Efterlysning!!!!!!!!!!!!!!
Fra : Susanne

Dato : 15-05-02 16:10

I et desperat forsøg på at finde Zacco, prøver vi via denne nyhedsgruppe.

Zacco er en flatcoated retriever hanhund. Kender man ikke racen, kan det
nævnes, at han er sort. Han er forsvundet Lørdag den. 4 maj. Dette er fra
Hobro området, nærmere betegnet Døstrup.

Alle henvendelser, både gode og dårlige nyheder, modtages med stor tak fra
Zacco`s familie. Vi frygter jo det værste er sket for ham og forestiller os
alt muligt. Denne uvished om, hvad der er sket ham, er frygtelig.

Vi har selvfølgelig ledt overalt efter ham og er nu meget desperate. Der er
godt nok efterhånden gået langt tid, men vi håber måske der er nogle der har
taget ham til sig, da Zacco er meget tillidsfuld.

Henvendelser enten via mail eller telefonnummer 98-510699

På forhånd tak
Elin

Ps: er der forslag til andre steder på nettet hvor jeg kan efterlyse ham,
modtager jeg dem gerne .

Fra : René Løweneck

Dato : 15-05-02 17:02

Susanne <laurberg@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:CMuE8.4127$4f4.255348@news000.worldonline.dk...

> [...]
> Hobro området, nærmere betegnet Døstrup.

> Ps: er der forslag til andre steder på nettet hvor jeg kan efterlyse ham,

Hej Susanne !

Ved du hvad, Susanne ?
Kan du ikke lige sende et par billeder af Zacco til mig via email, så skal
jeg lynhurtig lave en side, som du kan henvise til. Her vil billederne blive
placeret sammen med din adresse, tlf., mobiltlf. og email adresse.

Husk også lige at skrive den tekst du vil have stående !

PS.: Denne mail er sendt både til gruppen og til Susanne privat, så jeg er
sikker på at hun ser den hurtigt

René Løweneck
www.loweneck.dk
Fra 0 til opdateret på under 60 sekunder...

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-05-02 21:00

On Wed, 15 May 2002 18:01:58 +0200, "René Løweneck" <rene@loweneck.dk>
wrotd:

> [...]
>
>Husk også lige at skrive den tekst du vil have stående !
>
>PS.: Denne mail er sendt både til gruppen og til Susanne privat, så jeg er

Det var da et flot initiativ ! jeg så på et tidspunkt en hjemmeside
omkring hvad man kan gøre i tilfælde af at man har fået sin hund
stjålet kan desværre ikke huske hvad den hed men kan lede efter den.
Der var gode råd som ,
at fotokopiere billeder af hunden og sætte dem op i hele området hvor
man bor eventuelt få skolebørn imod mindre
lommepengebeløb"bestikkelse" til at hjælpe med opsætningen så det
bliver mere udbredt til flere komuner eventuelt . Derudover kan man
sætte en anonce i den lokale avis prøve at få lokalradioen til at
efterlyse .Husk at efterlyse den på hundeinternater og hos politiet,
gå ud i alle de hundeluftningsområder du kender og spørg folk der og
sæt samtidig plakater op der også , så spredes beskede også hurtigt .

Held og lykke med at finde hunden .

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-05-02 15:14

> [...]
>gå ud i alle de hundeluftningsområder du kender og spørg folk der og
>sæt samtidig plakater op der også , så spredes beskede også hurtigt .

,,,,,,,,,Husk at jo højere dusør du skriver på plakaterne , jo mere
interserede er folk i at lede efter hunden !

Fra : Holm

Dato : 15-05-02 18:15

> [...]
> Elin
>
> Ps: er der forslag til andre steder på nettet hvor jeg kan efterlyse ham,

....jeg går ud fra at du har prøvet alt : Falck og internaterne samt politi
mm???
Det er hårdt at miste en hund på den måde, held og lykke med at finde ham..

Fra : Sverre Stokke

Dato : 16-05-02 08:20

dortheholm@tdcspace.dk,Ny-Internet writes:
>Falck og internaterne samt politi
>mm???

Er det nødvendigt, når hunden er chippet eller tatoveret ?

Hilsen Sverre.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-05-02 09:49

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

> Er det nødvendigt, når hunden er chippet eller tatoveret ?
>
> Hilsen Sverre.

Såvidt jeg kan se fremgår det ikke hvor gammel hunden er og er den
under 4 mdr og over 10 er den altså ikke nødvendigvis hverken chippet
eller tartoveret idet den lovpligtige chipning af hvalpe såvidt jeg
husker blev indført i 92 eller husker jeg forkert ...?

Hav en god dag fra Ami

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-05-02 10:47

"Anne-Marie Prange Madsen" <ampm@ribe.bynet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller tartoveret idet den lovpligtige chipning af hvalpe såvidt jeg
> husker blev indført i 92 eller husker jeg forkert ...?

