Tips WorldFamilyTree
Fra : Henrik Bjerre Sørens~

Dato : 14-05-02 23:04

Hej

Er der nogen der har erfaring med
https://familytreemaker.genealogy.com/index.html

Jeg har fundet ganske mange fra min slægt på siden og overvejer hvorvidt jeg
skal købe deres cd-rommer, tegne et månedligt abb., eller blot kontakte dem
der har oploadet data.

M.v.h. Henrik

Fra : Arne Eckmann

Dato : 14-05-02 23:48

"Henrik Bjerre Sørensen" <hbsorensen@worldonline.dk> skrev:

> [...]
jeg
> skal købe deres cd-rommer, tegne et månedligt abb., eller blot kontakte

Der har været meget ballade omkring WorldFamily Tree, der
nemlig i sin tid startede med, at en masse private mennesker
blev narret til at indsende deres private gedcom filer, imod et
løfte om, at de ville bevare deres fulde ophavs- og dispositions-
ret til deres egne gedcomfiler, og at disse ikke ville blive gjort
til genstand for kommerciel udnyttelse.

Da WorldFamily Tree imidlertid nåede vis størrelse, blev
tæppet trukket væk under de frivillige, der under falske
forudsætninger havde indsendt deres gedcomfiler, hele
molevitten blev nemlig tyvstjålet af bagmændene bag
FamilyTreeMaker og Genealogy.com og blev derefter
gjort til genstand for ren kommerciel udnyttelse.

Hvis du tror, at dine slægtninge er indforstået med, at
bagmændene bag FamilyTreeMaker og Genealogy laver
profit på jeres familierelationer, så skal du selvfølgelig
selvfølgelig sende dine penge til disse bagmænd.

Hvis du er i tvivl, om nu også dine slægtninge er indforstået
med, at bagmændene bag FamilyTreeMaker og
Genealogy.com laver profit på jeres familierelationer, bør
du istedet tage kontakt med dine slægtninge, da de
pågældende data jo tilhører dine slægtninge, og hverken
FamilyTreeMaker eller Genealogy.com.

mvh
Arne

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 15-05-02 06:34

FTM: http://www.familytreemaker.dk
"Arne Eckmann" <intet@svar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> løfte om, at de ville bevare deres fulde ophavs- og dispositions-
> ret til deres egne gedcomfiler, og at disse ikke ville blive gjort

<snip>
> mvh
> Arne

Dette er ikke korrekt.

Det har lige fra starten været klart for indsenderen, at dataene ville udkomme kommercielt
på CD-ROM, og man har derfor selv kunnet vurdere, om man ville indsende data eller ej.

Så der er ikke noget "tæppe, der er trukket væk".

--
Ole P. Bielefeldt
Ry

Fra : Henrik Bjerre Sørens~

Dato : 15-05-02 11:02

> [...]
> du istedet tage kontakt med dine slægtninge, da de
> pågældende data jo tilhører dine slægtninge, og hverken

Hmmm, jeg studsede faktisk selv, for jeg undersøgte om man kunne få adgang
hvis man sendte sine data ind, men der var kun en opfordring til samme.
Derfor min skepsis !
Det er selvfølgelig ikke rimeligt at udnytte indsendte data på den måde, jeg
vælger derfor at tage direkte kontakt til indsenderne af data for udveksling
af samme.

M.v.h.
Henrik

Fra : Arne Eckmann

Dato : 15-05-02 17:47

"Henrik Bjerre Sørensen" <hbs@pharma-vinci.dk> skrev:

> [...]
jeg
> vælger derfor at tage direkte kontakt til indsenderne af data for

Efter min mening var det en meget fornuftig disposition!

Og dette ikke mindst fordi FTM og genealogy.com er
tilknyttet internettets største spammere = Broderbund,
uu.net og gblx.net, hvis spam ikke kan stoppes, fordi
de ikke er afhængige af andre upstream-providers.

mvh
Arne

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 17-05-02 20:47

> [...]
> uu.net og gblx.net, hvis spam ikke kan stoppes, fordi
> de ikke er afhængige af andre upstream-providers.

Broderbund holdt op med at eksistere for ca. 4 år siden.

De 2 andre kender jeg ikke.

--
Ole P. Bielefeldt
Ry

Fra : Arne Eckmann

Dato : 17-05-02 22:29

"Ole P. Bielefeldt" <ole.bielefeldt@adslhome.dk> skrev:

> Broderbund holdt op med at eksistere for ca. 4 år siden.

Ha!

Jeg skal lige love for, at du er velorienteret om den organisation
og de karle du arbejder for. )))))))

Kan du dog ikke lige tage og sende dit indlæg til:

Greg Bestick CEO,
Joe Roberts President,
Andy Freedman Sr. Vice President, CFO,
Jeff Costello Sr. Vice President Retail Sales,
Dave McEvoy Sr. Vice President, General Counsel,
Kevin Lozaw Sr. Vice President, Operations & IT,
Steffen Bartschat Vice President, Engineering,
Eric Winkler Vice President, Marketing ,
Dave Bader Vice President, E-commerce,
Gary Heyman Vice President, Product Development
og Alan Byrne Vice President, Human Resources.

Her i 2002 tror de "fjolser" nemlig, at de stadig
udgør Broderbunds direktion.

Eller, måske er det dig, der render med en halv vind,
som du helt kunne have undgået, hvis blot du havde
gjort dig den ulejlighed, først at lave en Whois forespørgsel.
Der ville du nemlig kunne se, at genealogy.com, FTM, uu.net
og gblx.net stadig bruger betegnelsen Broderbund i records,
der er opdaterede så sent som 15 maj 2002.

Og hvis du så også havde ulejliget dig med at besøge
http://www.broderbund.com/broderbund.asp ville du der kunne
se, at selvom Broderbund "ikke eksisterer" er der åbenbart
nogle "filantroper" der stadig betaler for at foretagenet
er tilstede på internettet.

Hvis du var dykket mere ned i materien, ville du se, at
Broderbund pt. er involveret i en række aggressive
take-over af andre firmaer. Og at Broderbund pt.
bruger rigtig mange penge på, at købe sig til en
monopolposition indenfor internettets tingeltangel
sektor.

Du henviser til, at stifterne af det oprindelige Broderbund
blev købt ud af deres eget firma i 1995, med et totalt
kursskifte til følge. Men, det har jo ikke noget med sagen
at gøre, for det er så sandelig nutidens Broderbund, jeg
omtaler.

Jeg kan ikke tro på, at du virkelig er så dårligt orienteret
om den organisation du repræsenterer her i landet. Og
må jeg konstatere, at din metode også her er, at prøve
at miskreditere mig, ved at fremføre falske og vildledende
postulater: På nøjagtig samme måde, som du jo gang på
gang, forsøger at miskreditere andre slægtforsknings-
programmer, ved at fremsætte falske og vildledende
postulater om disse!

Arne

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 18-05-02 11:03

> Jeg kan ikke tro på, at du virkelig er så dårligt orienteret
> om den organisation du repræsenterer her i landet.
>
> Arne

Jeg repræsenterer dem lige så meget/lidt, som en forhandler af f.eks. fjernsyn
repræsenterer producenten.

--
Ole P. Bielefeldt
Ry

Fra : Christian Inerslev

Dato : 18-05-02 06:23

> Broderbund holdt op med at eksistere for ca. 4 år siden.

Prøv lige denne links????
http://www.broderbund.com/SubCategory.asp?CID=508