hvordan
Fra : Mark Andersen

Dato : 14-05-02 22:33

streamer jeg en avi fil fra min apacheserver?.. ehm.. ka jeg gøre det vha
php ved at sende en header?
hvis ja, hvordan gør man så?

PFT
/Mark

Fra : Niels Andersen

Dato : 14-05-02 22:41

Mark Andersen wrote in <3ce1828c$0$97280$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> streamer jeg en avi fil fra min apacheserver?.. ehm.. ka jeg gøre det vha
> php ved at sende en header?

Hvad er der i vejen med <a href="fil.avi">Stream</a>?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mark Andersen

Dato : 14-05-02 22:49

> Hvad er der i vejen med <a href="fil.avi">Stream</a>?
Det er der ikke noget ivejen med, men så bliver filen jo ikke streamet.. Så
downloader man den jo bare..

/Mark

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-05-02 07:23

Mark Andersen wrote in <3ce18634$0$97328$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Det er der ikke noget ivejen med, men så bliver filen jo ikke streamet..
> Så downloader man den jo bare..

Det er et spørgsmål om hvad klienten gør. Hvis klienten er sat op til at
håndtere avi-filer (fra nettet) med MediaPlayer, så vil MediaPlayer
downloade den, og sikkert afspille den imens. Det er da at streame...

Hvis serveren er sat korrekt op, så vil serveren fortælle browseren, at det
er et videoklip. Så skulle browseren gerne give opgaven til en
video-afspiller.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mark Andersen

Dato : 15-05-02 15:06

> [...]
det
> er et videoklip. Så skulle browseren gerne give opgaven til en

Ja, det er jeg godt klar over. Men der er jo forskel på hvordan headeren ser
ud - og dermed hvordan klienten håndterer 'opgaven'.
Det du skriver med et <a href="fil.avi">Stream</a> i alm html triggerer jo
ikke en stream, blot en download.

Hvis du lytter til radio over nettet, så er det jo også en stream der
sendes.
Du kan sikkert godt tvinge din klient til at gemme filen på din harddisk,
men det er ikke det jeg er inde på.

Dengang de viste bigbrother på tvdanmark kunne man også få streamet video
til realplayer eller mediaplayer.
Så det kan da vel ikke _kun_ være op til hvordan klienten håndterer filen.
Serveren fortæller vel via headeren hvordan 'opgaven' bør håndteres.

kPlaylist (www.kplaylist.com) kan streame .mp3 filer. til f.eks. winamp
eller mediaplayer.
Det er sådan en funktion/header - eller hvad det kaldes, som den har jeg
efterlyser, blot til .avi video filer.

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 15-05-02 16:35

Mark Andersen wrote:

> [...]
> eller mediaplayer.
> Det er sådan en funktion/header - eller hvad det kaldes, som den har jeg

Det afhænger jo også af hvilken type data det er du skal have fat i, AVI
er såvidt jeg ved ikke stream-bar, fordi alle keyframes ligger i
slutningen af filen(eller en lignende grund), hvilket vil betyde at man
skal have hele filen før man kan se den.
Mp3 er en lineær datastrøm som man kan høre bare man har lidt af filen,
og realvideo og asf er sikkert bygget på samme princip med keyframes
osv. inde midt i datastrømmen.

--
Mvh. Nezar Nielsen

Nano - Advanced Simplicity
http://www.nano.dk/

Fra : Christian Joergensen

Dato : 15-05-02 18:40

On Wed, 15 May 2002 17:34:41 +0200, Nezar Nielsen wrote:

> [...]
> slutningen af filen(eller en lignende grund), hvilket vil betyde at man
> skal have hele filen før man kan se den.

Jeg kan sagtens streame .avi filer med mplayer
<http://www.mplayerhq.hu/homepage/>.

Jeg tror blot det er Microsoft's implementation der ikke spiller :)

--
Christian Jørgensen | Never make any mistaeks.
http://www.razor.dk |

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-05-02 18:20

Mark Andersen wrote in <3ce26b46$0$97288$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Ja, det er jeg godt klar over. Men der er jo forskel på hvordan headeren
> ser ud - og dermed hvordan klienten håndterer 'opgaven'.

Tænker du på http-headeren "Content-type"?
Med PHP, fx:
header('Content-type: image/jpeg');

Jeg ved ikke lige hvad mime-typen for avi-filer er, men det skulle være
nemt at slå op.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Nils Lastein

Dato : 15-05-02 09:36

"Mark Andersen" <mark@[REMOVE]b4zz]NOSPAM[.DenmarK> wrote in message
> streamer jeg en avi fil fra min apacheserver?.. ehm.. ka jeg gøre det vha
> php ved at sende en header?
> hvis ja, hvordan gør man så?

Det er ikke noget man bare lige gøre. M$ har deres MediaServer til
formålet, Real har en tilsvarende til at streame RealVideo og RealAudio
filer med.

Nils