menu-design ??
Fra : MH

Dato : 13-05-02 13:03

Kan det lade sig gøre, i FP2000, at lave en menu hvor hvis der klikkes én
gang på linket, så dropper en undermenu ned, og flere undermenuer er
tilgængelige ? hvis ja - hvordan ?

Det er til siden www.nifbasket.dk jeg skal ha' lavet det !

På forhånd tak !

--
MVH

Mikael Hansen
www.nifbasket.dk

Fra : N/A

Dato : 13-05-02 14:24

Fra : MH

Dato : 13-05-02 14:24

Kim Larsen wrote in message
> Jeg har ikke svar på dit problem, men du skal passe på med den sorte tekst
> på den mørkegrønne baggrund, jeg kan ikke se hvad der står, med mindre jeg
> markere det hele.

Tak for oplysningen ! det er nu lidt meningen at det ikke skal kunne læses,
da siden ikke er oppe og kører 100% endnu - når links'ne virker, vil de
blive hvide.

Bortset fra det, så har jeg fået de sidste posteringer ind, og fundet ud af,
at der stortset er spurgt om det samme, et par dage tidligere.(Det gør mig
nu ikke meget klogere, da jeg havde håbet på en idiot sikret funktion i
FP2000 !!) Jeg beklager at ha' spildt de herres tid og ikke mindst
båndbrede.

--
MVH

Mikael Hansen
www.nifbasket.dk

Fra : Benjamin

Dato : 14-05-02 15:48

MH wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Kan det lade sig gøre, i FP2000, at lave en menu hvor hvis der klikkes én
> gang på linket, så dropper en undermenu ned, og flere undermenuer er
> [...]

Kan du finde en masse scripts til menuer.

Mvh. Benjamin

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Arne Hertzsprung Wil~

Dato : 14-05-02 17:31

"Benjamin" <benja28@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Det er kun muligt, hvis du accepterer at undermenuerne enten har tal eller
bogstaver eller benytter sig af "bullets".
I så fald skal du benytte
formater - punktopstilling - (kryds i Tillad dispositioner, som kan skjules,
skjul som standard) - tal eller bogstaver - skriv derefter de ønskede
punkter f.eks. punkt 1, punkt 2, punkt 3, punkt 4 etc. efterfulgt af enter
hver eneste gang. Ved sidste punkt trykker du to gange på enter.
Derefter markerer du hvert eneste punkt og benytter dig af ikonen "forøg
indrykningen" eller ctrl+M
Du kan også sørge for at hovedpunktet eller punkterne er sat til venstre
margin og derefter kan du sørge for at de øvrige punkter er sat som en
disposition under hinanden og forskudt til højre.
Det gøres ved blot at klikke to gange på ikonen for "forøg indrykningen" -
Du kan se eksemplet på: http://www.ahw.dk/testside.htm. hvor du ved at
klikke på hhv. liste A og liste B vil kunne se et par undermenuer, hvor jeg
har linket dem til forskellige sider - (der er ikke noget i vejen for at man
kan linke dem til sider på egen hjemmeside.
Men jeg har ikke fundet ud af, om man kan undgå disse "bullet" og så blot få
dem til at folde sig ud uden at man anvender et script.
Måske vil nogle af webdesignerne her kunne klare det -
Det er altså muligt i FP2000 og 2002, men det er ikke en ideel løsning.

God fornøjelse

--
ahw