Jeepers Creepers + gysere generelt
Fra : / / dentro / /

Dato : 13-05-02 21:39

Så fik jeg endelig set denne film. Jeg synes at filmen var ret god,
selvom der var en del klichéer i, men jeg vil sgu hellere se en skide
skræmmende klichégyser, end en kedelig original gyser. Der er nok en
grund til at nogle ting bliver brugt igen og igen.

Jeg synes at Jeepers Creepers var rigtig uhyggelig - lige indtil man
ser hvordan bæstet ser ud. Dette er en ting som jeg synes ødelægger
mange film - det at man ser "bøhmanden". Men starten på denne film var
så skide god at jeg overkom slutningen, som ikke var så overdrevent
spændende da man jo havde set monsteret, som ikke var så skræmmende
igen.

The bottom line:
Denne film har klichéer, men den SKAL ses, for starten er genial.
Personligt er jeg total ligelgad om film er dårligt lavet (ikke fordi
denne her er det), eller fyldt med klichéer, bare den kan skræmme, så
er jeg glad, og det kan Jeepers Creepers.

/ / dentro / /
"Well guys, are you comin' or what?"
"Guess it's what."
- La Bamba (1987)

Fra : Peden

Dato : 13-05-02 22:01

> [...]
> denne her er det), eller fyldt med klichéer, bare den kan skræmme, så
> er jeg glad, og det kan Jeepers Creepers.

Ole Michelsen fra Bogart havde ca. samme mening, han mente dog ikke at
starte var med til at trække det hele op ;)

mvh
Peter

Fra : maonth

Dato : 13-05-02 22:07

Se Twin Peaks: Fire Walk With Me (det er dog bedst du ser serien først)

Det er en uhyggelig film....brrr.

Fra : Esben

Dato : 13-05-02 22:37

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes at Jeepers Creepers var rigtig uhyggelig - lige indtil man
> ser hvordan bæstet ser ud. Dette er en ting som jeg synes ødelægger
> mange film - det at man ser "bøhmanden".

Præcist den samme tanke sad jeg med. Man gyser ved tanken om hvad der kan
være inde i den der mosterbil, og vil helst gerne blive ved med det lidt
længere.

> The bottom line:
> Denne film har klichéer, men den SKAL ses, for starten er genial.

Jaha - desværre døde den hurtigt hen :/

--
Esben

Fra : Tenzel Kim

Dato : 14-05-02 14:27

/ / dentro / / wrote:

> [...]
> denne her er det), eller fyldt med klichéer, bare den kan skræmme, så
> er jeg glad, og det kan Jeepers Creepers.

Bortset fra at jeg kan give dig ret i at starten bygger virkelig godt op
og er virkelig skræmmende mener jeg absolut IKKE at denne film bør ses.
For ligeså god starten er ligeså elendig, klichéfyld og latterlig er
resten af filmen og med mindre man forlader biografen efter den første
halve times tid så føler man virkelig man har spildt sin tid.

Så hellere Gamle Mænd i Nye Biler. Ok, det er ikke en gyser men hold
kæft hvor er den fed

Tenz.

Fra : / / dentro / /

Dato : 14-05-02 16:55

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> For ligeså god starten er ligeså elendig, klichéfyld og latterlig er
> resten af filmen.

Tjaeh. Som jeg tidligere har sagt, er jeg sq ligeglad med klichéer.
Især i denne film synes jeg ikke det gør noget, da instruktøren er
selvironisk (hedder det ikke det?). Der hvor ham drengen (kan ikke
huske hvad han hedder) kravler ned i røret, siger hende pigen til
nemlig ham: "You know the part in scary movies where somebody does
something really stupid, and everybody hates them for it?" ...dvs. at
instruktøren ved godt at folk vil sidde og tænke at det er en
lortefilm fordi at ham drengen er dummere end snot.

Hvis det er klichéer der skal til for at gøre en film uhyggelig, så er
det ok med mig! For det meste finder man jo også først ud af at det er
en kliché EFTER man har fået chokket (selvom der også er klichéer, som
ikke er chok-effekter).

/ / dentro / /

Fra : Tenzel Kim

Dato : 14-05-02 17:31

/ / dentro / / wrote:

> Tjaeh. Som jeg tidligere har sagt, er jeg sq ligeglad med klichéer.

Jeg er såmen også ligeglad med klichéer hvis de kan bruges til noget
fornuftigt. Desværre er det ikke tilfældet her. Istedet ødelægger de
fuldstændigt hvad der kunne være gået hen og blevet en ganske udemærket
film.

> [...]
> instruktøren ved godt at folk vil sidde og tænke at det er en
> lortefilm fordi at ham drengen er dummere end snot.

