MS Windows
briani 27239
Hvilken fil starter XP
Fra : Jan Larsen

Dato : 13-05-02 19:45

Hej. er der nogle der ved hvilken fil der starter windows XP

Venlig Hilsen
Jan Larsen
Webmaster på www.bedst-web.dk
email: jala@post2.tele.dk
Medlem af GL Motorsport GLM Online Race simulation's

Fra : lillekurt

Dato : 13-05-02 23:50

Når man kigger på C ses NTdetect.com samt NTLDR (NTloader). De minder om de
velkendte DOS startfiler command.com og io.sys. Men siden DOS er blevet
bandlyst af Microsoft måtte de finde på nye navne... DOS lever i bedste
velgående.

Fra : Jens Petersen

Dato : 14-05-02 19:01

On Tue, 14 May 2002 00:50:24 +0200, "lillekurt"
<NOSPAMlillekurt@grin.dk> wrote:

> [...]
>velkendte DOS startfiler command.com og io.sys. Men siden DOS er blevet
>bandlyst af Microsoft måtte de finde på nye navne... DOS lever i bedste

Sikken noget vrøvl. Det bliver vel ikke til DOS fordi der ligger to
systemfiler i roden af startdrevet, som i øvrigt ikke behøver at være
C: i modsætning til DOS.

På den anden side kan vi jo også bare sige at alle operativsystemer er
DOS, jeg kører så DOS 2000 og har det fint med det

command.com er i øvrigt blevet til cmd.exe i DOS 2000.

--
Jens

Hear strange noises late at night, do ya'?