Kan det betale sig..Pc100 og 133..
Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 13-05-02 22:02

Jeg har en duron 1.2 ghz på et ECS k7sa5 bundkort, som jo bekendt har 2 x
SDram slot og 2 x DDR ram slot.. Lige nu har jeg et pc133 SDram modul på 256
mb siddende i det ene slot, og det går sådan set også godt nok... Men nu har
jeg også 2 stk 64 mb pc100 ramblokke liggende fra en gammel computer. Og
har overvejet at smide den ene af dem i det sidste sdram slot.. Men så vil
hastigheden jo ryge ned fra de 133 til 100 mhz på rammene... Men, vil det
kunne betale sig at smide 64 mb mere i, men derved at sætte farten ned til
100 mhz ?
Og evt hvor mange mb skal der til (af pc100) før det ligesom "kan betales
sig".... ?

/Bjarke

Fra : Thomas Bowers

Dato : 13-05-02 22:41

"Bjarke Ravn-Jonsen" <wannabeREMOVESPAM@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 100 mhz ?
> Og evt hvor mange mb skal der til (af pc100) før det ligesom "kan betales

Det kan først betale sig, i det øjeblik du skal bruge mere end 256 mb ram !
Så hvis f.eks benytter tunge programmer som f.eks Photoshop o.lign kan det
muligvis godt betale sig.
På den anden side vil din 256 blok løbe 33 mhz langsommere. Så hvis du bare
er alm. bruger (lidt spil, internet etc.) vil jeg ikke sætte den ned til 100
mhz fsb

Har du prøvet at sætte 64 stangen i, og teste systemet ved 133 mhz ?.....
ofte kan ram'ene sagtens klare 33 mhz ekstra, hvis det er en god kvalitet !
Hvis systemet fryser/ blå skærm eller bare ikke starter op kan ramkredsen
ikke klare det ! Du bør også lige teste den i et memtest program for at være
sikker du at den er 100% stabil.

Hilsen Thomas