MS Windows
briani 27239
Windows XP og billedfiler
Fra : BorreBoy

Dato : 13-05-02 14:26

Hejsa.

Jeg har et irriterende problem med XP:
Når man dobbeltklikker på en billedfil, så åbner den ikke filen; men viser
et eksempel på den.
Det lyder måske lidt uforståeligt, men højreklikker man på en billedfil, er
"eksempel" fremhævet, og ikke "åbn", som det er på de andre
Windows-versioner.
Jeg går ud fra, at der er en måde til at ændre dette. Nogen der ved hvordan?

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Dennis Lange

Dato : 13-05-02 15:29

BorreBoy wrote:
> [...]
> andre Windows-versioner.
> Jeg går ud fra, at der er en måde til at ændre dette. Nogen der ved

I stifinder vælger du Funktioner>mappeindstillinger>Filtyper. Derinde finder
du den pågældende filtype på listen, og trykker Advanced. I den nu fremkomne
boks kan du vælge hvilken funktion, der skal sættes som default - altså
hvilken der skal udføres når du dobbeliklikker på filen

--
Mvh. Dennis Lange
-Bruger du Sv: istedet for Re: ? Så kan ikke alle læse dit indlæg...

Fra : BorreBoy

Dato : 13-05-02 15:58

"Dennis Lange" <dblng@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> boks kan du vælge hvilken funktion, der skal sættes som default - altså
> hvilken der skal udføres når du dobbeliklikker på filen

Default står allerede til "open"....

Fra : Dennis Lange

Dato : 13-05-02 16:02

BorreBoy wrote:

> Default står allerede til "open"....

Sært.
Har du prøvet at ændre det til noget, så ændre det tilbage igen?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-05-02 18:09

Mon, 13 May 2002 16:58:25 +0200, skrev "BorreBoy"
<borreXXX@loveletters.dk>:

>Default står allerede til "open"....

Er det i billed- og faxvieweren du ser billedet, når du
dobeltklikker?

Hvis du vil have den åbnet i et andet program, højreklik => åbn
med => vælg program og sæt et flueben ved, at det altid skal
bruges.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : BorreBoy

Dato : 13-05-02 20:43

> [...]
>
> Hvis du vil have den åbnet i et andet program, højreklik => åbn
> med => vælg program og sæt et flueben ved, at det altid skal

YES! Det virkede.