Melchior og Makwarth
Fra : BØRGE ASKHOLM

Dato : 14-05-02 08:20

Er der nogen her der har kendskab til efterkommere af nedennævnte
mandspersoner. Jeg er ikke selv efterkommer af dem, men arbejder med dem
fordi de var gift ind i min slægt og vil derfor gerne kende til eventuelle
efterkommere.

Mand: Oscar Makwarth Rasmussen
Født: i Svendborg
Døbt: i
Uddannelse:
Stilling: regimentsmusiker
Hustru: Anne Cathrine Christiansen #3030
Gift: abt 1896 i
Født: 22 apr 1872 i Nårup, Verninge s, Odense h og a.
Døbt: 2 jun 1872 i Verninge, Odense h og a
Far: Christian Hansen
Mor: Anne Marie Rasmussen
M Barn 1: Magnus Makwarth #3032
Født: abt 1898 i
Død:
K Barn 2: Inger Makwarth #3033
Født: abt 1902 i
Død:
M Barn 3: Viggo Makwarth #3034
Født: 30 maj 1905 i
Død:

Mand: Carl Theodor Wilhelm Melchior
Født: 1 maj 1868 i Nakskov
Døbt: i Nakskov
Uddannelse:
Stilling: købmand
Vilhelm var fætter til sangeren Laurits Melchior.
I Chr. Askholms arkiv findes bl.a. et brev fra Wilhelm, tilstillet "Herr
Birkerisdommer C. Askholm" og omhandlende nogle oplevelser på en
"Odenserejse
pr. Omnibus" - bl.a. om en bortkommen flaske portvin og dernæst en
lykønskning
i anledning af Lauras nedkomst med en datter (Gudrun) - vedføjet en lovning

en flaske portvin i samme anledning. Se brevets (omtrentlige) ordlyd hos
Christian.
Hustru: Maren Christiansen 4
Gift: 9 maj 1896 i Flemløse, Båg h, Odense a
Født: 26 feb 1867 i Nårup, Verninge s, Odense h og a.
Døbt: i Verninge
Død: 1921 i Glamsdalen, Køng s, Båg h, Odense a
Far: Christian Hansen #707
Mor: Anne Marie Rasmussen #26
M Barn 1: Christian Anders Melchior #3046
Født: 11 okt 1899 i Køng s, Båg h, Odense a
Død:
K Barn 2: Erna Elisabeth Melchior #3047
Født: 4 feb 1902 i Højrup, Køng s, Båg h, Odense a
Død:
K Barn 3: Agnes Marie Amalie Melchior #3048
Født: 2 maj 1905 i Køng s, Båg h, Odense a
Død:
M Barn 4: Svend Aage Melchior #3049
Født: 1 feb 1907 i Køng s, Båg h, Odense a
Død:

Venligst

Børge Askholm