MS-6330, et skodbundkort?
Fra : Lars B. Jensen

Dato : 15-05-02 20:09

Hej Alle

Jeg har et MS-6330 K7T Turbo bundkort, og jeg har lige købt mig en Athlon XP
1700+ processort.

På MSI's hjemmeside har jeg fundet en flash der gør at bundkortet
understøtter ovenstående processor, og det virker også ganske ude mærket.

Men, efter at have flashet BIOS, så resetter min pc hver gang der skal
afvikles video.

Heldigvis har MSI osgå en flash til bundkortet der retter netop dette for
mit GeForce 2 kort, men, det er en ældre flash, og når jeg flasher min BIOS
med den, så detekterer bundkortet ikke længere CPU'en som en XP 1700+, men
bare som en Athlon (tm) 1466 Mhz... lidt irriterende...

Nu er mit spørgsmål:

Gør jeg noget forkert?

Er det egenligt ligegyldigt for performance om det er en XP 1700+ (1466Mhz)
der detektes, eller bare en Athlon @ 1466Mhz?

På forhånd tak!

Lars B

Fra : Peter

Dato : 17-05-02 14:56

"Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message
> Hej Alle
>
> Er det egenligt ligegyldigt for performance om det er en XP 1700+
(1466Mhz)
> der detektes, eller bare en Athlon @ 1466Mhz?

Ja det ville jeg mene, uden at kende noget til pågældende board eller bios.
Hvis processoren kører med de 1466 Mhz som den skal i din nye bios, kan jeg
ikke se nogen problemer. Eneste problem er bare at din bios ikke genkender
din cpu, hvorfor den (måske) ikke selv vil kunne sætte default spænding og
bushastighed osv. Men det vil jo være et mindre problem.

mvh Peter

Fra : raven

Dato : 17-05-02 15:08

On Wed, 15 May 2002 21:08:46 +0200, "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk>
wrote:

> [...]
>
>Gør jeg noget forkert?
>
>Er det egenligt ligegyldigt for performance om det er en XP 1700+ (1466Mhz)

Man antager normalt, at ældre bios rettelser er medtaget i nyeste
version. Så dit problem er lidt underligt.

Måske kan du lure hvilke default indstilling for agp den lidt ældre
bios har, samt se hvad default indstillingerne er i den nye, og så
have held med at indstille det samme i nyeste version.

Hvad bios poster med, som det hedder, er sådan set ligegyldigt. Men
til enhver cpu hører 'cpu code' og det er ret vigtigt for maskinens
fejlfrie funktion. Den gamle bios har ikke denne cpu code for XP med.
Men du kan selv fidle med det og lægge den ind i den gamle bios.
Her er en meget velskrevet vejledning:
http://members.dingoblue.net.au/~roggefam/bmreport1.html

mvh

John