lovlig privat IP-adr.
Fra : Kristian Poulsen

Dato : 13-05-02 08:29

Kære alle!

Er der ikke noget med at det første net ikke må bruges når man subnetter ?

Jeg kom til at tænke på dét i forbindelse med, at jeg ville give mit
netkort en privat IP-adresse

Er adressen
192.168.0.1
lovlig ?

Eller er den første "lovlige"
adresse
192.168.0.1
???

(Forudsat at nemasken er 255.255.0.0)

Er der noget med at første og sidste net ikke må bruges?

Kristian Poulsen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 13-05-02 15:08

Kristian Poulsen wrote:
> Kære alle!

Sig mig.... har jeg ikke set det spm i en anden gruppe...? (måske det
var denne gruppe; kan ikke huske det, og gad ikke checke)

Og er du ikke tilfreds med det svar du allerede _har_ fået...??

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 13-05-02 20:39

Hej "Kristian Poulsen" <nospam_kpkpkp@kpkpkp.dk>

>(Forudsat at nemasken er 255.255.0.0)

Hvorfor ønsker du et net på over 65k adresser?

>Er der noget med at første og sidste net ikke må bruges?

Du tænker nok på subnet zero og all-ones subnet. Men det giver ikke så
meget mening med et /16 net.

Selvom noget nyt materiale stadig hænger sig i det, så er det ikke et
problem på nyere operativsystemer.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/