Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af digi. kam til 2000-3000 k?
Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 13-05-02 16:01

Jeg viol gerne vide hvad jeg skal lægge vægt på ved valg af digi. kamera?
Jeg regner ikke med at printe billederne, og jeg har allerede planer om at
supplere med min. 128mb ram!

Indtil videre er mit eget bud
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324837891 fra
Ezonics, som jeg umiddelbart synes giver meget for pengene, men kan man
regne med det? Er der nogen der har erfaringer med dette eller lignende
kamera?

Kan alle digital kameraer ikke køre på genopladelige batterier?

Mvh Thomas

Fra : Ben Knudsen

Dato : 13-05-02 17:19

whisdow@hotmail.com writes:
>Jeg viol gerne vide hvad jeg skal lægge vægt på ved valg af digi. kamera?
>Jeg regner ikke med at printe billederne, og jeg har allerede planer om at
>supplere med min. 128mb ram!

Fornuftigt at købe ekstra ram. Det er rart at have.
Du skal ikke stirre dig blind på max.opløsning, zoom-muligheder m.m. - det
siger ikke ret meget om kvaliteten. Find nogle tests af de kamereaer, du
har i kikkerten og prøv før du køber. Der er hulens mange ting, som man
først opdager, når man prøver. Såsom hastigheden (mange digikam's er
håbløst langsomme. Der går for lang tid fra du trykker, til billedet
bliver taget), kvaliteten af billedet, er kameraet til at finde ud af og
så videre... Vi har et 10.000 kroners Nikon på jobbet som ingen gider
bruge, fordi den indbyggede software er umulig at bruge.

> [...]
>Ezonics, som jeg umiddelbart synes giver meget for pengene, men kan man
>regne med det? Er der nogen der har erfaringer med dette eller lignende

Kender det ikke. Lyder suspekt.
Personligt vil jeg gerne anbefale Canon Ixus som snapshot-kamera. Det
koster lidt mere end ovenstående, men tager gode billeder, fylder intet og
er nemt at håndtere - og der er udmærket software med til både mac og pc.
Prøv det hos en fotohandler.

>Kan alle digital kameraer ikke køre på genopladelige batterier?

Formodentlig jo, men spørg om typen.

Mvh Ben

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 13-05-02 23:09

Tak for hjælpen!

Jeg har lidt på fornemmelsen at man med HP, Canon etc. betaler en del for
navnet, men det er jo svært at vide!

Jeg må vist bare undersøge det hele meget grundigt.

Iøvrigt er der flere der har anmeldt mit forslag positivt, men oplevelsen af
kvalitet hænger jo tit sammen med udgiften.

Mvh Thomas

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 13-05-02 23:28

Ved køb af digigtal kamera er det ikke HP du skal gå efter men mærket
Olympus.

Venlig hilsen
Morten Jørgensen

PS. Min kæreste der har arbejdet både med foto og i fotohandel, hævder at
olympus er det bedste på markedet i øjeblikket