jo bare lade være med at
> afbryde forbindelsen, før du slukker for computeren.
*************

Hvis man ser bort fra de lidt mere avancerede funktioner
samt flere maskiner koblet op, så opnår man stort
set samme fordele med et Eicon Diva ADSL usb-modem
som hvis man valgte et setup med ADSL-modem og
skillefilter og kabler i lange baner fra eks. TDC ?

Har jeg forstået det ret, at de basale funktioner er ens,
bortset fra der kræves et (kort) opkald...??

På forhånd tak.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-05-02 21:53

Wed, 15 May 2002 22:45:52 +0200, skrev "Karsten Olesen"
<gakke@email.dk>:

>Har jeg forstået det ret, at de basale funktioner er ens,
>bortset fra der kræves et (kort) opkald...?

Der vil ikke være nogen forskel, så længe det kun drejer sig om
en pc.

Hvis du vil køre din egen mail- eller webserver, vil det være en
fordel med en router, men vil du ikke køre noget af den slags
selv, så vil du formentlig ikke opdage nogen forskel.

Fra : Dopedog

Dato : 15-05-02 21:57

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message

> [...]
>
> Har jeg forstået det ret, at de basale funktioner er ens,
> bortset fra der kræves et (kort) opkald...??

Jeg havde dial-up den første måneds tid eller 2 jeg havde ADSL (før jeg fik
router på).

Der gjorde jeg bare det, at jeg lagde den DIAL-UP fil som jeg "ringede" op
til internettet med, ind i menuen start så jeg, i bund og grund, havde
always online ... :)

-Ronnie

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-05-02 03:16

On Wed, 15 May 2002 22:33:44 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Opkaldet foregår hurtigt og du kan jo bare lade være med at
>afbryde forbindelsen, før du slukker for computeren.

... plus evt. at lade den fyre "opkaldet" af, lige når man starter
styresystemet op.

--
- Peter Brodersen

Fra : Karsten Olesen

Dato : 16-05-02 17:03

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

> .. plus evt. at lade den fyre "opkaldet" af, lige når man starter
> styresystemet op.

***********

OK..det ved i noget om lyder det til..

Opkaldstiden, er den max 5-6 sekunder ???
Kan man ikke lade den ringe op, nøjagtig
som den gør idag med 56K Lasat modemet ?..altså
pr. automatik når browser åbnes ?

Hvordan kan man tale i telefonen samtidig, hvis den
har ringet til en ADSL-nummer...

Skal der skillefilter på og andet gejl, eller
er det bare ægte plug'n Play cirka. ???

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-05-02 17:06

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan man tale i telefonen samtidig, hvis den
> har ringet til en ADSL-nummer...

den "har sin egen linje"

> Skal der skillefilter på og andet gejl, eller
> er det bare ægte plug'n Play cirka. ???

Tiscali bruger ikke skillefilter

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 17-05-02 11:44

Jeg havde Tiscali ADSL via modem indtil jeg flyttede - med mindre de har
lavet det væsentligt om, så er svarene på dine spørgsmål som følger:

>Opkaldstiden, er den max 5-6 sekunder ???

Nej, den er ca. 1 sek. - med mindre der er problemer på linjne. Du når
ikke at se boksen, hvis du har en hurtig maskine.

>Kan man ikke lade den ringe op, nøjagtig
>som den gør idag med 56K Lasat modemet ?..altså
>pr. automatik når browser åbnes ?

Det er en alm. netværk via modem-forbindelse, så ja. Du kan også - som
andre har nævnt - lægge en genvej til forbindelsen i din startup-mappe i
Start-menuen. Jeg har dog aldrig fået den til at ringe op helt automatisk,
så fx. MSN Messenger loggede på så snart maskinen var færdig med at boote.
MAn kan dog lave et script, der klikker på Connect/Forbind.

>Hvordan kan man tale i telefonen samtidig, hvis den

>har ringet til en ADSL-nummer...

Jeg fik installeret et seperat-stik, som jeg forbandt ADSL-modemmet til.
Den har sin egen linje, med mindre du har en "delt rå kobber"-løsning. Men
ADSL-linjen vil ALDRIG blokere for at du kan tale i telefon. Det skal du
ikke være bekymret for.

>Skal der skillefilter på og andet gejl, eller

>er det bare ægte plug'n Play cirka. ???

Jeg kørte både med Windows 2000 og Windows XP - og havde ingen problemer
med at installeret modemmet i nogle af disse OS'er. Det kørte fint med de
medfølgende drivers.

Mange hilsner,

Kasper Hyllested
www.hyllested.net