Katapult's Pet Shop Boys remixkonkurrence
Fra : [3320] Jacob

Dato : 13-05-02 15:39

Ja, så sluttede Katapults remixkonkurrence, og et stort tilykke til vinderen
herfra.

Jeg deltog selv med et ret enkelt mix, der som ventet ikke havde mange
chancer imod de fleste af de andre bidrag. Jeg kunne godt tænke mig at høre
fra andre som har deltaget, og evt. høre dem ved at de f.eks. blev postet i
dk.binaer.musik ell. lign.

Nogen som er med på det?

Mvh Jacob Ekstrøm.

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 13-05-02 16:54

[3320] Jacob <jacob-xFJERN@dk2net.dk> wrote:

> [...]
> fra andre som har deltaget, og evt. høre dem ved at de f.eks. blev postet i

Ikke lige fra min side, men jeg vil da gerne udtrykke min
overraskelse/skuffelse over hvor lidt tid der reelt blev brugt på
finalen. De har snakket om denne konkurrence i 1,5 måned, og så bruger
de en 1,5 time på at konkludere den. Det synes jeg altså er for dårligt
- specielt når de udelukkende spiller 4-5 "nogenlunde" ens mixes. Jeg
savnede klart nogle mere kreative mixes - personligt har jeg rodet lidt
med et metalmix (kid rock anyone?), som jeg dog aldrig fik i minimums
stand - som f.eks. det vanvittige de sendte forleden dag.

Vil det sige at alle de 140 der indsendte slet ikke var gode/kreative
nok til at spilles i radioen?

Oh well - jeg ville da ihvertfald gerne høre nogle af jeres bud.

anr

"Homer's a great nuclear safety inspector, but I don't know if I trust
him with my garbage."
-Carl (Homer Simpson's supervisor)

Fra : [3320] Jacob

Dato : 13-05-02 22:38

"Andreas N Rasmussen" <anrNOTPART@OFMAILmac.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> overraskelse/skuffelse over hvor lidt tid der reelt blev brugt på
> finalen. De har snakket om denne konkurrence i 1,5 måned, og så bruger

Faktisk varede det hele under en time...
Ærgeligt, når det som du siger har været slået så stort op. De burde have
viet hele dagens program til det efter min mening.

> [...]
> med et metalmix (kid rock anyone?), som jeg dog aldrig fik i minimums
> stand - som f.eks. det vanvittige de sendte forleden dag.

Jeg er nu ikke enig i, at det var nogenlunde ens. Jeg vil tro at hovedparten
af de indsendte mix har ligget i dance-genren, så det var da sjovt f.eks at
høre "Artful Dodger"-versionen og "Dub/Chill" versionen. Og så har jeg
allerede fået synth-gangen fra det første mix de spillede, på hjernen...
"SNL-mix" tror jeg det hed - det lød ret fedt. Det kunne være hammer-skægt
at høre dit metal-mix... det kan umuligt være værre end det dersens
syre-mix, de spillede

> Vil det sige at alle de 140 der indsendte slet ikke var gode/kreative
> nok til at spilles i radioen?

Hmmm... svært at sige. Juryen har sandsynligvis især valgt ud fra et teknisk
kvalitets grundlag, men så er det jeg tænker, at det jo ikke var udråbt som
en konkurrence kun for profferne. Jeg mener også, at man skulle spille noget
fra de mix, som enten var sjove, anderledes, kreative, eller direkte
hæslige. De har skudt sig selv lidt i foden, for det virkede mere som en
slags "DK's bedste remixer-konkurrence", arrangeret af "Det Store
Mix"-redaktionen, end en folkelig konkurrence som var åben for ALLE.

> Oh well - jeg ville da ihvertfald gerne høre nogle af jeres bud.

Jamen, jeg er som sagt frisk på at offentliggøre mit eget bud, så det er
hermed lagt ud på dk.binaer.musik. Håber at andre følger trop.

Mvh Jacob Ekstrøm