Pet Fountain
Fra : Denise

Dato : 14-05-02 09:56

Vi skrev sidste sommer lidt om hvor svært det var at holde kattenes vand
koldt når det var drønvarmt udenfor (forslag bl.a. isterninger i vandet).
Her er jo nok hvad kattene ønsker sig - fra Jubii katte nyt

http://makeashorterlink.com/?Q22526BD

Hilsen Denise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-05-02 10:28

så vidt jeg husker har man gennem nogle kunne købe
drikkeskåle herhjemme, som passede til 1½L sodavand-
flasker, så fylder man bare en ½ L. vand i, lægger den i fryseren, når den
skal bruges fylder man den helt med vand og sætter den på skålen, så vil
isen smelte og holde
vandet koldt

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, other have cats

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 14-05-02 10:38

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message

> [...]
> koldt når det var drønvarmt udenfor (forslag bl.a. isterninger i vandet).
> Her er jo nok hvad kattene ønsker sig - fra Jubii katte nyt

Smart
Der er bare det ved det at vores katte (sikkert i lighed med andre) har
en svaghed for gammelt hengemt vand *G* altså, pytter i brusekabinen,
gryder der står i blød, ungernes legetøj (hvis de har leget med vand
altså) og andre lignende steder hvor vandet aldeles ikke er hverken
friskt, koldt eller filtreret *G*

Inden nu nogen herinde kontakter Kattens Værn ... Selvfølgelig har de
også en skål med frisk vand og et glas med vand på badeværelset. Af en
eller anden grund synes de allesammen at vand smager BEDST af et glas
*G*

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Line Wolff

Dato : 14-05-02 10:48

Hehehe, det er fuldstændig det samme hjemme hos os De har altid deres
vandskål med frisk vand, men følgende vandsteder ligger på Top5:

5) Vand fra gulvet i badeværelset
4) Vand fra vaser
3) Vand fra køkkenvasken (gerne med tunsaft eller andet "nams" i)
2) Vand fra toiletkummen (suk....)
1) Vand fra glas som vi har drukket af

mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : Pernille Scharff

Dato : 14-05-02 10:54

Hej Lisbeth,

<snip>

> Af en
> eller anden grund synes de allesammen at vand smager BEDST af et glas
> *G*

Selvfølgelig smager vand bedst af et glas, kattene kan jo se at vi
bruger glas og ikke skåle, så derfor må vand i glas smage bedre ikke?
Altså hvis ikke man lige kan få en af slaverne til at lukke en lille
smule op for vandhanen så man kan drikke direkte fra hanen, det er
nemlig det allerbedste...

I en periode - inden jeg fandt ud af det med glasset - så sad der
konsekvent to katte og GLOEDE på mig hver gang jeg drak vand af et glas,
og det endte altid med at jeg kom til at grine...så fyldte jeg glasset
igen og satte det på køkkenbordet, og det var vældig populært. Så nu har
kattene ud over pytterne i brusekabinen, deres vandskål og gryder der
står i blød selvfølgelig også et glas frisk vand på køkkenbordet.
Hvilket dog ikke forhindrer Silk i at råbe og skrige ude på badeværelset
for at få os til at komme ud og tænde for vandhanen.....

/Pernille

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 14-05-02 12:43

Ja, den med glas og vand er også populær herhjemme. Jeg kan bare ikke finde
ud af om det er glassene der tager facon efter kattenes hoveder eller
katte-hovederne der tager facon efter glassene.
Men de kan i måske vurdere
Her er et glas med Maine-coon facon
http://www.tendertribes.dk/billeder/coonglas.jpg
og her er et Siam-glas
http://www.tendertribes.dk/billeder/siamglas.jpg

Hilsen Nina
Tender Tribes

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 14-05-02 12:54

Ha, ha...
herlige billeder!
Hvad er det for en siameser?
Hilsen Vibeke L (der er nysgerrig med hensyn til alt om siamesere)

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 14-05-02 13:18

Nå, men det er vel også på tide at jeg præsenterer den sidst ankomne

Jeg er jo Maine Coon opdrætter, men har altid ønsket mig en Siameser. Det
tog 4 år før jeg fandt den rette. Han er en lilla-masket kærlig sag, stor og
grov i sine træk. Hel vidunderlig underholdning for os alle. Maine Coonerne
ELSKER at glo på alle de ting han kan finde på at foretage sig. Der er godt
nok gang i ham, man skulle tro at hans ben var fjedre
Han hedder "Tværmoses Fool for love", i daglig tale "Fjolset".
Første dag han boede her var der 5 cooner og en siam. Næste dag føltes huset
som om der var 6 siamesere alle med dårligt temperment. 3. dag var det
ligesom at have 6 maine cooner ... alle ser hinanden lidt an. Og nu er den
lille mand snart konverteret til en maine coon. I starten kunne han finde på
at knurre over en raslemus eller madslålen, det er helt stoppet, for han får
absolut intet ud af det, coonerne glor bare, og hvis de ikke gider ham, tja,
så går de. Så inden længe er han nok en småfed Maine Coon med lilla maske

