MS Windows
briani 27239
problemer med at ændre IRQ's i win2k
Fra : Morten Andreasen

Dato : 14-05-02 20:48

jeg har efter at have læst nogle gamle poster fundet ud af at grunden til at
mit system køre langsomt er at mange af mine enheder deler IRQ.

Problemet er at jeg ikke kan ændre dem i min device manager under resources.
jeg kan ikke fjerne det flueben som burde give mig kontrol over enheden.

Grunden til at jeg poster her er at jeg ikke kan gennemskue om det er et
hardware problem eller et software problem

Håber at nogen kan hjælpe mig.
På forhånd tak

Venlig hilsen
Morten Andreasen

Fra : Madsen

Dato : 14-05-02 21:05

Morten Andreasen skrev:

> [...]
>
> Problemet er at jeg ikke kan ændre dem i min device manager under
> resources. jeg kan ikke fjerne det flueben som burde give mig

Har du læst tråden 'Irriternede pauser!' fra d. 13/05 her i gruppen?

Win2000 kører som standard med noget der hedder IRQ-sharing og normalt
burde det ikke give problemer at enheder deler den samme IRQ.

Madsen.

Fra : Morten Andreasen

Dato : 14-05-02 21:40

Madsen skrev:

Har du læst tråden 'Irriternede pauser!' fra d. 13/05 her i gruppen?

Win2000 kører som standard med noget der hedder IRQ-sharing og normalt
burde det ikke give problemer at enheder deler den samme IRQ.

Efter at have læst tråden "Irriterne pauser" skal jeg lige være sikker på at
jeg har rigtig fat i det. Er jeg nød til at geninstallere win2k uden acpi
for at få mulighed for at tildele IRQ's selv?

Fra : Madsen

Dato : 14-05-02 21:54

Morten Andreasen skrev:

> [...]
> sikker på at jeg har rigtig fat i det. Er jeg nød til at
> geninstallere win2k uden acpi for at få mulighed for at tildele

Det er lidt forvirrende når du medtager noget af det tekst jeg har
skrevet, uden at indsætte >-tegn foran, men ok.

Du kan muligvis skifte din pc til en 'Standard-pc' i stedet for en
ACPI-pc inde i Enhedshåndtering, men pas på. Sørg for at tage backup
inden du begynder at rode med sådan noget. Må jeg foreslå Norton
Ghost eller PowerQuest Driveimage Pro som kan lave en kopi af din
installation inden du bevæger dig ud på gyngende grund. Så kan du
altid komme tilbage til det nuværende hvis det ikke går til held.

Madsen.

Fra : Morten Andreasen

Dato : 14-05-02 22:04

--
>Med venlig hilsen
>Madsen.

Point taken og tak jeg er ret ny mht. newsgrops

Med venlig hilsen

Morten Andreasen

Fra : Madsen

Dato : 14-05-02 22:11

Morten Andreasen skrev:

> Point taken og tak jeg er ret ny mht. newsgrops

Helt i orden. :)

Jeg kan anbefale dig at læse denne side igennem:
<http://usenet.dk/>

Hvordan man med fordel kan skrue sine indlæg sammen så de er til at
overskue er beskrevet her: <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
Spørg endelig hvis du er i tvivl. Der sidder en masse flinke mennesker
i <news:dk.velkommen> f.eks.

Madsen.