MS Windows
briani 27239
Roedgroed med floede... i XP
Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 14-05-02 21:18

Hej - jeg har lige to spoergsmaal.

1) hvordan faar jeg mit danske tastatur igen?

2) hvor gemmer Outlook ens mail - jeg har .dbx filerne fra win98se.

mvh
*frustreret XP n00b*

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-05-02 22:08

Tue, 14 May 2002 22:18:25 +0200, skrev "Henrik Steen Larsen"
<SLEThsl@adslhome.dk>:

>1) hvordan faar jeg mit danske tastatur igen?

Højreklik på proceslinjen => Værktøjslinjer => LanguageBar (ved
ikke, hvad den hedder i dansk Windows).

>2) hvor gemmer Outlook ens mail - jeg har .dbx filerne fra win98se.

Drev:\Documents and Settings\brugernavn\Local
Settings\Application
Data\Identities\{7ACD9D83-6B6A-4EC1-9CB5-F1657A0DE57F}\Microsoft\Outlook
Express\

Tallene er sikker nogen andre.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-05-02 23:01

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Højreklik på proceslinjen => Værktøjslinjer => LanguageBar (ved
>ikke, hvad den hedder i dansk Windows).

Ellers prøv at trykke venstre alt og shift nede samtidigt - det
skifter mellem dansk og engelsk hos mig.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 14-05-02 23:28

> Højreklik på proceslinjen => Værktøjslinjer => LanguageBar (ved
> ikke, hvad den hedder i dansk Windows).

Første hurdle er overstået - mange tak )

Anden hurdle er delvist overstået - nu ved jeg hvor filerne er... jeg skal
bare lige finde ind til dem :-|

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-05-02 23:33

Wed, 15 May 2002 00:27:44 +0200, skrev "Henrik Steen Larsen"
<SLEThsl@adslhome.dk>:

>Anden hurdle er delvist overstået - nu ved jeg hvor filerne er... jeg skal
>bare lige finde ind til dem :-|

Mener, at de som standard er skjulte filer og mappe, sørg for at
du kan se disse.

I en tilfældig mappe, gå i funktioner => egenskaber => vis.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 14-05-02 23:54

> I en tilfældig mappe, gå i funktioner => egenskaber => vis.

Anden hurdle er hermed også overstået

Mange tak for de konstruktive svar

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-05-02 22:04

"Henrik Steen Larsen" <SLEThsl@adslhome.dk> skrev:
> 2) hvor gemmer Outlook ens mail - jeg har .dbx filerne
> fra win98se.

Søg evt efter *.dbx ellers ligger de i:
C:\Documents and Settings\brugernavn\
Lokale indstillinger\Application Data\Identities\
{85450B59-EEC8-4B35-BEB4-8EAA5FB7F525}\Microsoft\Outlook Express

Mappen med det mærkelige navn {....} er unik for hver
bruger.

/Mikael

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 14-05-02 23:21

> Søg evt efter *.dbx ellers ligger de i:
> C:\Documents and Settings\brugernavn\
> Lokale indstillinger\Application Data\Identities\
> {85450B59-EEC8-4B35-BEB4-8EAA5FB7F525}\Microsoft\Outlook Express

Jeg proevede at soege - og det virkede fint. Stien var klar nok. Underligt
nok kunne Windows Commander dog ikke komme laengere end :

c:\dokuments and settings\Henrik Steen Larsen\

Derefter kunne jeg ikke se Local settings\application data\ osv. ?

Maaske det hjaelper at sove paa det

Fra : scn

Dato : 14-05-02 23:52

"Henrik Steen Larsen" <SLEThsl@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> c:\dokuments and settings\Henrik Steen Larsen\
>
> Derefter kunne jeg ikke se Local settings\application data\ osv. ?

Tvivler

I Stifinder:
Funktioner - Mappeindstillinger - Vis - vælg vis skjulte filer og mapper
og de kan ses (i win2000)

Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : ZipZap

Dato : 15-05-02 07:02

> 2) hvor gemmer Outlook ens mail - jeg har .dbx filerne fra win98se.

Det er letter blot at importere msgs fra dine gamle dbx filer.

File -> import -> messages ...... o.s.v.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 15-05-02 09:28

> Det er letter blot at importere msgs fra dine gamle dbx filer.
>
> File -> import -> messages ...... o.s.v.

Det var et clean install hvor jeg gemte mine dbx filer på d drevet - men tak
for info