Det er planen at han skal udstilles nogle gange mere, men ellers er han bare
min lille kælepotte

Her er billeder af den skønne lille mand
http://www.tendertribes.dk/billeder/fjolset/

Jeg kan varmt anbefale en siameser i en maine coon flok, de går rigtig godt
i spænd, og det er vanvittig underholdende at se forskellene. Man tror
næsten ikke på at de er så forskellige, de er jo alle sammen katte.....men
det er de altså....

Hilsen Nina
DK Tender Tribes

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 14-05-02 13:29

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> wrote in message

> Nå, men det er vel også på tide at jeg præsenterer den sidst ankomne

Ja det må man da nok sige

> [...]
> ELSKER at glo på alle de ting han kan finde på at foretage sig. Der er godt
> nok gang i ham, man skulle tro at hans ben var fjedre

Jeps. Siamesere er sjove, og deres ben ER fjedre.

<klip>

> Her er billeder af den skønne lille mand
> http://www.tendertribes.dk/billeder/fjolset/

Hvor er han SKØØØØN! Og det billede, nr 15, hvor er det en typisk måde
han slænger sig på, det kunne have været Jack, eller Bøv Billedet i
radiatorsengen er også herligt, han har bare lagt sig øverst, hva'? *G*

Hvor gammel er han?

> [...]
> i spænd, og det er vanvittig underholdende at se forskellene. Man tror
> næsten ikke på at de er så forskellige, de er jo alle sammen katte.....men

Alle burde unde dem selv en siam/ori - så de kan prøve en rigtig kat
*GG*

Hilsen
Lisbeth
--
http://www.geocities.com/ernyoka.geo/ ~ Star Trek TNG

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 14-05-02 13:44

Han er født midt i december, så han er jo stadig meget ung.
Jeg ved ikke om det er normalt at siamesere lider af kronisk koldt
snudeparti, men han gør alt hvad han kan for at få lov til at varme det i et
pelsdyr
Forskellene er simpelthen enorme. Bare det at han kaster sig oveni en stor
fertil Maine Coon uden så meget som at spørge om lov først.... *s*

Næh, det er skam underholdning i særklasse at have sådan en men en er
riiiiiiiigeligt

Hilsen Nina
DK Tender Tribes

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 14-05-02 13:55

> [...]
> fertil Maine Coon uden så meget som at spørge om lov først.... *s*
>

> Næh, det er skam underholdning i særklasse at have sådan en men en er

Ja siam/ori er mere end almindeligt varmeelskende så for ham må det da
være ren lykke at have 5 lækre pelsbunker at putte næsen i *S*

Så vidt jeg ved har siam/ori et lag pels mindre end "almindelige" katte
så det er nok derfor de er så vilde med at befinde sig på varme steder.
Men vi kan nu se derhjemme at der også kan blive FOR varmt... Det er kun
Phumba der vil ligge i timevis på akvarielampen, hos hende isolerer
mavepelsen åbenbart tilstrækkeligt til at hun har det lunt og godt uden
at brænde sig. Jack kan også godt lde lampen men ikke for længe af
gangen, og Bøv gider ikke hoppe helt der op. Banse var derimod meget
glad for at ligge der på hans gamle dage.

Men tillykke igen med nyanskaffelsen

Hilsen
Lisbeth

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-05-02 23:30

in article d5c9d40714faf80dc17115c2781d939d.15796@mygate.mailgate.org,
Lisbeth Jakobsen at ernyoka@hotmail.com wrote on 14/05/02 14:29:

> Alle burde unde dem selv en siam/ori - så de kan prøve en rigtig kat
> *GG*

*Fnis*

--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 14-05-02 13:34

-- Nå, det er dig !!!!
Så har vi da talt sammen første gang din kat blev udstillet. Min Midas var
den anden lillamaskede.
Det ser da ud til at han befinder sig rigtig godt mellem Maine Coonerne.
Hvorfor hedder han "fjolset"?
Skal du ikke have lagt en profil ud på vores NG-hjemmeside?
Hilsen Vibeke L

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 14-05-02 13:50

Jamen det har vi da også
Heeeeeej
Han stortrived med dem, er efter Heidis mening blevet lidt for fed *UPS*

Det var meningen at han skulle kaldes "foolie", men det klingede ligesom
ikke, og så kom "Fjolset" altså på tale, det var egentlig spøg, men nu
hænger det ligesom ved, det er rent kærligt ment, for han er simpelthen så
underholdende og kærlig.

