Skærme
Fijala 3554
FD Trinitron
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 15-05-02 09:27

Er skærme baseret på FD Trinitron anbefalelsesværdige (i forhold til andre
typer)?

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

"Det forstår jeg ikke, det burde virke." [TM]

Fra : TBC

Dato : 15-05-02 12:30

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse
> Er skærme baseret på FD Trinitron anbefalelsesværdige (i forhold til andre
> typer)?

Ja, så absolut, hvis man ellers ikke distrheres af de 2 lodrete meget meget
smalle striber som er en del af skærmens fysiske opbygning, og han anes på
f.eks hvid baggrund.

Er dine prioiteringer høj, detaljeret og klar opløsning samt god
skærmopdaterings hastighed, kan du lide konstrast og dybe klare farver så
går du ikke galt i byen med en Sony 21" Trinitron skærm.

TBC

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 15-05-02 13:13

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> "Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse
>
> Ja, så absolut,..............
Ening.

> hvis man ellers ikke distrheres af de 2 lodrete meget meget
> smalle striber som er en del af skærmens fysiske opbygning, og han anes på
> f.eks hvid baggrund.

På min skærm ligger de smalle striber dog vandrette.

> Er dine prioiteringer høj, detaljeret og klar opløsning samt god
> skærmopdaterings hastighed, kan du lide konstrast og dybe klare farver så
> går du ikke galt i byen med en Sony 21" Trinitron skærm.

Også her er jeg ening.

Mvh
Bjarne

Fra : TBC

Dato : 15-05-02 13:26

"Bjarne Hansen" <bjarne.inger@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> På min skærm ligger de smalle striber dog vandrette.

Sandt !

........ .. ....Men jeg kan da i det mindste kende forskel på højre og
venstre nu

TBC

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 15-05-02 15:59

TBC skrev: (messageID:

> [...]
>
> Ja, så absolut, hvis man ellers ikke distrheres af de 2 lodrete meget
> meget smalle striber som er en del af skærmens fysiske opbygning, og

Det vælger jeg at tro på man vænner sig til :)

> Er dine prioiteringer høj, detaljeret og klar opløsning samt god
> skærmopdaterings hastighed, kan du lide konstrast og dybe klare farver
> så går du ikke galt i byen med en Sony 21" Trinitron skærm.

Jeg skal primært bruge skærmen til tekstbehandling, internet,
programmering samt en smule Photoshop, og er ellers generelt interesseret
i et så klart billede som muligt (sidder ved skærmen 8+ timer om dagen).

Jeg har dog valgt en 17" (IBM P77*), da den fylder mindre, både i
budgettet og på bordet :)

*) Jeg har valgt IBM, da jeg kan købe den for 2.050,- inkl. moms.