Erfaringer med Beskedrobot.
Fra : Fischer

Dato : 14-05-02 06:49

E-mail -> SMS. Kaos er vel det rette ord. Hvad virker - hvad gør ikke?
SMSnu har reklame, men virker .... endnu. Det er bare ikke noget jeg tør
satse på fremover.

Jeg vil høre om nogen har praktiske erfaringer med TDC beskedrobot.
Giver det stabil og øjebliklig levering af mails?

Jeg overvejer seriøst at udskifte mit Telmore med TDC Mobilbonus. Det vil
med mit typiske forbrug koste mig ca. 50,- mere pr. måned, men hvis min
E-mail alert kommer til at køre perfekt, så er det måske pengene værd.

*Fischer

Fra : Lars Ringgaard Krist~

Dato : 14-05-02 08:28

Jeg har tilmeldt mig beskedrobot, og synes det virker ok.

De første par dage blev emailen dog delt op i flere sms, så man fik 3-4 sms
pr mail, hvilket var lidt irreterende.

Nu får jeg kun en sms pr mail, men jeg ved ikke om det er pga. af at de
indeholder HTLM, eller om det er fordi TDC har lavet systemet om.

Jeg kontaktede Telmore i går, og de mente ikke at de fik indført en ligende
service i den nærmeste fremtid. Det undre mig egentlig, da det er en genial
service. Jeg tror der er mange der vil vælge telmore fra, kun fordi de ikke
kan videresende email til sms.

Hvordan virker det egenlig for sonofon kunder, og kunder hos de selskaber
der kører på sonofons net, kan de få email vidersendt som sms?

mvh
Lars R. Kristensen

De sidste par dage har jeg kun fået en sms pr mail. Jeg ved ikke om det er
pga.

Fra : Camilla Madsen

Dato : 14-05-02 12:20

On Tue, 14 May 2002 09:27:44 +0200, "Lars Ringgaard Kristensen"
<LRK@POST.COM> wrote:

>Hvordan virker det egenlig for sonofon kunder, og kunder hos de selskaber
>der kører på sonofons net, kan de få email vidersendt som sms?

Jeg har lige snakket med Sonofon - de siger at det kun er et spørgsmål
om tid før det også er historie hos dem.

Camilla

Fra : Fischer

Dato : 14-05-02 16:15

> [...]
> Det vil med mit typiske forbrug koste mig ca. 50,- mere pr. måned,
> men hvis min E-mail alert kommer til at køre perfekt, så er det måske

Jeg kom lige i tanke om en alternativ løsning:
Beskedrobot kan man også få sammen med TDC mobiltid. Så hvis man har en
ekstra mobiltelefon som man kan bruge til E-mail alerts, så er man kørende i
9 måneder for 100,- kr.
Desuden har man så et ekstra nummer + taletid at "lege" med.

*Fischer

Fra : Asboe

Dato : 17-05-02 21:35

Fischer skrev i meddelelsen:
<AR9E8.97$%G3.3423@news.get2net.dk>

> [...]
>ekstra mobiltelefon som man kan bruge til E-mail alerts, så er man kørende i
Kan man så få vidersendt til anden mobilnummer?

--
Hilsen Asboe

Fra : Fischer

Dato : 18-05-02 06:29

> Kan man så få vidersendt til anden mobilnummer?

Ja. Jeg sender videre til mit Telmore nummer.

*Fischer

Fra : Asboe

Dato : 19-05-02 07:45

Fischer skrev i meddelelsen:
<3GlF8.2$227.289@news.get2net.dk>

>Ja. Jeg sender videre til mit Telmore nummer.

Lige min løsning, tak!

--
Hilsen Asboe

Fra : Fischer

Dato : 15-05-02 18:59

> Jeg vil høre om nogen har praktiske erfaringer med TDC beskedrobot.
> Giver det stabil og øjebliklig levering af mails?

Jeg har nu fået Beskedrobot på et gammelt TDC taletidsnummer som jeg havde
liggende.

Leveringen er ikke øjebliklig. Jeg ved ikke hvor tit "Robotten" checker min
mail-konto, men der er en lille forsinkelse.

Desuden er den SMS jeg får, en meget "diskret" type?
Den viser bare en kuvert i displayet - giver ikke en tone-alarm som en
normal SMS.
Det betyder desværre at funktionen ikke kan bruges til mit formål: E-mail
alerter placeret oven på min PC.
>:-\

Hvorfor skal alting altid være så besværligt .... !

*Fischer