vandvarmer ?
Fra : Søren Greffel

Dato : 13-05-02 20:10

Hej
Jeg har lige købt en brugt Adria 502UK fra 1997. Det eneste jeg savner i den
er en vandvarmer.
Kan man købe sådan en brugt ?
Hvilken slags vandvarmer vil I anbefale at jeg investerer i ?
Ved I hvilket prisleje jeg skal regne med ? (inkl. montering, hvis man ikke
selv kan montere den ?).
Vi skal bare have så vi kan vaske hænder i varmt vand og måske tage en
opvask en gang imellem !
På forhånd tak,
Søren

Fra : Arne Keller

Dato : 13-05-02 20:42

On Mon, 13 May 2002 21:10:22 +0200, "Søren Greffel" <soren@greffel.dk>
wrote:

> [...]
>er en vandvarmer.
>Kan man købe sådan en brugt ?
>Hvilken slags vandvarmer vil I anbefale at jeg investerer i ?

Hvis du altid har eltilslutning, så vælg en til el.
Hvis du vil være mere mobil, vælg en gasversion, den er dog meget
dyrere.

>Ved I hvilket prisleje jeg skal regne med ? (inkl. montering, hvis man ikke
>selv kan montere den ?).

Jeg tror godt man kan montere den selv, afhængig af antallet af
tommelfingre
Den jeg henvider til her nedenunder er monteret med en el-stikprop.

>Vi skal bare have så vi kan vaske hænder i varmt vand og måske tage en
>opvask en gang imellem !
Jeg har fundet en 3 liters herunder, den findes også i 6 liter.

http://www.hks-camping.dk/
Vælg: katalog - elartikler, find:
Vandvarmer Elgena 3 ltr 220V
Vores pris
1198.00 kr

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Jørgen L.

Dato : 13-05-02 20:49

> Jeg har lige købt en brugt Adria 502UK fra 1997.
Tillykke med det.

Det eneste jeg savner i den
> [...]
ikke
> selv kan montere den ?).
> Vi skal bare have så vi kan vaske hænder i varmt vand og måske tage en

Du skal også have nye vandhaner da de jo skal virke med det varme vand.
vandvarmer ca. 1600 kr.
2 stk. blandings batterier ca 300 kr. stykket
slange der kan tåle og er godkendt til varmt vand pris ?
montage må du snakke med en forhandler om, ring rundt og sammenlign priserne
men husk at det skal være de samme haner osv. for at du kan finde det
billigste sted.

hvor landet bor du ?

hilsen Jørgen

Fra : Henrik Høgh

Dato : 14-05-02 06:50

"Søren Greffel" <soren@greffel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> selv kan montere den ?).
> Vi skal bare have så vi kan vaske hænder i varmt vand og måske tage en

Hej Søren.

Overvej lige vandvarmeren igen,
Vores revnede (frost) den første vinter. Jeg pillede den ud af vognen, og
lukkede kredsløbet.
Vi har ikke savnet den siden.
Vi har en termokande med varmt vand i, vi vasker op på pladsen. Når vi skal
bruge varmt vand, varmer vi over gasblusset. Det sker samtidig med at vi
varmer vand til kaffen.
Nå, det er jo forskelligt fra en person til den næste. Men det er ikke
vandvarmer en sælger skal sælge en vogn til os på. Vi savner den ikke,
overhovedet.

Henrik Høgh