Mht til profilen, jo det var jeg vist igang med en gang, men havde
problemer. Kom ikke dertil igen. JEG GØR DET NU!

Hvor langt er Midas? Bare så jeg ved om vi render ind i hinanden
Nina

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 14-05-02 15:00

Hej igen
Midas er netop blevet IC, men er din "Fjolset" ikke kastrat?
Hvis ja, møder de jo aldrig hinanden.
Hilsen Vibeke L

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 14-05-02 15:34

> Midas er netop blevet IC, men er din "Fjolset" ikke kastrat?

Nej, ikke kastrat (endnu)

Nina

Fra : Birgitte

Dato : 14-05-02 14:39

Ja ja Nina....
Jeg husker tydelig da du kom på besøg hos mig allerførste gang
Du var virkelig forelsket i siameser, og havde jagtet disse på nettet, men
jeg havde altså kun Norsk Skovkatte og Maine Coon.
Du kom faktisk for at købe en NFO da du ikke kunne finde en Siameser, men
tog hjem med en Maine Coon *GG*
Missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 14-05-02 14:48

Det husker jeg også Og jeg har aldrig fortrudt mit Maine Coon køb, og
gør det heller aldrig. Rubben er stadig lige så dejlig som første dag, og
hun er MIN ))

Nina

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 14-05-02 15:31

Hej Nina,
jeg har lige et spørgsmål.
Jeg var inde på din side for læse lidt om dit opdræt og det er jo nogle
dejlige katte du avler, men du skriver at du ikke vil sælge hvis det skal
være udekatte.
Og så er det spørgsmålet kommer: hvorfor må de ikke være udekatte?
Mvh
Vibeke J

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 14-05-02 15:36

Hej Vibeke
De må skam gerne være udekatte, bare ikke firitløbende. Indekat, kattegård
eller aflukket have kræver jeg
Det er simpelthen pga faren for at blive kørt over og sygdomme.
Det er ikke ualmindeligt at opdrættere har disse betingelser for salg af
killinger
Jeg har selv et par kattegårde hvor misserne boltre sig i dagligt.

Hilsen Nina

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 14-05-02 15:51

Hej Nina

> [...]
> killinger
> Jeg har selv et par kattegårde hvor misserne boltre sig i dagligt.

Okay, jeg havde måske bare den forestilling at det måske var fordi det var
en stor kat og den derfor måske ville terrorisere nabolaget.

Mvh
Vibeke J

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-05-02 23:28

in article abqvan$kr3$1@sunsite.dk, Nina, Tender Tribes at
NOSPAMnina@knus.dk wrote on 14/05/02 14:17:

> [...]
> ELSKER at glo på alle de ting han kan finde på at foretage sig. Der er godt
> nok gang i ham, man skulle tro at hans ben var fjedre

Hæ - ja der er gang i dem - især i den alder...
Hjertelig til lykke med kælepotten... Donna og Ditte sender et par
inforståede siameser-miaooo (Suk - på det sidste har jeg overvejet
alvorligt om Donna skulle være i familie med Vibekes LilleSkrig... hun
RÅBER! Der er gået forår i damen, tror jeg...)

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 14-05-02 12:58

> [...]
> ud af om det er glassene der tager facon efter kattenes hoveder eller
> katte-hovederne der tager facon efter glassene.

HEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEEEEEEE

Og samtidig kan mas se at Maine Coons er grådige øldrikkere, hvorimod
siamesere er sirlige cocktailnydere

Sikke dog nogle herlige billeder!!!

Hilsen
Lisbeth

Fra : Kate

Dato : 14-05-02 13:02

> [...]

> har leget med vand alts†) og andre lignende steder hvor vandet
> aldeles ikke er hverken friskt, koldt eller filtreret *G*

Ja, her er det opvasken det går ud over
Jeg ville slet ikke gi' 70 dollars, gisp for en pris, kattene vil jo
alligevel meget hellere drikke "gammelt" vand. Når jeg husker det
skifter jeg den ene vandskål om morgenen og den anden om aftenen

Kate