Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvornår er en film for gammel?
Fra : Magnus Rohde

Dato : 13-05-02 11:13

Hej gruppe

Jeg har en eksponeret film liggende i mit køleskab. Jeg ved ikke lige
helt hvor gammel den er, men det er over 5 år.

Tror i det kan betale sig at fremkalde den?

Filmen er en Ilford FP4 plus

Magnus

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-05-02 11:20

Magnus Rohde wrote:

> [...]
> helt hvor gammel den er, men det er over 5 år.
>
> Tror i det kan betale sig at fremkalde den?

S/H-film er rimmelig stabile, så hvorfor ikke forsøge, så dyr er en
fremkaldelse jo heller ikke, det der kan være sket, er at det latente
billede er blevet svagere og mere blødt.

Fra : Morgan Jones

Dato : 13-05-02 15:19

Jeg har lige fået fremkaldt 10-12 almindelige Kodak 200, 400 og Fuji 100
film - de var taget i starten af 90'erne med et almindeligt kompakt kamera.
Ud af de 11 var 1 helt væk - 2 i dårlig/middel kvalitet og de sidste 8
ganske udmærkede. Jeg er sikker på at hvis man er foto-nørd kan man se fejl
på dem - meeeen, jeg syntes det var imponerende.

/morgan

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-05-02 00:07

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> writes:

> [...]
> ganske udmærkede. Jeg er sikker på at hvis man er foto-nørd kan man se fejl
> på dem - meeeen, jeg syntes det var imponerende.

Jeg fandt en gammel farvefilm som nok er fra vinteren '88 og fik den
fremkaldt for et par måneder siden. Alt var meget mørkt og sløret, men
det var nu alligevel skægt at se en stak 14 år gamle billeder af
blandede venner.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : Esben

Dato : 13-05-02 18:25

> S/H-film er rimmelig stabile, så hvorfor ikke forsøge, så dyr er en
> fremkaldelse jo heller ikke, det der kan være sket, er at det latente
> billede er blevet svagere og mere blødt.

Jeg fik engang en 20-30 år gammel SH film fremkaldt. Den havde ikke ligget
specielt koldt, tørt eller noget, men der kom da en masse billeder ud af
det. De var slørede og matte, men det var da sjovt at kikke dem.

--
Esben

Fra : Jinnie Laursen

Dato : 17-05-02 14:32

Hej Magnus....
min far fandt for 2 år siden en film i køleskabet.....og da jeg på det
tidspunkte arbejde som Fotograf fik jeg den med til fremkaldelse.....
Filmen viste sig at indholde billeder fra da jeg var spæd......altså 19 år
gammel.....og alle billeder var der stadig, lige skarpe....
Så forsøg dig *SS*
Knuz Jinnie

Fra : Kristian Amby

Dato : 17-05-02 21:14

Han rydder nok ikke op i køleskabet hver dag

Kristian