Er det strafbart at stjæle en kat???
Fra : AEI

Dato : 14-05-02 06:41

hej Igen
Ja nu er jeg så også blevet kattetyv....
Dette har ikke været min mening, men forleden dag var min tykke hankat
stukker af... jeg rendte rundt og ledte efter ham. Fandt ham til sidst i
baghaven sammen med det her lille myr. Havde godt lagt mærke til at der
rendte en lille misser rundt med hallsbånd på, men tænkte den har jo nok
en ejer. Men alligevel tog jeg den lille mis ind og kiggede på
halsbåndet og kunne se at den kom fra Tønder af. Nu bor jeg selv i
rødekro så det er jo lidt af en løbetur... Jeg ringede til nummeret og
fik at vide at det ikke var hendes kat mere, hun havde givet den bort
under falske omstændigheder, denne unge mand hun havde givet katten til
havde sagt at han havde andre katte og at den ville kunne komme ud. Hun
tager så ud for at besøge katten og ser at det er en lille lejlighed på
30 km2 og den kom ikke ud og ingen andre katte, samtidigt med at han så
sparker den mens hun er der.... Hun beder mig så om at hive halsbåndet
af den og beholde den eller finde et godt hjem til ham... Hvilket jeg
gør med det samme, nu havde jeg overvejet at få en kat til så jeg kunne
jo lige så godt beholde ham.. Men har nu fundet ud af at det er min nye
nabo, denne unge mand som tidligere er omtalt..
Har ringet og snakket med min dyrlæge om det... da missen fra starten af
er hentet på et internat med kontrakt på neutralisering... Han siger at
jeg bare hurtigst muligt skal komme op med den lille mis og få den
neutraliseret, hvilket vil ca koste 500 kr Derefter vil han så udskrive
en regning til mig på 1000 kr.. Så hvis min nabo kommer og forlanger den
tilbage, skulle jeg bare bede om at få pengene først før han fik katten.
Dyrlægen mener at han ikke vil betale så mange penge for sin kat da den
er i lidt dårlig stand og åbenbart ikke er holdt ordenligt. Samtidigt
med at han ikke har overholdt kontrakten fra internatet som han overtog
sammen med katten....
Hvad skal jeg gøre ? Jeg vil helst beholde ham eller finde et andet sted
til ham. Hvis naboen skal komme og ville betale de penge... kan
simpelthen ikke få mig selv til at give ham tilbage til dette hjem....
Vil blive meget glad for RÅD fra jeg
MVH Maria

http://www.kandu.dk/

Fra : Broxgaard

Dato : 14-05-02 07:27

mit råd er: prøv at se om du kan finde et nyt hjem til den... et hjem hvor
den vil får det godt.

//Anti bums og daniel

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-05-02 23:15

Er det en "almindelig" huskat af den slags der går 13 af på dusinet?? Hvis
det er så få den øremærket samtidig med kastrationen og registrer den i dit
navn. Så kan du bevise katten er din, kan naboen det??

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Kate

Dato : 15-05-02 08:37

Hej Maria

Umiddelbart vil jeg tro det _er_ strafbart, men så skal naboen jo kunne
bevise at det er hans kat og hvis den ikke er øremærket så kan det jo
være meget svært og desuden tror jeg simpelthen ikke at politiet tager
sig af sådan noget, jeg mener når man gang på gang hører at ofrer for
vold f. eks. får besked på at komme senere fordi de ikke lige har tid,
så tror jeg ikke at kattenapning ligger højt på deres liste.
Derudover synes jeg faktisk at du skal beholde killingen. Dog kan det
jo godt være at det kan være svært hvis han nu mener at det er hans
kat. Enten ville jeg nok gå til ham og bede ham om at måtte overtage
katten eller simpelthen flytte katten til et godt hjem uden hans viden.
Det kommer jo noget an på hvad type han er, du skulle jo nødigt selv
komme til skade.

Kate

Fra : Birgitte

Dato : 15-05-02 09:04

Hmmm ved ikke helt hvad jeg skal mene,- men et er sikkert, jeg ville blive
meget tosset, hvis nogen tog en af mine katte og blot lod den neutralisere
og øremærke, jeg ville slet ikke svare for, hvad jeg kunne finde på.
Man stjæler jo heler ikke bare en bil, og filer nummerene væk og får nye
banket i.
Men på den anden side,- så lader det jo ikke til, at naboen holder ret meget
af sin kat, når han blot lader den rende på må og få.
Jeg ville nok kontakte ham, med den besked, at hvis du igen fandt katten i
usel tilstand og den fortsat ikke var neutraliseret, at du så ville melde
ham for omsorgssvigt af hans kæledyr.
Spørg evnt. om det ikke ville være en god ide, at du måske overtog ansvaret
for katten, men at han godt måtte komme og hilse på, når han havde tid.
Missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust