Sonofon langsom SMS service
Fra : Lars

Dato : 06-02-01 22:26

Hej NG

Jeg sidder og arbejder med noget online bestilling via SMS og har
problemer med Sonofons langsomme SMS service når der sendes beskeder
via nettet. Er der nogen der kender en måde, hvorpå man kan sende SMS
beskeder over nettet til Sonofon kunder så beskeden modtages real-time
og ikke 10-20-30 minutter efter afsendelsen?
Alle svar modtages med kyshånd, da Sonofon ikke har planer om at
opgradere deres service "da den jo er gratis".

Mvh Lars

Fra : Torbenth

Dato : 06-02-01 22:50

Lars skrev i meddelelsen <3a806b30.33180998@news.stofanet.dk>...
>Hej NG
>Alle svar modtages med kyshånd, da Sonofon ikke har planer om at
>opgradere deres service "da den jo er gratis".

Hej Lars.

Jeg har et lille freewareprogram fra JPSoft der kan det du ønsker.
Jeg kan sende det til dig.

Hygge
Torben

Fra : SPAM)@sexmagnet.com ~

Dato : 06-02-01 23:10

>Jeg har et lille freewareprogram fra JPSoft der kan det du ønsker.
>Jeg kan sende det til dig.
>
>Hygge
>Torben

Det ville være suverænt Husk at fjerne (NOSPAM) i e-mailen.

Jeg takker mange gange.

Hygge.

Fra : André Høstrup

Dato : 07-02-01 00:13

Ellers kan du prøve www.besked.dk den sender beskeder ud med det samme.

André

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-02-01 00:49

"André Høstrup" wrote:

> Ellers kan du prøve www.besked.dk den sender beskeder ud med det samme.

De bruger bare 40 tegn på en reklame for deres SMS-spil.
Hvilket irriterer mig grusomt.

Derfor bruger jeg http://www.loginn.dk , hvor det er muligt at gemme
en profil af sig selv og ens mulige deltagere.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Til OutlookEkspress brugere:

Fra : SPAM)@sexmagnet.com ~

Dato : 07-02-01 01:47

On Tue, 06 Feb 2001 23:48:55 GMT, Carsten Riis <carsten@car_ST_en.dk>
wrote:

> [...]

Ja, men hvordan gør de dét? Jeg skal bruge det til en hjemmeside som
har online pizza-bestilling via SMS - se www.pizza4you.dk

>De bruger bare 40 tegn på en reklame for deres SMS-spil.
>Hvilket irriterer mig grusomt.
>
>Derfor bruger jeg http://www.loginn.dk , hvor det er muligt at gemme
>en profil af sig selv og ens mulige deltagere.

Mit problem er Sonofons SMS server. Den er ufatteligt langsom til at
"ekspedere" SMS'er sendt fra nettet (den kører med noget software der
blev udviklet til sonofon i 94!!!! Det har åbentbart nogle problemer
med at konvertere fra HTTP til SMS-protokollen... eller også er deres
hardware ligeså gammelt som deres software!)
..
Det jeg søger er derfor en mulighed for at vi kan sende beskeder til
Sonofons kunder _uden om_ deres egen SMS server.

/Lars

Fra : Fischer

Dato : 07-02-01 08:08

> [...]
> med at konvertere fra HTTP til SMS-protokollen... eller også er deres
> hardware ligeså gammelt som deres software!)

Jeg ved ikke om du kan bruge denne oplysning, men via ICQ går levereingen
til Sonofon hurtigt.
Så hvis du på en eller anden måde kan komme til at sende via ICQ.

(F)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-02-01 09:25

> Ja, men hvordan gør de dét?

De har en snabel direkte ned i den hardware som deres beskedcenter bruger

> Det jeg søger er derfor en mulighed for at vi kan sende beskeder til
> Sonofons kunder _uden om_ deres egen SMS server.

Siemens M20
En lille kasse på størrelse med en pakke cigaretter der er en mobiltelefon.
Den tilsluttes comporten på en computer og så kan du sende SMS'er vha
AT-kommandoer

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Niels

Dato : 07-02-01 13:38

Køb dig en SMS adgang hos et selskaberne! Så kan du sende SMS direkte ind i
operatørens SMSC via TCP/IP og så den pågælden operatørs SMS protokoll.

Både Sonofon, mobilix og TDC sælger disse adgange.

Sonofon benytter SMPP protokollen
mobilix CIMD2 protokollen
TDC UCP protokollen

> Ja, men hvordan gør de dét? Jeg skal bruge det til en hjemmeside som
> har online pizza-bestilling via SMS - se www.pizza4you.dk

Alt er ikke gratis i denne verden!

> [...]
> med at konvertere fra HTTP til SMS-protokollen... eller også er deres
> hardware ligeså gammelt som deres software!)

Ikke sandt!

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-02-01 15:07

Niels wrote:

> Køb dig en SMS adgang hos et selskaberne!

Hvor mange "milliarder" koster en sådan fætter?

Fra : SPAM)@sexmagnet.com ~

Dato : 10-02-01 10:26

On Wed, 07 Feb 2001 15:06:42 +0100, Carsten Riis
<carsten@car_ST_en.dk> wrote:

>Hvor mange "milliarder" koster en sådan fætter?
>

>--
>Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)

Sonofon har givet os direkte adgang til deres interne SMS system
(SMSava) , og det kostede ikke en krone.
Problemet er bare at finde ud af det, for det er ikke noget de yder
support på (bortset fra tekstligt, og deeeeeett..)

Men tak for alle ideerne. Vi må desværre nok bare se i øjnene at det
eneste der er rentabelt for os er at programmere et program som går
direkte ind i Sonofons system og afsender beskeden.

Lars
..