Søgning i Sverige
Fra : Nikolaj Jensen

Dato : 13-05-02 08:59

Jeg håber der er nogen der vil hjælpe.
Jeg har en Oldemor, Hedevig Jensen, der er født d.17.dec. 1839 i Riseberga i
Sverige, er der nogen i gruppen der kan fortælle mig. Hvordan kommer jeg
videre.
Jeg har oplysningerne fra en vielse i Gerninge kirke d. 30 okt. 1874.
Houlbjerg herred Viborg amt.
På forhånd TAK
Nikolaj Jensen
Hovvej 94 A
8370 Hadsten

Fra : Hedvig Pitzner-Jørge~

Dato : 13-05-02 12:32

Prøv at spørge på nyhedsgruppen se.hobby.genealogi, prøv Landsarkivet i
Lund (kan findes på Google), de kan henvise til den rette
kirkemyndighed.

Mvh Hedvig

Fra : Hedvig Pitzner-Jørge~

Dato : 13-05-02 12:34

Landsarkivet i Lund finder du på www.ra.se/lla/

Mvh Hedvig

Fra : Familien Kristensen

Dato : 13-05-02 16:07

"Nikolaj Jensen" <nic@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> videre.
> Jeg har oplysningerne fra en vielse i Gerninge kirke d. 30 okt. 1874.
Når du har fundet ud af hvilket sogn det er f.eks. her
http://genealogi.aland.net/discus/messages/44/44.html?1021301949
prøv og søg på socken (sogn)
så vælger du Anbyterforum - Landskap -Skåne -Socknar - Riseberga

Og sender din efterlysning der.

Du kan også leje mikrokort fra det svenske rigsarkiv, både kirkebøger og
husforhör. Så kan du i ro og mag på din egen (eller lokale arkivs)
mikrokortlæser gennemse mikrokortene indenfor een måned. Det koster kun 20
svenske kroner pr. serie, til gengæld koster det 100 kr. i gebyr på
posthuset at betale på posthuset.

http://194.198.128.222/katalog/katindex.htm

Det tog mig et stykke tid at finde ud af "det svenske system".
Jeg vil anbefakle dig at hoppe lidt rund på http://www.genealogi.se/, der er
mange gode ting at hente.

Hvis du vil have hjælpe til at bestille kort, så skriv til mig.
Jeannie Kristensen
http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/slaegt/default.htm

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 13-05-02 18:19

P.S: Jeg glemte at sige, at det er ret billigt,
det koster 35-40 kr. pr. film at leje dem
i "ubegrænset tid".

Mvh. Bodil.

Fra : Ann Viking Saetre

Dato : 21-05-02 19:05

"Nikolaj Jensen" <nic@jensen.mail.dk> skrev i meddelandet
> [...]
> videre.
> Jeg har oplysningerne fra en vielse i Gerninge kirke d. 30 okt. 1874.

Hallo,

Riseberga tillhör Klippans kommun i Skåne län. Du kan abonnera på
mailinglistan ScanGen
http://www.algonet.se/~anderzb/genea/scangen.htm och posta om lokal hjälp
och tips.
Du kan kontakta den regionala släktforskarföreningen SGF
http://www.sgf.m.se/ där finns Åsbo Släkt och folklivsforskarförening för
Riseberga, kontakt Barbro Andréll b.andrell@klippan.mail.telia.com för
detsamma.

Lykke till,