pragtsmerlinger
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 07-02-01 02:04

Hej NG.
Jeg har i dag observeret en besynderlig adfærd ved mine
pragtsmerlinger. De svømmer op på siden af mine guramier (perle + blå)
og ligesom "lopper" dem. Under dette "falder" guramierne forover, lidt
som om de nyder det. Jeg ved ikke om det kan være en form for
parasitter de bliver renset for, men pragtsmerlingerne går meget
forsigtigt til værks, for guramierne bliver ikke bange.
Det bliver de ellers let.
Min teori går på en slags symbiose, som det ses på f.eks. koralrev i
naturen, hvor der er noget der hedder pudsefisk.
Er der andre der har hørt/set dette eller ved hvad der foregår, hører
jeg det gerne.

--
M.v.h.
Carsten Nielsen