VPN boks
Fra : Lars Soerensen

Dato : 13-05-02 12:19

Hvad skal man købe hvis ens fjernbrugere skal koble op med en hardware
klient mod en cisco vpn concentrator 3005
Har kigget på cisco vpn 3002 boksen
Men jeg kunne godt tænke mig at der var et ekstra lokalt ben i den
Sådan at man kunne konfigurere den til at hjemmebrugere havde et ben som de
selv stod for sikkerheden på og kunne koble børnenes pc på og den slags
Men der samtidigt også var en form for firewall beskyttelse på det ekstra
ben

Mvh
Lars

Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 13-05-02 21:46

> [...]
> selv stod for sikkerheden på og kunne koble børnenes pc på og den slags
> Men der samtidigt også var en form for firewall beskyttelse på det ekstra

Hvis du vælger en router løsning såsom TDC pro@access eller noger ligende så
er det ikke noget problem.

Gør som følger:
Når du bestiller din ADSL så skal du bede om at få åbnet for udp på port
10000 til IPnummer 192.168.1.254

Installer din 3002 boks bag routeren, og giv den yderside adressen
192.168.1.254 og indersiden f.eks 10.1.1.1

Hvis så vedkommendes unger skal på nettet skal det bare proppes i TDC
routeren direkte og hvis "farmand" skal arbejde skal så skal "maskinen"
proppes i 3002 boksen.

Vær opmærksom på at udp 10000 kan være anderledes, men det kan du se på din
3005er.

Mvh
Kaj Erik Olsen