Katteskræmmemidler? Hjælp!
Fra : mba

Dato : 13-05-02 12:50

Hej med jer.

Jeg ville høre om I kunne give min veninde et godt råd.

Min veninde har problemer med fremmede katte i sin have og vil gerne skræmme
dem væk på en fredelig måde da hun er grundig træt af at kaste med vand
efter kræene.

Har I nogle gode råd og ideer til hvad hun kan gøre for at få skræmt dem
væk, da de generer hendes egen kat og stjæler dens mad fra køkkenet (- jaja
hun kan bare lukke køkkendøren og vinduerne, men det bliver lidt hedt
indendøre, nu da sommeren er undervejs) - hun begynder at overveje at gribe
til knap så fredelige midler som vand! (- luftgeværer og lignende! Det synes
jeg er noget forbandet svineri.)

Jeg har foreslået hende at spraye med en blanding af sprit, vand og
nikotinudtræk, men det er faens til mas at brygge sammen. Og sundt for
miljøet er det vel heller ikke....hun overvejede at bruge petroleum, men det
er jo både hammer-brandfarligt og ikke særligt miljøvenligt.

Så det jeg efterlyser er et miljøvenligt og fredeligt katteskræmmemiddel.

,,,^..^,,,

mvh MBA

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 13-05-02 12:54

Hej
Sidder med brochuren fra Bilka. De sælger nogle planter der hedder Kattens
Skræk. De skulle virke afskrækkende på katte. Jeg kender dem ikke selv.
Vibeke L

Fra : Preben Bohn

Dato : 13-05-02 13:06

Uanset hvad du nu finder frem til, vil hendes egen kat jo også blive
skræmt...
Så det er vel det største problem...?
Find dig en stor stærk Norsk Skovkat eller Maine Coon, så den kan banke
dem der kommer i nærheden...

Med venlig hilsen

Preben Bohn

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-05-02 13:10

"mba" <Aragorn@welles.dk> wrote in message
> [...]
skræmme
> dem væk på en fredelig måde da hun er grundig træt af at kaste med vand

det kan jeg da godt forstå....

> [...]
gribe
> til knap så fredelige midler som vand! (- luftgeværer og lignende! Det

det vil jeg give dig ret i..... der må være andre og mere fredelige
midler.....

> [...]
> er jo både hammer-brandfarligt og ikke særligt miljøvenligt.
>
> Så det jeg efterlyser er et miljøvenligt og fredeligt katteskræmmemiddel.

min umiddelbare tanke er at drysse noget af hendes egen kats grus rundt
langs kanten af haven og dermed hjælpe hendes egen kat med at etablere
territoriet.... man kan også købe en spray der hedder "gå væk kat" men den
vil jo umiddelbart også virke på hendes egen misser.....
en mulighed er også at lave net til at sætte i vinduer så kattene ikke kan
komme ind ad den vej..... placere hendes egen missers mad et sted som ikke
er umiddelbart tilgængeligt for fremmede missere......
købe en kattelem med magnetlås så kun hendes egen mis har adgang til
huset...... der er masser af muligheder.... men hvis disse fremmede katte
har indtaget haven som en del af deres territorie eller hendes egen kat feks
er en fertil pigemis der tiltrækker hankatte så er sansynligheden for at det
virker ikke ret stor.....
derfor vil jeg sige at nettene i vinduerne der er tilgængelige fra jorden er
den umiddelbart letteste og mest fredelige løsning.....

--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-05-02 18:38

Var der ikke noget med at kaffegrums holdt katte væk????

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 14-05-02 10:58

Kære MBA

Jeg har hørt om en metode som efter sigende skulle være utrolig effektiv.
Hvorvidt den er
grum eller human vil jeg ikke gøre mig til dommer over, om end jeg ved at
anbefale den
acceptere brugen af den.

Man tager en vildkattefælde til mår eller mink og når den stakkels kat så vover
sig ind i den
og ikke kan komme ud, giver man den blot et bad med vandslangen, hvorefter man
lukker
den ud igen. Det må selvfølgelig ikke foregå om vinteren, men med de
temperaturer som vi er
vidne til for tiden mener jeg egentlig den er ufarlig. Katten vil naturligvis
blive temmelig
fornærmet over den kolde afvaskning, forhåbentlig nok til den ikke igen vil
aflægge et visit.

Mvh
Kim

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 14-05-02 12:41

"Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> wrote in message

> [...]

> blive temmelig
> fornærmet over den kolde afvaskning, forhåbentlig nok til den ikke igen vil

he he, man skal nu passe på når man gør det, se bare her
http://medlem.spray.se/cutiecats/Kattens4.jpg
hvordan JEG kunne forestille mig det kunne foregå...

Hilsen
Lisbeth
http://cutiecats.dk
flere tegninger? http://medlem.spray.se/cutiecats/kattens.htm

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-05-02 13:04

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> writes:

> he he, man skal nu passe på når man gør det, se bare her
> http://medlem.spray.se/cutiecats/Kattens4.jpg
> hvordan JEG kunne forestille mig det kunne foregå...

Hehehe

> Hilsen
> Lisbeth
> http://cutiecats.dk
> flere tegninger? http://medlem.spray.se/cutiecats/kattens.htm

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Lars Dahl

Dato : 14-05-02 16:01

Hej Lisbeth

Jeg syn's nu stadig, du skulle overveje at sende en stribe eller to til
Kattemagasinet.

Tak for et godt grin
Lars

--