hvorfor kan mac ikke se siderne
Fra : Thomas

Dato : 14-05-02 13:48

Nu har jeg kæmpet med dette i et stykke tid..

Hjælp.................

jeg er skiftet til ren php/mysql sider, men nu kan alle der sidder med en
mac og explorer 5 til mac ikke se siderne ;O(

Hvad er der sket og hvad er løsningen ud over at bede dem om at smide mac´n
ud

siderne er www.venuslogen.dk

koden som bliver genereret af startsiden er her www.4701.dk/help.phps

thomas

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-05-02 14:11

"Thomas" <thomas@4701.dk> writes:

> jeg er skiftet til ren php/mysql sider, men nu kan alle der sidder med en
> mac og explorer 5 til mac ikke se siderne ;O(

Har du prøvet at hælde den gennem W3C's validator på
<http://validator.w3.org/>? Hvis ikke, så prøv det, og ret de fejl den
rapporterer.

--
Jacob - www.bunk.cc
Beware of low-flying butterflies.

Fra : Thomas

Dato : 14-05-02 14:26

hmm har lige prøvet...

enten har jeg skrevet hver eneste linie forkert i siden eller også er der
fejl i hver eneste linie ???

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.4701.dk%2Fubbthreads%2Fca
tegories.php%3FCat%3D&charset=iso-8859-1+%28Western+Europe%29&doctype=HTML+4
..01+Frameset#line-8

nogen der kan tyde hovedessensen af dette ??

thomas

Fra : Niels Andersen

Dato : 14-05-02 18:30

Thomas wrote in <ad8E8.5215$HN.203084@news010.worldonline.dk>:
> enten har jeg skrevet hver eneste linie forkert i siden eller også er der
> fejl i hver eneste linie ???

Tag fejlene fra en ende af. Tit vil løsning af den første fejl fjerne mange
andre.
Især når nu det første problem er din doctype!

> nogen der kan tyde hovedessensen af dette ??

Ja: Din side har enten rigtigt mange fejl, eller få meget grove fejl.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-05-02 14:47

"Thomas" <thomas@4701.dk> writes:

> enten har jeg skrevet hver eneste linie forkert i siden eller også er der
> fejl i hver eneste linie ???

Der er i hvert fald rigtig rigtig mange fejl.

> http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.4701.dk%2Fubbthreads%2Fca
> tegories.php%3FCat%3D&charset=iso-8859-1+%28Western+Europe%29&doctype=HTML+4
> .01+Frameset#line-8

Kan du ikke lade være med at knække linket? Så bliver det til:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.4701.dk%2Fubbthreads%2Fcategories.php%3FCat%3D&charset=iso-8859-1+%28Western+Europe%29&doctype=HTML+4.01+Frameset#line-8

> nogen der kan tyde hovedessensen af dette ??

Ja, du har et hav af fejl. Den skriver ud for hver fejl, hvad der er
galt, så det er bare at gå igang med at rette dem.

Kig evt. også i <http://www.w3.org/TR/1999/REC-html401-19991224/> nu
når du bruger HTML 4.01.

--
Jacob - www.bunk.cc
Everything will be just tickety-boo today.

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 14-05-02 18:35

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Thomas"
<thomas@4701.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and I
had to correct this gibberish:

>jeg er skiftet til ren php/mysql sider, men nu kan alle der sidder med en
>mac og explorer 5 til mac ikke se siderne ;O(

Det har altså umiddelbart ikke noget med PHP at gøre, selvom det er
det sprog du benytter til at sende data til klienten.

Jeg vil tro du kan få de bedste svar i webdesign.html gruppen, da det
tydeligvis er der den er gal med. (Jeg så vist også du brugte
frontpage, og problemet kan tydeligvis yderligere indsnævres til dét).

mvh.
Martin "Frontpage Sucks" Mouritzen.
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 24899896
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicity

Fra : -Martin-

Dato : 14-05-02 20:07

On Tue, 14 May 2002 14:47:47 +0200, "Thomas" <thomas@4701.dk> wrote:

> [...]
>mac og explorer 5 til mac ikke se siderne ;O(
>
>Hvad er der sket og hvad er løsningen ud over at bede dem om at smide mac´n

Virker siden på fx Internet Explorer til Windows? eller Netscape 6
eller bare en anden browser?

For hvis det virker nogenlunde, og du ikk får diverse PHP errors (fx
fatal error on line xxx)

Ja så er det slet ikke php fejlen ligger i, da PHP som jo er Webserver
scripting altså ting som bliver KUN foregår på serveren og den er
egentlig ligeglad med om brugeren er japaner med en eller anden fanzy
browser eller en tysker med en lille computer! Det hele ligger i
serveren som fortolker php'en INDEN den forlader webserveren. Dog får
den jo visse input fra brugeren, men alle browsere sender samme "kode"
til serveren så ligger problemet ikke i PHP.

Fra : Thomas

Dato : 15-05-02 12:37

Det virker fint på alm pc med explorer, kun dem med mac har problemer, jeg
har nu fjernet de graverende fejl, head sektion i php include filer o.s.v.

men den melder stadig om en masse xml fejl...

jeg ved ikke engang hvad forskellen på xhtml og html er )

thomas

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-05-02 18:14

Thomas wrote in <OIrE8.4053$4f4.251597@news000.worldonline.dk>:
> Det virker fint på alm pc med explorer,

....og dermed er det ikke et PHP-problem. :)

--
Mvh.

Niels Andersen