/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Trådløse netværk.
Fra : teruser@my-deja.com


Dato : 06-02-01 22:35

All

Vi er tre som gerne vil have vores computer koplet sammen med at
trådløst netværk, vi bor inden for en 3-400m diameter.

Vi har kikket rundt på nettet og fundet følgene side www.breezecom.com.

Men vi ved ikke helt hvad vi skal kikke efter for at få det rigtige med
en rimelig hastighed og ikke er for dyr.

Hilsen
Jørgen M.


Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

 
 
Arne Keller (06-02-2001)
Kommentar
Fra : Arne Keller


Dato : 06-02-01 23:08

Hej Jørgen

<teruser@my-deja.com> wrote in message news:95pqmb$t2v$1@nnrp1.deja.com...
> All
>
> Vi er tre som gerne vil have vores computer koplet sammen med at
> trådløst netværk, vi bor inden for en 3-400m diameter.
>
> Vi har kikket rundt på nettet og fundet følgene side www.breezecom.com.
>
> Men vi ved ikke helt hvad vi skal kikke efter for at få det rigtige med
> en rimelig hastighed og ikke er for dyr.
>
Du kan læse lidt mere her:
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=traadlos

--
Arne Keller
Kemp & Lauritzen Kommunikation
ake@kemp-lauritzen.dk, tlf: 7353 5555
dk.edb.netvaerk FAQ/OSS: http://www.net-faq.dk




teruser@my-deja.com (07-02-2001)
Kommentar
Fra : teruser@my-deja.com


Dato : 07-02-01 22:07

In article <0z_f6.24772$fa3.1451293@news010.worldonline.dk>,
"Arne Keller" <arne.keller@get2net.dk> wrote:
> Hej Jørgen
>
> <teruser@my-deja.com> wrote in message
news:95pqmb$t2v$1@nnrp1.deja.com...
> > All
> >
> > Vi er tre som gerne vil have vores computer koplet sammen med at
> > trådløst netværk, vi bor inden for en 3-400m diameter.
> >
> > Vi har kikket rundt på nettet og fundet følgene side
www.breezecom.com.
> >
> > Men vi ved ikke helt hvad vi skal kikke efter for at få det rigtige
med
> > en rimelig hastighed og ikke er for dyr.
> >
> Du kan læse lidt mere her:
> http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=traadlos
Jeg har kikket på ovenstånde link og fuldt nogle at linke der, men
efter hvad jeg kan finde ud af så skal vi have noget som bridge os
sammen så som Cisco Aironet 340
http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/pcat/340etbr.htm
så skal vi have 3, en til vær af os, fordi at vi har alle 3 et lille
lokalnet kørene som skal koples sammen til et net.


Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Arne Keller (07-02-2001)
Kommentar
Fra : Arne Keller


Dato : 07-02-01 23:00

Hej Jørgen

<teruser@my-deja.com> wrote in message news:95sddg$555$1@nnrp1.deja.com...
> In article <0z_f6.24772$fa3.1451293@news010.worldonline.dk>,
> "Arne Keller" <arne.keller@get2net.dk> wrote:

snip

> Jeg har kikket på ovenstånde link og fuldt nogle at linke der, men
> efter hvad jeg kan finde ud af så skal vi have noget som bridge os
> sammen så som Cisco Aironet 340
> http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/pcat/340etbr.htm
> så skal vi have 3, en til vær af os, fordi at vi har alle 3 et lille
> lokalnet kørene som skal koples sammen til et net.
>
Du har ret, hvis du vil sammenkoble 3 forskellige LAN skal du bryge 3
bridge.
Hvis du bruger Avaya´s løsning som jeg kender best skal du faktisk bruge 1
stk COR og 2 stk ROR, det koster 40-50.000 excl moms så jeg forudsætter at
det ikke er interessant.

Alternativt kan du lave en bridge eller router i en PC og så bruge 2 netkort
et Ethernet og et trådløst.

--
Arne Keller
www.kabling.dk





teruser@my-deja.com (08-02-2001)
Kommentar
Fra : teruser@my-deja.com


Dato : 08-02-01 18:51


> Du har ret, hvis du vil sammenkoble 3 forskellige LAN skal du bryge 3
> bridge.
> Hvis du bruger Avaya´s løsning som jeg kender best skal du faktisk
bruge 1
> stk COR og 2 stk ROR, det koster 40-50.000 excl moms så jeg
forudsætter at
> det ikke er interessant.
>
> Alternativt kan du lave en bridge eller router i en PC og så bruge 2
netkort
> et Ethernet og et trådløst.
Det er da en pris man kan forstå, det er ikke lige i den størlse vi vil
bruge på det.
Du skriver at et alternativt er at lave en bridge med en pc, vil det
sige at der skal en pc til hos os alle 3???


Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Arne Keller (08-02-2001)
Kommentar
Fra : Arne Keller


Dato : 08-02-01 20:21

Hej

<teruser@my-deja.com> wrote in message news:95um9v$370$1@nnrp1.deja.com...
>
> > Du har ret, hvis du vil sammenkoble 3 forskellige LAN skal du bryge 3
> > bridge.
> > Hvis du bruger Avaya´s løsning som jeg kender best skal du faktisk
> bruge 1
> > stk COR og 2 stk ROR, det koster 40-50.000 excl moms så jeg
> forudsætter at
> > det ikke er interessant.
> >
> > Alternativt kan du lave en bridge eller router i en PC og så bruge 2
> netkort
> > et Ethernet og et trådløst.
> Det er da en pris man kan forstå, det er ikke lige i den størlse vi vil
> bruge på det.

Det var det jeg gættede på
Men det virker faktisk ret godt.

> Du skriver at et alternativt er at lave en bridge med en pc, vil det
> sige at der skal en pc til hos os alle 3???
>
Ja.
Det kunne være en af de PCér som I har i forvejen.

Jeg har lavet en lille tegning og forklaring:
http://www.kabling.dk/temp/wavelan.htm

--
Arne Keller
Kemp & Lauritzen Kommunikation
ake@kemp-lauritzen.dk, tlf: 7353 5555
dk.edb.netvaerk FAQ/OSS: http://www.net-faq.dk




teruser@my-deja.com (09-02-2001)
Kommentar
Fra : teruser@my-deja.com


Dato : 09-02-01 20:00


> Ja.
> Det kunne være en af de PCér som I har i forvejen.
>
> Jeg har lavet en lille tegning og forklaring:
> http://www.kabling.dk/temp/wavelan.htm

Ja det er en brug bar løsning.

Men så vit jeg kan se så er hastiheden 2Mb/s på de kort som du har med
på din tegning, jeg her set ander steder at de kør op til 11Mb/s på
deres systemer.

Kender du ander systemmer med ISA/PCI kort hvor man kan tilslutte en
udendøres antenne til, for at få den til at nå langt.


Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Arne Keller (10-02-2001)
Kommentar
Fra : Arne Keller


Dato : 10-02-01 01:28

Hej

<teruser@my-deja.com> wrote in message news:961en4$e6n$1@nnrp1.deja.com...
>
> > Ja.
> > Det kunne være en af de PCér som I har i forvejen.
> >
> > Jeg har lavet en lille tegning og forklaring:
> > http://www.kabling.dk/temp/wavelan.htm
>
> Ja det er en brug bar løsning.
>
> Men så vit jeg kan se så er hastiheden 2Mb/s på de kort som du har med
> på din tegning, jeg her set ander steder at de kør op til 11Mb/s på
> deres systemer.
>
Nej, det er 11Mbps kort idag, det var bare den eneste tegning jeg havde på
PCén herhjemme

> Kender du ander systemmer med ISA/PCI kort hvor man kan tilslutte en
> udendøres antenne til, for at få den til at nå langt.
>
Dette system kan laves med eksterne antenner.
http://www.wavelan.com/products/productdetail.html?id=31

Der står godt nok at det er til router løsningen, men det kan anvendes
direkte på en PC også.
Det er bare vigtigt at bruge low power kort, da reglerne ellers overtrædes.

--
Arne Keller
Kemp & Lauritzen Kommunikation
ake@kemp-lauritzen.dk, tlf: 7353 5555
dk.edb.netvaerk FAQ/OSS: http://www.net-faq.dk




teruser@my-deja.com (10-02-2001)
Kommentar
Fra : teruser@my-deja.com


Dato : 10-02-01 23:36

In article <Xa0h6.27575$fa3.1701576@news010.worldonline.dk>,
"Arne Keller" <arne.keller@get2net.dk> wrote:
> Hej
>
> <teruser@my-deja.com> wrote in message news:961en4
$e6n$1@nnrp1.deja.com...
> >
> > > Ja.
> > > Det kunne være en af de PCér som I har i forvejen.
> > >
> > > Jeg har lavet en lille tegning og forklaring:
> > > http://www.kabling.dk/temp/wavelan.htm
> >
> > Ja det er en brug bar løsning.
> >
> > Men så vit jeg kan se så er hastiheden 2Mb/s på de kort som du har
med
> > på din tegning, jeg her set ander steder at de kør op til 11Mb/s på
> > deres systemer.
> >
> Nej, det er 11Mbps kort idag, det var bare den eneste tegning jeg
havde på
> PCén herhjemme
>
> > Kender du ander systemmer med ISA/PCI kort hvor man kan tilslutte en
> > udendøres antenne til, for at få den til at nå langt.
> >
> Dette system kan laves med eksterne antenner.
> http://www.wavelan.com/products/productdetail.html?id=31
>
> Der står godt nok at det er til router løsningen, men det kan anvendes
> direkte på en PC også.
> Det er bare vigtigt at bruge low power kort, da reglerne ellers
overtrædes.
>
> --
> Arne Keller
> Kemp & Lauritzen Kommunikation
> ake@kemp-lauritzen.dk, tlf: 7353 5555
> dk.edb.netvaerk FAQ/OSS: http://www.net-faq.dk
>
>


Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

teruser@my-deja.com (11-02-2001)
Kommentar
Fra : teruser@my-deja.com


Dato : 11-02-01 10:27

Jeg var vist lidt for hurtig til at få den sendet meddelsen i går, jeg
nåde ikke at få skrevet noget i den

> Nej, det er 11Mbps kort idag, det var bare den eneste tegning jeg
havde på
> PCén herhjemme
Ok så er hastiheden på plads

> > Kender du ander systemmer med ISA/PCI kort hvor man kan tilslutte en
> > udendøres antenne til, for at få den til at nå langt.
> >
> Dette system kan laves med eksterne antenner.
> http://www.wavelan.com/products/productdetail.html?id=31
>
> Der står godt nok at det er til router løsningen, men det kan anvendes
> direkte på en PC også.
Vil de sige at alle pc kan tale sammen uden en router eller bridge??

> Det er bare vigtigt at bruge low power kort, da reglerne ellers
overtrædes.
Ok det må vi helle lade værer med at gører, men vilke afstande snakker
vi så om nu når det er low power kort???


Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Arne Keller (11-02-2001)
Kommentar
Fra : Arne Keller


Dato : 11-02-01 17:15

Hej

Snip

> > Dette system kan laves med eksterne antenner.
> > http://www.wavelan.com/products/productdetail.html?id=31
> >
> > Der står godt nok at det er til router løsningen, men det kan anvendes
> > direkte på en PC også.
> Vil de sige at alle pc kan tale sammen uden en router eller bridge??

Nej, routeren skal laves via software i PCen.
>
> > Det er bare vigtigt at bruge low power kort, da reglerne ellers
> overtrædes.
> Ok det må vi helle lade værer med at gører, men vilke afstande snakker
> vi så om nu når det er low power kort???
>
Vi taler op til 10 Km afhængigt af forholdene og antenner.

--
Arne Keller
Kemp & Lauritzen Kommunikation
ake@kemp-lauritzen.dk, tlf: 7353 5555
dk.edb.netvaerk FAQ/OSS: http://www.net-faq.dk




Jørgen M. (11-02-2001)
Kommentar
Fra : Jørgen M.


Dato : 11-02-01 20:24


> > Vil de sige at alle pc kan tale sammen uden en router eller bridge??
>
> Nej, routeren skal laves via software i PCen.
ja for at de ander maskiner som er på de 3 lokalnet, men hvad så med de
3 maskiner som har netkortene i, kan de snakke sammen uden en router
eller bridge ???

> >
> > > Det er bare vigtigt at bruge low power kort, da reglerne ellers
> > overtrædes.
> > Ok det må vi helle lade værer med at gører, men vilke afstande
snakker
> > vi så om nu når det er low power kort???
> >
> Vi taler op til 10 Km afhængigt af forholdene og antenner.
Ok så skulle det nok kunne nå sammen.

--
Jørgen M.


Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Arne Keller (12-02-2001)
Kommentar
Fra : Arne Keller


Dato : 12-02-01 10:15

Hej Jørgen

"Jørgen M." <teruser@my-deja.com> wrote in message
news:966ot2$e8a$1@nnrp1.deja.com...
>
> > > Vil de sige at alle pc kan tale sammen uden en router eller bridge??
> >
> > Nej, routeren skal laves via software i PCen.
> ja for at de ander maskiner som er på de 3 lokalnet, men hvad så med de
> 3 maskiner som har netkortene i, kan de snakke sammen uden en router
> eller bridge ???

Hvis du har 3 stk PC som hver har et kort og kan "se" hinanden , kan de
umiddelbart nå hinanden på nettet.
Det kræver ingen software udover drivere til netkortet.

--
Arne Keller
Kemp & Lauritzen Kommunikation
ake@kemp-lauritzen.dk, tlf: 7353 5555
dk.edb.netvaerk FAQ/OSS: http://www.net-faq.dk




Jørgen M. (13-02-2001)
Kommentar
Fra : Jørgen M.


Dato : 13-02-01 20:32

Undskyld jeg har ikke kunnet svarer i går men jeg fandt lige pludselig ud af
at www.deja.com
ikke findes merer, den er open bar blevet overtaget af
http://groups.google.com


"Arne Keller" <arne.keller@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:dvOh6.1900$Ou4.91821@news010.worldonline.dk...
> > > > Vil de sige at alle pc kan tale sammen uden en router eller bridge??
> > >
> > > Nej, routeren skal laves via software i PCen.
> > ja for at de ander maskiner som er på de 3 lokalnet, men hvad så med de
> > 3 maskiner som har netkortene i, kan de snakke sammen uden en router
> > eller bridge ???
>
> Hvis du har 3 stk PC som hver har et kort og kan "se" hinanden , kan de
> umiddelbart nå hinanden på nettet.
> Det kræver ingen software udover drivere til netkortet.
Ok så er jeg med igen

Hvilken prise snakker vi om pr. maskine med netkort, antenne 3-400m
rakkevide, kabel og lynafleder???




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408889
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste