MS Windows
briani 27239
"Advanced" power management?
Fra : Ingolf

Dato : 14-05-02 12:44

Benytter winxp pro.

Jeg har 3 hd i min maskine. Jeg sætter dem til at slukke efter 10 min. Og
det virker fint.

1. HD indeholder windows, swapfil, temp dirs osv osv. Alt hvad windows skal
bruge er på hd1. De 2 andre hd, er til data. Disse 2 diske slukker efter
10min hvis jeg ikke bruger dem, og det funker også fint.

Det undrer mig så at hvis jeg vælger at lukke computeren(ATX typen, der kan
autoslukke helt), så skal den gudhjælpemig starte de 2 andre hd igen for at
slukke. Dette sker med win98/me,2000,xp. Det kan godt være at win lige skal
skrive de sidste oplysninger inden den slukker, men hvorfor ikke gøre det
inden den slukker for den pågældende disk? Er der et fix til dette banale
irriterende problem?

Jeg har et webcam, af typen USB. Det har en lille grøn diode, som konstant
lyser. Og jeg kan mærke at det er en lille smule varmt af at stå tændt
konstant. Hvis jeg checker under device manager->Usb Root Hub->Adv. power
management, så er der hak i "Allow the compuer to turn off this device
automatically"... men det slukker aldrig, og jeg kan heller ikke finde andre
steder at slukke det. Det eneste jeg kan gøre er at trække usb stikket ud,
og det hører vist ikke til det 21. århundrede :). Kameraet er af typen
Ezonics cam pro.

Findes der et fix/program der kan slukke det gennem software?

Alle drivere og bios er fuldt ud opdateret.