Hjælp til Box
Fra : jopa

Dato : 15-05-02 10:51

Hejsa har bøvlet med at lave Box/tabeller i CSS kan ikke rigtigt få det til
at funke.
Det er meningen at de enkelte celler skal indeholde de slicede billeder.
Kan sagtens lave det på gammeldavs facon i HTML, men vil gerne om jeg kan
lave hele skidtet i CSS.

Har lagt en gif op så i kan se hvad jeg mener
http://web-templates.dk/jpcss.gif

Nogen forslag udover at kigge på www.html.dk

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-05-02 11:17

"jopa" <j@jp-web.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa har bøvlet med at lave Box/tabeller i CSS kan ikke rigtigt få det
til
> at funke.

Prøv at lege med dette stylesheet:

.top{
border:1px solid black;
width:130px;
height:70px;
}
.links{
border:1px solid black;
width:100px;
height:50px;
}

Med denne kode:

Kasse1
Kasse2
Kasse3
Kasse4
Kasse5
Kasse6
Links1
Links2
Links3
Links4
Links5
Links6

Indhold

Det er nok ikke så smukt lavet, men så må du selv lege lidt videre
--
Jakob Andersen

Fra : jopa

Dato : 15-05-02 11:23

"Jakob Andersen" skrev
> Prøv at lege med dette stylesheet:
> Det er nok ikke så smukt lavet, men så må du selv lege lidt videre

Takker og leger videre

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 15-05-02 15:43

"Jakob Andersen" skrev bla..
> Prøv at lege med dette stylesheet:

Efter at have leget lidt med det virker det skam efter hensigten minus en
ting
Jeg har sat border:0; men får stadig en afstand på et par px i mellem top
links og midt.
Ingen border i mellem de enkelte billeder, så det er ok.
Forslag

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-05-02 18:21

Wed, 15 May 2002 16:43:00 +0200, skrev "jopa" <j@jp-web.dk>:

>Ingen border i mellem de enkelte billeder, så det er ok.
>Forslag

padding: 0
vil jeg tro gør det.

Fra : jopa

Dato : 15-05-02 19:28

"Knud Gert Ellentoft" skrev .
> padding: 0
> vil jeg tro gør det.

Den havde jeg, men havde vist sneget sig et <br> ind et sted hvor det ikke
hørte hjemme.
Så nu funker det.

--

jopa