Vores flat er fra 2000, og er tatoveret. Det var da ikke noget krav at
hvalpe skulle være chippet, kun mærket.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-05-02 11:18

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en
meddelelse news:3ce3801e$0$18643$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Vores flat er fra 2000, og er tatoveret. Det var da ikke noget krav
at
> hvalpe skulle være chippet, kun mærket.

Der er stadig ingen lov der siger at man skal gå med både livrem og
seler loven siger at alle hunde født efter .. såvidt jeg husker
1992 ...skal være enten tatoveret eller chippet fra de er senest 4 mdr

Smil fra Ami

Fra : Sverre Stokke

Dato : 16-05-02 11:04

ampm@ribe.bynet.dk,Ny-Internet writes:
>idet den lovpligtige chipning af hvalpe såvidt jeg
>husker blev indført i 92 eller husker jeg forkert ...?

Min - nu afdøde - var født i '92 og tatoveret.

Hilsen Sverre.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-05-02 15:14

> Min - nu afdøde - var født i '92 og tatoveret.
>
> Hilsen Sverre.

Ja men racehunde har jo altid været tatoveret har jeg ikke ret? noget
andet er at bland danois før 92 ..tror jeg det var faktisk ikke var
mærkede andet end med det der navneskilt og så kom altså den regel der
sagde at alle hunde født efter en eller anden dato i 1992 skulle være
enten ørechippede eller tatoveret .. men som sagt kan jeg ikke huske
årstallet .. det specielle var vel egentlig at der endelig kom krav om
at også grand danoiser skulle være mærket ...

Havengodaftenhils fra Ami

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 16-05-02 15:38

Øh.... hvad mener du med "altid"?
Vores gamle Labber, født i 1988 var da ikke tatoveret eller chipset. Så det
har da ikke altid været et krav for racehunde.
Vibeke L

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-05-02 16:53

"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3ce3c48e$0$10915$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> [...]
Så det
> har da ikke altid været et krav for racehunde.

OK så blev jeg så klog ... jeg troede faktisk der var strammere regler
vedr. mærkning af racehunde .. men som sagt så lærte jeg noget der nu

smil fra Ami

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-05-02 15:44

On Thu, 16 May 2002 16:14:12 +0200, "Anne-Marie Prange Madsen"
<ampm@ribe.bynet.dk> wrotd:

> [...]
>årstallet .. det specielle var vel egentlig at der endelig kom krav om
>at også grand danoiser skulle være mærket ...

Er det egentlig ikke noget pis at begynde at skrive og diskutere om
chipregler o.s.v. i denne her tråd , så skal Susanne der mangler sin
hund "og sikkert er ret ked af det" sidde og læse alt det ligegyldige
fis"for hendes vedkommende" igennem også for at se om der nu skulle
være en der havde hørt nyt om hendes hund .Måske det var på sin plads
at starte en ny tråd hvis man vil diskutere chipning og tattovering ,
bare for at tage lidt hensyn til Susanne .

Fra : Heidi Rydgren

Dato : 20-05-02 15:42

Sidder og kommer til at tænke på, om hunden er blevet fundet ?

Hvis den er, ville det måske være på sin plads at fortælle det i gruppen,
evt. sammen med hvad man gjorde - på den måde kan vi alle få et godt råd,
hvis det (7-9-13) skulle ske for os andre....

**Heidi

Fra : Susanne

Dato : 20-05-02 16:22

HEJ ALLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NEJ,HAN ER IKKE BLEVET FUNDET,OG SELFØLGELIG BLIVER I
DE FØRSTE DER FÅR BESKED,

HILSEN SANNE.
Heidi Rydgren <rydgren@indbakke.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ce90b9c$0$97289$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 20-05-02 21:21

Hej Susanne

> HEJ ALLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>
> NEJ,HAN ER IKKE BLEVET FUNDET,OG SELFØLGELIG BLIVER I
> DE FØRSTE DER FÅR BESKED,

Jeg føler VIRKELIG med dig, og jeg håber så inderligt at i snart finder ham.
Det må være forfærdelig at leve i uvished om han er død eller levende. Men
hold modet oppe ( er ikke itvivl om at det er svært ), og tro på det bedste.
Jeg krydser hvad der krydses kan for at han snart kommer hjem igen.

De dybeste tanker fra

Bolette

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 20-05-02 22:11

Hej igen Susanne

Jeg har søgt lidt rundt på nettet, og fundet nogen stede hvor du evt kan
efterlyse Zacco.

www.hunde-formidling.dk
www.dyrenettet.dk/annoncer.asp

Prøv også at søg under www.google.com Skriv i søge feltet: efterlysning af
hund, og der vil komme en masse op hvor du kan søge efter Zacco. Håber du
kan brug dette til noget. De to sider jeg har skrevet er også fundet på
Google.com, men der er så mange, at jeg ikke ville/kan skriv dem alle, du
kan nok også bedst selv finde frem til de rigtig sider.

Held og lykke

Bolette