table alter via webinterface, samt noget o~
Fra : Jonas Levring

Dato : 14-05-02 22:02

Hejsa

Er der nogen af jer der har erfaringer med eks. at man via et webinterface
opretter et tabel-felt, og dernæst trækker det ud igen via et script ? - Jeg
tænkte lidt på en eller anden måde at "placere" disse felter på, når man
ligesom trak data ud igen..

Tjaa.. det blev vist lidt rodet.. men altså.:

Man opretter et felt i databasen via et admin-interface
vælger et placering af det felt på en output-side
man indtaster noget i de felter ved oprettelse af ny record
output bliver genereret ud fra databasen, og det layout som er lavet på
admin-siden.

er der nogen der har laver noget ligende ? - eller evt. har nogle godt
ideer/erfaringer, så kom endeligt med dem :)

/Jonas Levring

Fra : -Martin-

Dato : 14-05-02 23:33

Jeg forstår SLET IKK spørgsmålet?

Øhhm prøv lige at tegne det :)

Fra : Jonas Levring

Dato : 15-05-02 08:21

"-Martin-" <admin@DELETEnatten-i.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår SLET IKK spørgsmålet?
>
> Øhhm prøv lige at tegne det :)

Det er helt i orden.. vi prøver bare igen så :)

Jeg har en tabel, hvor der er nogle prædefineret felter på, disse felter
skal der ikke være mulighed for at slette. Ud over disse felter, skal det
være muligt for administratoren at tilføje nye felter, via et
admin-webinterface (en meget simpel phpmyadmin). Vi antaler vi opretter et
felt der hedder "mine_lamper"

Se nu er feltet "mine_lamper" så oprettet.. så skal det rent fysisk placeres
på en output-side, som skal være offentligt tilgængelig. Lidt ala det her:

<START admin/ret_tabel_info.php>
her er det muligt at placere "mine_lamper" - umiddelbart havde jeg tenkt
lidt på en form-tekst-box, hvor man skrev et tag ind, og så tabelnavn..
altså så form-text-box kommer eks til at se sådan her ud..

|+|Tabelnavn_1|+| (de prædefinerede)
|+|Tabelnavn_2|+| (de prædefinerede)
|+|Tabelnavn_3|+| (de prædefinerede)
|+|Tabelnavn_4|+| (de prædefinerede)
|+|mine_lamper|+| (den jeg lige har oprettet)
<END admin/ret_tabel_info.php>

<START fint_output.php>
det kunne så eks se sådan her ud..

mysql quiery ("yadadadadada")
print "$row[Tabelnavn_1]<br>";
print "$row[Tabelnavn_2]<br>";
print "$row[Tabelnavn_3]<br>";
print "$row[Tabelnavn_4]<br>";
print "$row[mine_lamper]";
<END fint_output.php>

er der nogen der har et godt forslag til hvordan dette ellers kunne
håndteres ? - evt med en god ide om hvordan det kan placeres på hjemmesiden
(altså så det ikke er via en form-text-box) ?!

håber dette hjalp lidt på forståelsen :)

/Jonas Levring