Aften i dyreland
Fra : Holm

Dato : 15-05-02 16:49

Kære gruppe

Der er dage hvor alt bare går op i en større enhed!
Jeg bor på landet...har en stor gårdsplads med en lille hestefold..der står
et bord og et par stole lige udenfor...nogle blomster og et par træstubbe
man kan sidde på.....

Mine to heste havde jeg "sat" i folden og mine hunde muntrede sig med hver
deres sysler.....
Så kommer "Benny" og "Carla"....det er to af de ialt 7 katte der også bor
her.
Jeg plejer at lave søge-øvelser med hundene rundt omkring på gårdspladsen,
og det ved kattene godt...og nu kan de søge ligeså godt som begge hunde!!
....ligesom en af kattene kan sitte og dække!!!
Jeg benytter mig af samme princip , hvadenten jeg træner hest, hund eller
kat, nemlig munterhed og tålmodighed.
Jeg er også begyndt at træne hunde fra hesteryg, og her kunne jeg godt tænke
mig at høre om der er andre herinde der har kombinationen "hund/hest" , og
hvilke erfaringer du/I har ...glæder og vanskeligheder. og sjove
oplevelser.
Vi hyggede os bare den aften, ..et menneske , to hunde , to katte og en
masse natur udenom.....
Muntre hilsener Holm

Fra : Ann K

Dato : 15-05-02 17:20

>Vi hyggede os bare den aften, ..et menneske , to hunde , to katte og en
masse natur udenom.....
<> Det lyder som én af de sjældne stunder, hvor alt bare er godt!
Hmm - det er måske også dét nogle vil kalde lykke

Mvh Ann - hvis katte også har fattet ideen med Søg

Fra : Kosmonauten

Dato : 16-05-02 08:28

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Kære gruppe
>
> Der er dage hvor alt bare går op i en større enhed!
Hej Holm,
det er bare "en af de dage" ;c)
Jeg vil da lige fortælle lidt om et par oplevelser jeg har haft inden for
den sidste uge.
Vi mødte en (fik jeg af vide) hunkat, som var "meget" fræk og provokerende,
tænk den ville sku slås med min Laika ;c) Det er den strideste kat jeg
nogensinde har set.
I lørdags luftede jeg Laika på Søndervangs Allé, der er dejlig stor bred og
grøn rabat. En kat løber henover græsset, Laika løber efter, men tænk engang
hun stoppede af sig selv ved vej kanten og lod katten løbe henover vejen og
ind i en have, uden at følge efter.
Vel at mærke uden kommando!?!

Vi nærmer os så en rundkørsel, der kommer der en ræv humpende på det ene
ben, Laika løber ned mod ræven men stopper så nogle meter fra den.
I de sekunder der følger efter oplevede jeg, ja kald mig bare "underlig" et
eller andet, fordi de stod der og kiggede på hinanden, så vendte Laika rundt
og kom tilbage til mig, imens ræven humpede videre. Jeg vil ikke
menneskeliggøre dyr, men det var ret weird.
Til historien skal tilføjes at ræven har vi set senere (jo det var den) og
den humper ikke mere.
(Hmm, gad vide om det er den som ind imellem lægger sit "visitkort" på
"vores" græsplæne ;c) )
Tak for din historie, man kan vist ikke komme nærmere "paradis" ;c)
Mvh
Martin