Mini-server
Fra : Jacob Riff

Dato : 14-05-02 13:22

Hej Alle!

Jeg overvejer at bygge en server til min lejlighed. Meningen er at den
skal stå under sengen og køre print- og internetserver, evt. også med
et webcam. Jeg skal bruge en computer som er meget lille, og som ikke
larmer.

Kender nogen en færdig løsning som ikke er alt for dyr? Findes der et
motherboard som er meget lille og har indbygget grafikkort, netkort,
hd-controler etc.?

MVH

Jacob

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 14-05-02 15:06

> Kender nogen en færdig løsning som ikke er alt for dyr? Findes der et
> motherboard som er meget lille og har indbygget grafikkort, netkort,
> hd-controler etc.?

Et ret billigt bundkort som kunne bruges kunne være et
ECS K7SEM,SocketA, SIS730, >2000XP+, Audio,VGA,Lan
Socket A
som shg.dk har til 665 kr..
De har også flere slags "net-pc'er"
http://www.shg.dk/produkter/list.asp?mode=hardware&kat=Net%20PC
de koster dog ret meget, vist fra ca 2800 og op efter...

/Bjarke

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 14-05-02 15:04

> Kender nogen en færdig løsning som ikke er alt for dyr? Findes der et
> motherboard som er meget lille og har indbygget grafikkort, netkort,
> hd-controler etc.?

Shuttle har nogle barebone løsninger (SV24 og 25) som du kan læse om her:
http:// www.shuttleonline.com/product.htm . De forhandles desuden af
www.deal.dk : http://www.deal.dk/varer.asp?producent=SHU&varegruppe=BAR .

Mvh.
Kasper Garnæs

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-05-02 20:11

"Kasper Garnæs" <kasper@superpowers.org> skrev....

> Shuttle har nogle barebone løsninger (SV24 og 25)

SV25 ser interessant ud. Med en Tualatin PIII'er burde den kunne køre
næsten blæserløs(bortset fra den i strømforsyningen) og dermed
lydløs. Ikke helt uvæsentligt når man skal sove oven på den!

Nogen der har praktiske erfaringer med Shuttles barebone løsninger,
især mht. støj?

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 15-05-02 08:11

"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse

> SV25 ser interessant ud. Med en Tualatin PIII'er burde den kunne køre
> næsten blæserløs(bortset fra den i strømforsyningen) og dermed
> lydløs. Ikke helt uvæsentligt når man skal sove oven på den!

Hvis der ikke er de store krav til rå processorkraft ville en Via C3 også
være et udemærket (og vist også ret billigt) valg da de kan køre med passiv
køling. Hvis man ville gøre den endnu mere lydløs kan kabinetblæseren
sikkert moddes ned til 7V.

> Nogen der har praktiske erfaringer med Shuttles barebone løsninger,
> især mht. støj?

Jeg mener støjniveauet bliver positivt omtalt i en af de utallige tests de
linker til ved SV24-modellen. Bortset fra motherboardet ser der ikke ud til
at være stor forskel mellem de to modeller, så det burde også være gældende
for SV25.

Mvh.
Kasper Garnæs

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 15-05-02 09:52

Kasper Garnæs wrote:
> [...]
> med passiv køling. Hvis man ville gøre den endnu mere lydløs kan
> kabinetblæseren sikkert moddes ned til 7V.

Sådan er mit server-setup, og det er så tæt på lydløs som man kommer
uden vandkøling

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : -=Madsen=-

Dato : 14-05-02 21:55

Jeg siger bare
http://reviews.zdnet.co.uk/review/2/1/323.html

http://www.eet.dk som er dansk impotør af Via har fået de første til landet,
de kan sikkert henvise til en forhandler

Fra : Jens U. K.

Dato : 16-05-02 13:40

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> wrote in message
> [...]
>

> http://www.eet.dk som er dansk impotør af Via har fået de første til
landet,
> de kan sikkert henvise til en forhandler

Gad vide hvad der skal til for at man kan sætte sådan en op i bilen?! Er
der nogen der har styr på PC-strømforsyninger til biler?

/Jens Ulrik