Hjælp til Soltek SL-75KAV
Fra : Morten Bo Jensen [34~

Dato : 14-05-02 21:09

Hvorfor kan jeg overhovedet ikke overclocke FSB´en på dette bundkort længere
???

Efter bios opdatering kan jeg ikke få systemmet til at komme til bootmenu´en
ved selv den mindste forhøjelse af Multiply´eren...

Et eller andet i bios stiller sig i vejen, men kan ikke finde ud af hvad det
kan være!! Har forsøgt med mere konservative RAM settings, men ved ikke hvad
jeg ellers burde forsøge...

CPU´en er IKKE noget problem (En athlonXP 1700+), og kølling/cirkulation er
heller ikke problemmet...

Hjæææææææælp Anyone ???

Fra : Michael Terp Laursen

Dato : 15-05-02 07:28

Har du husket at stille volten ? Det kan godt vaere den skal have lidt
ekstra. Hvilken bios version bruger du ? Jeg bruger selv samme bundkort.
Mvh.
Michael

"Morten Bo Jensen [3450]" <giant_nospam_@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:abrqsf$2kod$1@news.cybercity.dk...

Fra : Morten Bo Jensen [34~

Dato : 15-05-02 09:58

> Har du husket at stille volten ? Det kan godt vaere den skal have lidt
> ekstra. Hvilken bios version bruger du ? Jeg bruger selv samme bundkort.

Aha... Endelig en der ved hvad han snakker om... Jeg har også prøvet at
stille lidt på volten, men det var jo ikke nødvendigt i gamle dage, dengang
jeg overclockede via redstorm (Dengangt var det en TB1200 der sad i)...

Hvad har du sat din volt til, og hvad er ifølge dig normalt for en Athlon XP
1700+ ???

Jeg bruger den nyeste bios [Q10]

Kan i øjeblikket forhøjge FSB via bios med 1, så jeg kører altså med 134mhz,
men alle andre instillinger er slået fejl, idet jeg ikke kan komme til
bootmanuen

Please help me...

---
MBJ

Fra : Michael Terp Laursen

Dato : 15-05-02 23:24

Redstorm stiller ikke selv på volten. Du skal selv stille volten og så OC'er
redstorm til hvad den synes er acceptabel. Sæt bare strømmen op på 1,8-1,85
alt efter hvor køligt dit system er. Men vælg selv FSB - brug ikke redstorm.
Du kan evt. sætte fsb på bundkortet på 124 (124+28=152fsb) og så bruge
biosen til at komme højere op. Giv ikke op fordi den ikke vil starte på
f.eks. 134-35 prøv bare videre op til de 140.
Held og lykke.

meddelelse news:abt7vk$olg$1@news.cybercity.dk...