Varme i gruset
Fra : Steen Suder

Dato : 14-05-02 21:39

Hvad er folks holdning til varmekabler o.lign. i gruset aht. planterne?

Er det godt (hvis man ikke skeler til prisen)?
Kan det betale sig hvis man vil have flotte planter?

--
Steen Suder
http://www.suder.dk/ - Nu med ønskeseddel!

Fra : Steen Suder

Dato : 14-05-02 22:02

Steen Suder wrote:

> Hvad er folks holdning til varmekabler o.lign. i gruset aht. planterne?
>
> Er det godt (hvis man ikke skeler til prisen)?
> Kan det betale sig hvis man vil have flotte planter?

Tillægsspørgsmål:

Hvad bør temperaturforskellen mellem grus og vand være, hvis der i det
hele taget bør være nogen?

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 14-05-02 22:35

"Steen Suder" <steen@suder.dk> wrote in message
> Hvad er folks holdning til varmekabler o.lign. i gruset aht. planterne?
>
> Er det godt (hvis man ikke skeler til prisen)?
> Kan det betale sig hvis man vil have flotte planter?

Jeg talte engang med Claus Christensen fra Tropica om netop dette, han
fortalte de havde lavet eksperimenter som viste at det gavnede.

Den optimale vand cirkulation pga, varme i gruset var 27 liter per kvm grus.
per time (hvis jeg husker rigtigt)

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Steen Suder

Dato : 14-05-02 22:40

Soren 'Disky' Reinke wrote:

> [...]
> fortalte de havde lavet eksperimenter som viste at det gavnede.
>
> Den optimale vand cirkulation pga, varme i gruset var 27 liter per kvm grus.

Hvordan hulen regner man så det ud?

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 15-05-02 18:34

> Hvordan hulen regner man så det ud?

Aner det ikke, men som jeg skrev ovenfor hvis jeg husker rigtigt var det,
det som han sagde.