Reset the configuration: Enable
Fra : Ukendt

Dato : 15-05-02 16:03

Hvordan kan det være jeg skal gå ind i biosens og sætte den til hver gang
jeg vil boote?

Det "eneste" mærkligt der er, er at min WD hdd ikke er vist under den der
liste man får vist ved boot. Men den er der inde i windows.

-----
EP-4SDA+,Socket 478,SIS 645,IDE133 RAID
Intel Pentium 4 Northwood 1,6GHzDDR-SDRAM PC2700 TwinMOS 256MB x 2
Asus DVD-E616
Maxtor DiamondMax Plus D740X 60GB x2 (raid0)
Western Digital 60 gb hdd.
----------

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-02 16:26

hmm.. nu har jeg været inde i biosen og loade optimze settings. Og der
booter den, med den der WD harddisk. Men.. Den når ikke længere end der hvor
windows xp skal til at tage over.. Den når enda "FF" på den LED der er på
mit bundkort. Og der står "FF" når maskinen bare køre. dvs. uden stop mv.
Når jeg så restarter og resetter. Så viser den ikke disken, før inde i
windows.. Mærkligt...

Fra : Lars

Dato : 15-05-02 18:48

prøv at sætte den WD hd på" user " i biosen Mvh Lars

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 15-05-02 20:17

peet_dk wrote:
> Hvordan kan det være jeg skal gå ind i biosen og sætte den til hver gang
> jeg vil boote?

Fladt batteri, det plejer at være en knapcelle ca. på størrelse med en
10'er. Koster ca. 50 kr i nærmeste fotobutik.
Alle mine hedder noget med CR2032.

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-02 14:42

> Fladt batteri, det plejer at være en knapcelle ca. på størrelse med en
> 10'er. Koster ca. 50 kr i nærmeste fotobutik.

Jamen bundkortet er 2 måneder gammelt?!

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 17-05-02 22:44

peet_dk wrote:

> Jamen bundkortet er 2 måneder gammelt?!

Det er stadig muligt at det er et gammelt batteri, eller at det har
været kortsluttet nogle få øjeblikke - så er meget af batteriets energi
væk, og så holder det ikke ret længe.
Mål evt. på det med et voltmeter.
Hvis det er under 3 Volt, så skal det skiftes.