MS Windows
briani 27239
WinXP: Unmountable Boot Device
Fra : Mikael N. Andersen

Dato : 14-05-02 07:25

Hejsa,

igår aftes gik min PC ned med et drøn - eller næsten da!
Jeg sad og læste news, da den stenede totalt og jeg intet kunne gøre
udover at trykke på reset knappen, hvilket jeg gjorde.

Nu skriver WinXP så subj. og jeg kan intet gøre, den foreslår jeg slår
shadows og cache fra i BIOS. Det har jeg gjort uden resultat.
Jeg har også prøvet at boote op med Partition Magic, hvor den siger den
ikke kan finde Dos eller noget i den stil.

Eneste udvej jeg kan se er, smide harddisken i en anden PC og lave
backup og smide mit gamle image ind igen.

Er der andre der kender problemet?
- Jeg mener at have haft disse meddelelse en gang før, hvor jeg endte
med at smide mit image ind igen.

Jeg håber på lidt hjælp.

Mvh.
Mikael Nørrelund
- Der nok snart smider Win2k ind igen ;(

Fra : Leony

Dato : 14-05-02 10:55

"Mikael N. Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nu skriver WinXP så subj. og jeg kan intet gøre, den foreslår jeg slår
> shadows og cache fra i BIOS. Det har jeg gjort uden resultat.

Måske dette hjælper:
http://www.gateway.com/support/techdocs/software/WINDOWS/158032510.shtml

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Mikael N. Andersen

Dato : 14-05-02 11:24

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:
> Måske dette hjælper:
> http://www.gateway.com/support/techdocs/software/WINDOWS/158032510.shtml

Tak for det, jeg afprøver det når jeg kommer hjem.

Jeg har fået dette af en anden:
<citat start>
> Jeg har prøvet noget lignende (DISK FAILURE, INSERT SYSTEM
> DISK, eller noget i den retning - ganske umotiveret
> - ligesom du angiver.
> Den blev klaret ved at putte cd-rommen i, boote på den og
> vælge at UPGRADE.
> På den måde fik jeg alle programmer m.v. tilbage.
> Egentlig er det mere interessant, hvorfor det sker. Jeg ved
> det ikke, men
> mistænker DISKEEPER for at lave noget ravage.
<citat slut>

Jeg vil også prøve denne mulighed, hvis Leonys link ikke
giver resultat.
Jeg bruger forresten ikke Disk Keeper og det har aldrig været
intalleret.

Venligst
Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-05-02 16:09

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev:
<http://www.gateway.com/support/techdocs/software/WINDOWS/158032510.shtml>

Dette virkede perfekt, nemt og ligetil.

Tak for det.

Mvh.
Mikael

Fra : Leony

Dato : 15-05-02 14:58

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Dette virkede perfekt, nemt og ligetil.

Lækkert. Der er ikke noget som computerproblemer der er nemme at løse.