Lige netop det havde jeg ikke det store problem med, lige bortset fra at
jeg syntes at efter Scream er det lidt for ofte at man skal høre
personerne i filmene pointere klichéerne i gyserfilm. Snart ved at være
lidt for meget af en kliché

> Hvis det er klichéer der skal til for at gøre en film uhyggelig, så er
> det ok med mig!

Hvis det er det der skal til for at gøre en film uhyggelig, så jo. Det
er bare ikke tilfældet i Jeepers Creepers, hvor de er med til at gøre
den kedelig og ligegyldig fremfor uhyggelig.

Hvis man havde ladet være med at vise Jeepers Creepers gutten andet end
i hans trenchcoat og hat og kun set ham smide ligene ind i bilen og ikke
rigtigt vist hvad han gjorde ved dem før til sidst i filmen ville den
ha været meget mere uhyggelig (måske med små hentydninger undervejs).
Det du IKKE ser er oftest mere uhyggeligt end det du ser.

Da han finder drengen efter at være faldet ned i røret syntes jeg at
filmen bliver rigtigt uhyggelig, fordi du ikke rigtigt har nogen anelse
om hvad der er sket og hvorfor. Er det "bare" en sindsyg fyr der skærer
organer ud for senere at sælge dem videre eller ligger der mere bag. Da
man så ser resten af hulen syntes jeg allerede at det begynder at blive
mere komisk og ligegyldigt end skræmmende. De ekstra lig ville på sin
vis ha været fint hvis bare de havde ligget i en bunke eller
hovedpersonen havde fundet ud afat han vadede i lig eller sådan noget
men det her var sku for langt ude og endte med at gøre filmen til mere
af en Freddy/Jason-humorgyser end den skræmmende gyser den lagde op til
at være i starten af filmen.

Tenz.

Fra : / / dentro / /

Dato : 14-05-02 17:45

> [...]
> jeg syntes at efter Scream er det lidt for ofte at man skal høre
> personerne i filmene pointere klichéerne i gyserfilm. Snart ved at

NEj, men til gengæld var jeg ved at knalde mit hovede ind i en
betonvæg da de lige er undsluppet monsterets bil og holder på marken,
og så drengen siger at han vil køre tilbage og kigge hvad der er i
røret. Men min arrigskab blev blødt lidt op da jeg senere hørte hendes
bemærkning.

Men når nu du nævner Scream - så kunne jeg ikke være mere enig. De der
katten efter musen film er jeg fandeme træt af.

> [...]
den
> ha været meget mere uhyggelig (måske med små hentydninger

Ja, helt klart!

> Det du IKKE ser er oftest mere uhyggeligt end det du ser.

Kunne ikke være mere enig!

/ / dentro / /

Fra : Wertigo

Dato : 14-05-02 18:41

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i

> Så hellere Gamle Mænd i Nye Biler. Ok, det er ikke en gyser men hold
> kæft hvor er den fed

Bedre end 1'eren??

MvH Mikkel

Fra : Tenzel Kim

Dato : 14-05-02 20:29

Wertigo wrote:

> Bedre end 1'eren??

Nu er det noget tid siden jeg har set den, men kan ikke huske at være så
meget oppe og køre over etteren som jeg var over toeren og jeg kunne
ellers rigtigt godt lide etteren.

Hmm, det her begynder vist at være lidt off-topic for Gamle mænd i nye
biler har vist ikke så meget med gysere at gøre nu jeg tænker over det

Tenz.

Fra : Morten DH

Dato : 14-05-02 19:17

/ / dentro / / <kena@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ce02461$0$51110$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> denne her er det), eller fyldt med klichéer, bare den kan skræmme, så
> er jeg glad, og det kan Jeepers Creepers.

Helt enig, jeg forstår ikke den dårlige omtale den har fået... Ja vi har set
det hele før og ja der er mange kliché'er og ja jeg giver dig helt ret mht
at det ødelægger slutningen lidt at man ser bøhmanden (den kræver da vist
ikke en spoiler advarsel gør den?)... Jeg blev underholdt i et par timer og
fortrød ikke jeg havde købt den hjem på DVD inden jeg havde set den og det
er vel igrunden det det handler om...

Om ik andet så er den IMHO klasser over den nye teen-gyser bølge med Scream,
I know what you did... Valentine, Urban Legends og lignende film der er
totalt ens ned til coverdesignet

Det var i hvert mine 2 cents...

Fra : / / dentro / /

Dato : 14-05-02 23:31

"Morten DH" <morten@no-spam-drejoe.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Scream,
> I know what you did... Valentine, Urban Legends og lignende film der

enig, enig, enig, enig

/ / dentro / /