Asus A7M266 og 1200MHz Duron
Fra : Jens U. K.

Dato : 14-05-02 10:24

Er der nogen der ved om 1200 MHz Duron processoren kan køre på
A7M266-Motherboardet uden videre? Jeg har fået et nyt MB som vist nok har
bios rev.1.04.?
Først da jeg stillede jumperne manuelt og satte ext.cpu-speed til 100 MHz,
startede computeren så meget op at det var muligt at komme ind i bios. Men
den vil ikke boote op! Den når til at have tildelt irq og så fryser den.
Jeg har 2 stk. 256 MByte 2100DDR-ram siddende i og har prøvet med kun et
af gangen i både det ene og det andet slot.

Det skal siges at jeg før havde det samme MB og en 1200 MHz Athlon
ThunderBird, men kom til at brænde CPU'en af da computeren blev tændt uden
kølerprofil på den. Jeg købte en Duron 1200 MHz og satte på det gamle MB,
men der skete intet. Ingen bib, ingenting. Så jeg tænkte at MB'et nok var
brændt af i samme omgang som CPU'en og købte et nyt.

Så nu har jeg et nyt MB og en ny CPU, men computeren vil stadig ikke
starte.

/Jens Ulrik

Fra : Peter Pan

Dato : 14-05-02 19:11

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> wrote in message
> Er der nogen der ved om 1200 MHz Duron processoren kan køre på
> A7M266-Motherboardet uden videre? Jeg har fået et nyt MB som vist nok har
> bios rev.1.04.?

Du skal have bios 1005 eller nyere for at kunne boote op med den processor.

Så du skal have fat i en Thunderbird processor eller Duron 600-900 MHz
(Du kan altså ikke bruge Palomino og Morgan baseret processorer til bios
opgraderingen)

Mvh
Anders

Fra : Jens U. K.

Dato : 15-05-02 16:09

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message news:abrjtc$7l5$1@sunsite.dk...
> "Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> wrote in message
>
> Du skal have bios 1005 eller nyere for at kunne boote op med den
processor.

Skod!
Hvor står det henne? Jeg har kigget lidt på ASUS' hjemmeside, men kan ikke
lige finde noget specifikt om de forskellige versioner. Derfor mit
oprindelige spørgsmål.

> Så du skal have fat i en Thunderbird processor eller Duron 600-900 MHz
> (Du kan altså ikke bruge Palomino og Morgan baseret processorer til bios
> opgraderingen)

Satans... jeg købte netop en duron fordi jeg skulle teste om et gammelt
(måske afbrændt) MB virkede. Da det ikke gjorde det, købte jeg et nyt MB.
Så nu står jeg med 1 (måske 2) MB's og en processor som jeg ikke kan
bruge. Nu skal jeg ud at købe endnu en processor... fedt. Kan man ikke
låne en på biblioteket 8-/

/Jens Ulrik

Fra : Anders Strandløv Elk~

Dato : 14-05-02 21:29

Som Peter Pan siger, skal du have opgraderet BIOS'en.

Og du skal ud at låne en CPU til formålet.

Pil den nye CPU ud, sæt den lånte i.

Lav en boot disk:
http://www.hellasystems.de/ftp/Utilities/BootDisk/DrDos70/drdflash.exe

Find AFLASH.EXE på den medfølgende CD-ROM til bundkortet. Kopier
den til din nye boot disk. Eventuelt også tekstbeskrivelsen af programmet.

Download det nye image:
http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/socka/760mpx/a7m266-d/105a
7mda.zip

Læg image på boot disken.

Boot up på floppy drevet, og følg denne instruktion:
http://www.asus.com.tw/inside/flash_mb.htm

Pil den lånte CPU ud, sæt din nye CPU i, gå ind i BIOS'en, load defaults,
gå ind i menuen hvor du finder SP2 slew rate, sæt den til 1, save settings
og exit.

Så skulle det spille.

-Anders.

Fra : Jens U. K.

Dato : 15-05-02 16:12

"Anders Strandløv Elkjær" <anders@strandloev.dk> wrote in message
> Som Peter Pan siger, skal du have opgraderet BIOS'en.

[...vejledning...]

Tak for vejl.

> gå ind i menuen hvor du finder SP2 slew rate, sæt den til 1, save
settings
> og exit.

Og hvad er SP2 slew rate så?

[...]

/Jens Ulrik

Fra : Jens U. K.

Dato : 17-05-02 16:16

> [...]
> brændt af i samme omgang som CPU'en og købte et nyt.
>
> Så nu har jeg et nyt MB og en ny CPU, men computeren vil stadig ikke

Tak for hjælpen alle. Problemet er nu løst.

I med en 800 MHz Duron, 5 minutter på at flashe bios og alt kørte som det
skulle. Nu har jeg to A7M266 og en Duron 800 MHz og en 1200 MHz.

/Jens Ulrik