To vilddyr i haven *G*
Fra : Pernille Scharff

Dato : 13-05-02 10:33

Ja, så kunne vi ikke trække den længere - det var jo godt vejr, og vi
havde fri, så mitterne SKULLE i haven. De blev behørigt klædt på torsdag
eftermiddag og vi bar dem ned ad trappen, over parkeringspladsen og
parkerede dem inde ved husmuren på græsplænen. Hjæææælp...hvad er dog
alt det her for noget sagde Ce'Nedra. Hun tilbragte det meste af tiden i
en dejlig solplet inde ved muren, hvor hun lystigt gnuflede græs i sig.
Silk, den lille buskrydder, pløjede igennem alle tilgængelige buskadser
og havde halen fuld af mærkelige ting da vi besluttede os for at stoppe
legen en halv time senere!

Søndag morgen er der altid fred og ro inde i byen, så vi var på'en
igen - og nu med to meget mere eventyrlystne katte! De inspicerede begge
to meget mere af området og Ce'Nedra begyndte at tulle rundt i
buskadserne. Silk nåede ret hurtigt til at det var meget sjovere at
hoppe rundt i græsset. Efter ca. et kvarter fik de så øje på hinanden og
"nej, er du også her?" så det ud til at de sagde. Så gik den vilde jagt
frem og tilbage over græsplænen med os tumlende bagefter når snoren ikke
var lang nok *G*. Silk havde helt tydeligt stor fornøjelse af at være
ude og Ce'Nedra syntes bestemt også det var spændende, selv om hun er
noget mere tilbageholdende.

Så der er ingen tvivl om at vi må se at finde ind i en fornuftig "rytme"
med katteluftning, jeg tror de lune sommeraftner vil være meget
velegnede, og så morgentimerne i weekends hvor alle bare ligger og
snorksover Jeg er spændt på hvordan vi klarer den når vi skal have 3
mitter med ud om et par uger, men det går sikkert også nok. Ingen tvivl
om at vi i hvert fald skal ha' en flexline også ud over de to gode lange
tove vi bruger i øjeblikket!

Hilsner fra Pernille og potedask fra Silk (også kendt som Vølen) og
Ce'Nedra!

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-05-02 11:18

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> writes:

> [...]
> Silk, den lille buskrydder, pløjede igennem alle tilgængelige buskadser
> og havde halen fuld af mærkelige ting da vi besluttede os for at stoppe

Jahh det er bare skønt at lufte mitter, alle de nye oplevelser med
mitterne og så er de jo gerne dejligt trætte når man kommer hjem igen
*gg*
Og det er jo såmænd slet ikke så svært at gå tur med katten, men
derimod en dejlig/sjov oplevelse

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Pernille Scharff

Dato : 13-05-02 14:08

Hej Henrik,

> Jahh det er bare skønt at lufte mitter, alle de nye oplevelser med
> mitterne og så er de jo gerne dejligt trætte når man kommer hjem igen
> *gg*

Ja det må du nok sige, de lå og flød i temmelig mange timer bagefter!
Silk lagde sig i sin kurv, men så blev der for varmt, så han nåede at
flytte sig halvt ud på gulvet før han faldt i søvn igen....ømt syn med
sådan en misling der ligger halvt i og halvt ude af kurven!

Hen under aften vågnede de dog nok op igen til at "hjælpe" mig med at
lave en hængekøje til deres kradsetræ det er rigtig nemt at sy sådan
en sammen mens kattene trækker i tråden fra den anden side..

/Pernille

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-05-02 14:20

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> writes:

Hej Pernille
> [...]
> flytte sig halvt ud på gulvet før han faldt i søvn igen....ømt syn med
> sådan en misling der ligger halvt i og halvt ude af kurven!

Jahh, og så tog du garanteret ikke et billede vel..

> Hen under aften vågnede de dog nok op igen til at "hjælpe" mig med at
> lave en hængekøje til deres kradsetræ det er rigtig nemt at sy sådan
> en sammen mens kattene trækker i tråden fra den anden side..

*gg* Det skulle også være en god ide med sådan en hængekøje, mit
problem er bare at overbevise Melissa om det..;-(
Har ellers prøvet at sætte hende op i den, stænke noget valeriane på
den og så sætte hende op. Men niks det er lige ned i flyttekassen
igen, overvejer snart at sætte flyttekassen fast på klatremiljøet, så
det ikke er helt spild..*gg*

Fra : Pernille Scharff

Dato : 13-05-02 14:53

> Jahh, og så tog du garanteret ikke et billede vel..

Ikke lige denne gang nej, men han ligger jævnligt og "spilder" sig selv
ud af transportkasser, kurve m.v. så jeg har nok et par stykker liggende
jeg kan scanne...

> *gg* Det skulle også være en god ide med sådan en hængekøje, mit
> problem er bare at overbevise Melissa om det..;-(

Altså vores er heller ikke sat op endnu, så jeg er spændt på hvad de
siger til det...vi måtte jo tilføje en hylde mere for at gøre plads til
kat nr. 3 som jo snart flytter ind...og så blev det en hængekøje som nu
er færdigkonstrueret (af en gammel strikket basttaske, en rundstok,
noget tov, lidt teddybearstof og temmelig meget kinesertråd) og kommer
op og hænge i aften.

> [...]
> den og så sætte hende op. Men niks det er lige ned i flyttekassen
> igen, overvejer snart at sætte flyttekassen fast på klatremiljøet, så

*G* ømt syn...klatremiljø med flyttekasse på.....

/Pernille

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-05-02 16:41

> [...]

> Ikke lige denne gang nej, men han ligger jævnligt og "spilder" sig selv
> ud af transportkasser, kurve m.v. så jeg har nok et par stykker liggende

Æv, man er vel en billedglad katteslave...
Selv om det nu aldrig er særlig let at få et pænt billede af Melissa..

> [...]
> er færdigkonstrueret (af en gammel strikket basttaske, en rundstok,
> noget tov, lidt teddybearstof og temmelig meget kinesertråd) og kommer

Oki smart nok, den jeg købte var lavet af en bøjet jernstang, med
sådan en stofpose udover.. Jeg har opgivet at lave sådan noget selv,
det er nemmere og billigere at købe en færdig med det samme *ggg*
Og held og lykke med hængekøjen, misser plejer jo at være glade for
den slags, men her bor plejer altså bare ikke ...;-(

> *G* ømt syn...klatremiljø med flyttekasse på.....

Ja mon ik, men hun bliver sikkert fornærmet hvis jeg gør det såe.. jeg
tør ikke..